Tekninen analyysi (ei kyselyitä)

sanoisin, ettäkun kakka osuu tuulettimeen, niin nuo vedyt jamuut kyllä dippaa…

2 tykkäystä

Siis mullahan on niitä vetyjä ja olen positiivinen pitkällä aika välillä. Lyhyellä tähtäimellä kun tulee virusepävarmuutta niin nuo laskee, kun niistä ei voi kunnolla määrittää arvoa.

1 tykkäys

Elring ei kyllä ole yhteenkään kennonousuun vielä osallistunut mutta jokaiseen laskuun kyllä oikein tarmokkaasti. Kun tuki löytyy niin siitä voidaan nousta sitten tarmokkaasti markkinasta riippumatta

1 tykkäys

Ootko g-numerot miettinyt sitä, että jo tällä perusteella sut voitaisiin bännätä tältä foorumilta, kun suoraan myönnät olevas trolli?
Kannattaa pohtia omaa toimintaa taas vähän tarkemmin, koska jos tällainen ei lopu, niin tuun kyllä hankkimaan sulle vaikka perma-bännit tavalla tai toisella. Koko aikana, mitä itse olen foorumilla ollut, en ole nähnyt sulta yhtään järkevää kannanottoa suoraan osakkeisiin, kaikki liittyy jotenkin joko keskuspankkeihin tai politiikkaan, mikä ei ole Sijoitusfoorumin ydin. Usein argumentointi siinäkin on toisten haukkumista tai ”keskuspankki paha” -tyyppistä argumentointia.Tällä perusteella, ja tuon myöntämäsi trollauksen perusteella sun olemassaolo tällä foorumilla on vähintäänkin kyseenalaistettavissa.

Jos jossain haluat kirjoitella, niin pysy nyt ainakin TA-ketjusta poissa - sun tapa kirjoitella ja kommentoida asioita ei kuulu tähän ketjuun.

14 tykkäystä

Pääsisitteköhän te jo yli toisistanne? :slight_smile:

3 tykkäystä

Ei mulla ole mitään erityistä syytä moiseen. Jos sinusta tällainen keskustelu on asiatonta, suuntaan tai toiseen, teen itse omat johtopäätökset. Kuten aikaisemmin kommentoin, voin jatkaa tätä omasta puolestani. Jos olen väärässä, niin bannaa ihmeessä!
En edelleenkään saa oikeastaan selvää, mikä teidän etiikka on. Jos moderointi on olematonta, niin miksei tämä sitten voi jatkua? Sehän pitäisi olla teidän päätös, mitä täällä siedetään.

1 tykkäys

Pääsin, lopetan kommentoinnin. Olen parin vuoden aikana mielestäni tehnyt aika paljon pyyteetöntä työtä TA:n puolesta. Itse näen sen olennaisena osana sijoittamista. Tämä riittää omalta osaltani tässä kohtaa. G-numero voi jatkaa argumentointiaan ihan rauhassa.

9 tykkäystä

Kyllä Verneri teitin kannatta tosiaan miettiä kuka mitäkin tänne antaa ja jos gnumerot tulee sellaisiin ketjuihin spämmäämään kuin tämä, jossa hänestä ei ole ollut koskaan hyötyä, niin onkohan siinä mitään järkeä…?

11 tykkäystä

Wirecardista analyysi arviot

ja

Normaalia atzuu nuha niiausta nyt karvan tehnyt
uskon vahvasti jatkavan nousua kunhan flunssa menee ohi.

Uusi mobile appi suosituinpiin tea tupiin Kiina ja Hong Kong by Wirecard

Wirecard and HEYTEA, China’s Most Popular Tea Brand, Launch Mobile App, Driving Digitalization and Improving the Customer Experience

https://finance.yahoo.com/news/wirecard-heytea-chinas-most-popular-095300080.html

1 tykkäys

Ei olekaan, ja annoin hänelle nyt toistamiseen bännin.

Tarkoitin yllä, että ei kannata ruokkia trolleja.

Olet tuonut paljon hyvää tänne foorumilla ja erityisesti niin TA:n osalta. Toivottavasti päätöksesi ei ole lopullinen :pensive:

25 tykkäystä

Harmillista jos päätät noin. Itse olen uusi näissä ympyröissä ja tekninen analyysi kiinnostaa joten on ollut todella mielenkiintoista lukea sun analyysejä. Todellakin olet arvokas tällä foorumilla joten älä anna trollien vaikuttaa.

22 tykkäystä

Toi homma vähän räjähti kyllä. Täytyy kyllä sanoa että tässä tapauksessa Gtä kyllä ruokittiin aika railakkaasti tässä. Vaikka sanotaan että trolleja ei saa ruokkia, niin jossain kohtaa se sietokyky kyllä loppuu, kun toinen osapuoli piikittää aina sillon tällön jotain aisaankuulumatonta millon minnekin ketjuun. Miten semmoiseen “tuuritrollaukseen” pitäisi suhtautua? Siis niinkun oikeesti? Antaa olla? -Onko sekään ratkaisu?Liputtaa viesti? -Ei, silloin joku voi pitää sinua tosikkona. Tosikkona saatetaan pitää jos harmittoman oloisesta kommentista suuttuu, on sekin kumma juttu. Mutta kun niitä harmittoman oloisia kommentteja tulee niinkun muutaman kerran viikossa, just ja just siedettävän oloisia, muttei pidemmän päälle siltikään. Mun ratkaisu on että bannia vaan herkemmin, muuten tulee tämmöisiä eskaloitumisia ja syttyy koko ketju tuleen.

Daytrader, harmi kuulla ratkaisustasi. Harvoin näin syvällistä ja ammattitasoista keskustelua näkee. Toivottavasti palaat vielä. =(


Ikuinen banni jos ei parin kerran jälkeen muutu käytös? Annetaan monissa ravintoloissakin ikuisia porttikieltoja, harvoin poke kait kyselee että ollaankos nyt kiltisti jatkossa ;D

7 tykkäystä

Tässä on täyttä asiaa. Oon itse sitä mieltä, että tiukemmin vielä bänniä tällaisissa tapauksissa, koska muuten hommasta ei tule mitään. Oon itse yrittänyt kaikin voimin pitää tällaista trollausta aisoissa mm. aktiivisesti liputtamalla foorumin sääntöjen mukaan asiattomia viestejä, ja myös aktiivisesti yrittänyt kommunikoida ylläpidon kanssa tarvittaessa, mutta siitä huolimatta lopulta epäonnistuin.

Näihin trolleihin käytännössä pätee sama kuin koulukiusaajiin - muistan itse ala- ja yläasteelta, että tiettyyn pisteeseen asti pystyi ignoroimaan kaiken mitä kiusaaja X sanoo, oli se kuinka loukkavaa tahansa, mutta tietyn annoksen jälkeen palaa hermo, eikä enää jaksa ja joko aukoo päätä takaisin kun ottaa tarpeeksi päähän, tai yrittää opettajien tms. kautta ratkaista asiaa, mikä tosin minun tapauksessani ei onnistunut oikeastaan ikinä, ja jossain kohtaan vaan ignoroin koko tilanteen täysin, kunnes pääsin lukioon karkuun sitä tilannetta.

Minusta yksikin tällainen tapaus on liikaa (ja on myös minun vikani kun en ole aktiivisemmin yrittänyt puuttua tähän), etenkin kun kyseessä on TA-ketjun käytännössä tärkein keskustelija, ei minun TA-taidot esimerkiksi riitä läheskään niin pitkälle kuin DayTraderin vastaavat, vaikka hyvin olenkin oppinut mielestäni. Tästä siis on vähintäänkin otettava opiksi se, että foorumin keskustelun laadusta EI SAA missään vaiheessa tinkiä, muuten menee hommat päin helvettiä ennemmin tai myöhemmin. Kun mukana on oikeasti ammattimaista porukkaa, niin silloin ei voi olettaa, että voi mitä tahansa kirjoitella tänne ilman mitään seuraamuksia.

Mun mielestä eka bänni voi olla väliaikainen (esim. 2 vko), tokan bännin pitää olla jo pitkä (+2kk), kolmannesta perma-bännit.

15 tykkäystä

Huono juttu meidän muiden kannalta todellakin jos päätät kommentoinnin tähän, asiantuntevia TA-avauksiasi on ollut erittäin mielenkiintoista seurata. Vielä ikävämpää on että syynä on provosoiva trolli. Toivonkin että päätöksesi ei ole pysyvä ja että palaat tänne vielä ja jatkat kommentointia.

Jalkapallovertausta käyttääkseni voisi nyt sanoa että kyläjoukkueen amatööripalloilija sai järjettömällä viikatteella raivattua C. Ronaldon pelistä pois. Punainen kortti amatöörille tietty, mutta molemmat joutuvat poistumaan kentältä. Toista jäädään kaipaamaan.

17 tykkäystä

Tosi huono juttu jos lopetat. Olen monta vuotta lueskellut sivuja, nyt vasta pari höpöhöpö kommenttia laittanut. Ymmärrän hyvin, miksi nykyään kirjoittelu trollien seassa tympäisee(sen takia vain lueskellut). Tässä TA - keskustelussa ei ole montaa osaajaa. Olin jopa järkeillyt, että teille jotain pientä provikkaa annetaan, kun jaksatte kirjoittaa😀 ilmeisesti ei.

Gnumeron kommentit tietyissä aihealueissa on mielestäni ollut ihan piristävää. Tässä aihealueessa pelkkää trollausta. Ei kiitos

Kolmanneksi niin eletään hyvinkin mielenkiintoisia aikoja. Kukaan niin kutsutuista asiantuntijoista ei ole uskaltanut ottaa isommin kantaa seuraavaan pariin viikkoon. Sp500 aikamoinen häntä ylöspäin. En muista onko moista aiemmin edes ollut. Tarkoittaisi että alaspäin on suunta ensi viikolla. Tosin tukitasoja on monta välissä vielä ennen kirkonkelloja

2 tykkäystä

Itse näkisin että S&P500 laskee tuonne 3190-3200 tasolle josta sitten bounssaa ylöspäin. Eli vähä yli prossa laskua vielä. Tai sitten rikotaan toi taso ja lasketellaan ehkä tuonne 3090 asti joka olisi jo 7,5% lasku huipuista. En usko että tuon yli lasketeltaisiin enää ellei ihan ultimaattinen paniikki iske.

1 tykkäys

Hieman samoilla linjoilla. Tosin kysymysmerkki jos kiinan markkinat panikoi alkuviikosta. Aikamoinen paine siellä kun pörssi ollut niin kauan kiinni

Tarkoittaen että nyt jo laitettu kertynyttä kassaa likoon, kun vix nousi pitkästä aikaa lähelle 20.