Tekninen analyysi (ei kyselyitä)

Niin oletkin tehnyt hienoa työtä tämän ja monen muun aihealueen parissa! Toivottavasti jaksat jatkossakin tänne kommentoida ja muita auttaa. Itse laitoin kommenttini vain siinä teidän parin ekan kommentin jälkeen siksi, ettei kukaan jatkaisi trollin ruokintaa. En olekaan tähän ketjuun kirjoittanut kuin kerran aiemmin, mutta lukenut joka rivin sitäkin suuremmalla mielenkiinnolla ja yrittänyt oppia edes sen verran, että jotain kehtaisin itsekin kysyä jossain vaiheessa. Toivottavasti ei hyvä ketju tähän kuole, vaan sinä ja muuta asiasta enemmän ymmärtävät jaksatte vastailla. Sama tietysti koskee koko foorumia, olen yllättynyt kuinka hyvätasoisena tämä on pysynyt.

6 tykkäystä

Minäkin toivon, ettet kokonaan lopeta kirjoittelua tänne. Sen verran käytännön vinkkiä, kun olen itsekin pari kertaa polttanut käämit eri foorumeilla, että voi olla ihan fiksu veto ottaa vaikka pari viikkoa luovaa taukoa ja sitten miettiä asioita uudestaan. Eikä aina ole huono vaihtoehto ottaa vaikka säännöllisesti pientä taukoa.

2 tykkäystä

Kyllä ammattimainen suhtautumisesi on tuonut paljon hyvää tälle foorumille ja aidosti toivon minäkin, että jatkat kirjoitteluasi edelleen. Ei pidä provosoitua, jos provosoidaan, vaikka se välillä onkin todella vaikeaa. On selvää, että muut keskustelijat ovat olleet nettosaajia, kun olet tehnyt tarkkoja huomioita eri aihepiireistä.

Ymmärrän myös keskustelupalstan moderoinnin vaikeuden ja trollailua on hankala kokonaan kitkeä. Pahimmillaan jotkut viattomaksi tarkoitetut kommentit voidaan tulkita trollailuksi, jos seula laitetaan liian tiukaksi. Käsillä olevassa keississä ei kylläkään jäänyt mitään epäselvyyttä, että trollailuksi meni, vaikka osa g-numeron viesteistä toisissa ketjuissa on jopa joskus ollut hauskoja välikevennyksiä.

Täytyy myös muistaa, että käyttäjillä on itse monenlaisia mahdollisuuksia suodattaa aiheita ja henkilöitä, joista eivät ole kiinnostuneita. Itselle tällaiset rajoitukset ovat toki viimeinen keino ja en esim. koskaan blokkaa henkilöitä, koska koen sen lähinnä epäkypsäksi vallankäytöksi.

Lisäys:Itselleni on äärimmäisen epäkiitollista kommentoida tällaisia herkkiä aiheita, mutta tällä kertaa koin sen kuitenkin tärkeäksi osoittaakseni tukeni @DayTraderXL:lle, vaikka sillä ei välttämättä loppupeleissä olekaan mitään merkitystä.

10 tykkäystä

Toivottavasti tulet tauon jälkeen takaisin. Olen aloitteleva sijoittajana oppinut sinulta hurjasti ja arvostan kontribuutiotasi todella paljon.

4 tykkäystä

Pitäis osata arvostaa enemmän @DayTraderXL TA:n tekemistä itse kunkin ei se itsekseen synny miettikääpä siihen menevä aika esimerkiksi jos itse koittaa (työkseen) kauppaa käydä ja täällä vastailee aika nopeasti ja käyttää aikaansa muiden pyytämiin TA pyyntöihin ja vittuilut saa palkaksi niin en ihmettele jos kärsivällisyys loppuu ja TA:n tekeminen muille. @Johannes_Sippola unohtamatta painat hyvää TA jatkakaa ei muuta lisättävää :slight_smile:
Hyvää teknistä analyysiä täältä on saanu ja mielellään niitä katselee toivottavasti myös jatkossakin.

Itselleni aika uusi asia TA niin tässä muutaman vuoden sisään kun opetellut teknisen analyysin saloja kaupankäynnissä niin verrattain hyvä työkalu mutta vie pitkään ennen kuin sen oppii ja uskaltaa luottaa siihen.

Vasta tässä ehkä puolen vuoden sisään oppinut luottamaan tekniseen ja käydä kauppaa sen mukaisesti tietysti funda huomioiden kohtuullisen hyvin tuloksin alkaa päiväkauppa sujua TA:ä apuna käyttäen aina tietysti voi parantaa ja jokapäivä oppii jotain uutta siitä tuon on kyllä hyvä työkalu ja oppiminen ei lopu koskaan eikä koskaan tule valmiiksi aina on jotain uutta.

Sen olen huomannut että kannattaa etsiä ne omat itselle sopivat indikaattorit chartteihin ja kokeilla vain kokeilemisen perään mikä on se itselle omaan sijoitustyyliin sopiva indikaattori(t) toisen tekemä TA ei välttämättä aina sovi omaan sijoitustyyliin eikä siksi anna aina parasta tulosta.

6 tykkäystä

Palasin kotiin, iso kiitos palautteestanne! Monenlaista mielipidettä on tullut, enkä osaa sitä käsitellä!
Olen ammattilainen, maksan itse tiedosta, jonka jaan teille.
Olen tyhmä, idiootti. Että kuvittelin tuottavani yleistä hyvää.
Mutta - jos saan tähän viestiin > 50 tykkäystä, niin jatketaan tätä … mitä tämä sitten teidän mielestä on … tämä TA

144 tykkäystä

Yhtä uupuu :grinning:

Edit. Ja valmis

5 tykkäystä

Welcome back @DayTraderXL! Näkemykselläsi ja ammattitaidollasi on merkitystä, ja varmasti valtaosa antaa postauksillesi suurta arvoa, kuten itse.

Tulevalle viikolle olen itse yrittänyt hahmotella S&P 500 indeksin trendiä, kun tosiaan itse teen tätä analyysiä sen kautta. Tässä omat 2 potentiaalista kohtaa (noin 3150 ja 3166) joita mielenkiinnolla seuraan.

6 tykkäystä

True love? :slight_smile:

image

Kalle Rovanperä taisi pari viikkoa sitten mainita, että tämähän on hyvä numero, kun se on oikein myös auton ollessa katollaan. Ok, lopetan tähän. Jatketaan laadukkaalla TA:lla. :slight_smile:

8 tykkäystä

:raised_hands::raised_hands: Päivän paras uutinen! :blush:

Mulle sijoittaminen on yksinäinen harrastus joten tästä foorumista on tullut tärkeä tukipilari. Yritän olla kommentoimatta tyhmiä mutta silti täällä on olo että voi kysyä viisaammilta. Googlailen paljon termejä auki mitä en tiedä ja olen mielestäni oppinut paljon juuri @DayTraderXL TA termistöä ja kaikilta muiltakin aktiivisesti kommentoivilta. Ignooran parhaani mukaan ikävät kommentit ja mielestäni trollit. En ole vielä uskaltanut kenestäkään vielä valittaa tai flagata postauksia kun en aina ole varma mikä on (huonoa) huumoria ja mikä kaverusten naljailua. Koskaan kun ei tiedä kuka siellä ruudun toisella puolella on. Vähän niinkuin elämässä yleensä, koskaan ei tiedä mitä murheita toinen kantaa sisällään, niin yritän olla ottamatta mitään henkilökohtaisesti. Tässä tapauksessa mun mielestä @DayTraderXL teki oikein hyvän linjauksen ja sanoi että tässä menee raja. Moni olisi hermostunut jo aiemmin. Täytyy myöntää etten lukenut niitä “g:n” kommentteja kun ei niissä ollut mitään sisältöarvoa. Kiitän ja kumarran että tulit takas. Toivottavasti ryhmän henki pysyy hyvänä ja kannustavana tästä eteenpäin :blush:

17 tykkäystä


Päivätasolla näen tukitasona 3223, joka piti perjantaina päivän päättyessä. Seuraavat tukitasot 3150 ja 3090.

5 tykkäystä

Tervetuloa takaisin @DayTraderXL. Arvostan suuresti sinun panostasi tähän ketjuun ja muihinkin. Ja kyllä, tuotat yleistä hyvää.

8 tykkäystä

Täältä foorumilta saa arvokasta oppia kuinka teknistä analyysiä voi hyödyntää ja opettelen sitä jatkuvasti lisää. Jossain kun joku kädestä pitäen opettaisi olisi varmasti parempi, mutta vähän on kiinnostuneita ollut. Sinun kaltaisia tiedon jakajia tarvitaan, täällä foorumillakaan ei niitä liikaa ole.

4 tykkäystä

Voinko kysäistä, mille outotec näyttää TA n näkökulmasta?

1 tykkäys

Outotec menetti EMA 200 tukitason n. 5,26 eurossa mikä on toiminut hyvin päivätasolla tukitasona. Seuraavaksi itse seuraan viikkotason fibonacci tukitasoja (18.5.-18 8,53eur huippu+2,87eur pohja) 5,02e on minun mielestäni seuraava tärkeä tukitaso jos se pitää niin ostan.

Ollaan lasku trendissä niin kannattaa odottaa sen kääntymistä kaikessa rauhassa ja ostella nouseviin mieluummin. Shorttejakin löytyy Outotecillä 1,61%
Toivottavasti antaa suuntaa mitä kysyit.

6 tykkäystä

Kiitoksia paljon selkeästä vastauksesta! :slight_smile:

3 tykkäystä

Teslalla breakout tuosta kanavasta ylös ja kurssi meinaa karata kiertoradalle. Jo yli 10% tänään ja kahdessa päivässä yli 25%.

1 tykkäys

Laitetaan nyt vielä tänne TA-ketjuun, Talenomilla käytännössä nelinkertainen huippu 47,4€, kerran käytiin ylempänä arvossa 47,5€, mutta tulkitsen tuon nelinkertaiseksi huipuksi:

4 tykkäystä

Mukavati tiukkeneva liikehdintä ja nyt muutamat ostokynttilät viimeisimpänä. Katsotaan purkautuuko johonkin suuntaan pian

5 tykkäystä

S&P 500 testaa parhaillaan päivätason vastustasoa 3298.
image

2 tykkäystä