Tekninen analyysi (ei kyselyitä)


Nokia yrittää tehdä weekly higher low:ta (HL 3.4895).

Daily tasolla tänään tehtiin dogi, mikä on katsottava bear flagiksi. Se eliminoituu huomenna, mikäli tämän päivän LH 3.6 menee rikki. Daily tasolla down trend, 1H MACD bearish.
Eli aika epäselvä tilanne omaan silmään.

7 tykkäystä

Tätä odotellessa.

7 tykkäystä

Pieni Q4 earnings pomppu, ei mitään vakavampaa… :smiley:

3 tykkäystä

nokia silleen selkeesti osta tahi myy

Tesla se jaksaa porskuttaa. Oon koittanu hakea jo pariin kertaan shorttia, ensin tuolta 525-tasoilta kuun puolivälissä ja viimeks tosta 560-tasoilta. Onneksi kummastakin on päässyt sitten halvalla pois :smiley:

2 tykkäystä


S&P500 Futuurit:
Eilinen loppupäivän vahva nousu, Amazonin vahva tulos ja monta muutakin hyvää tulosta.
Perjantai, kuukauden viimeinen päivä. Sopivasti virusuutisointi kasvaa. “Sell off friday” ja rahastojen pientä kotiutusta tiedossa? Vai vieläkö lähdetään nousukiitoon? Tätä odotellessa…

  • tänään tosin vielä päivän lopuksi Google kertoo saavutuksistaan
2 tykkäystä

Miltä elringin tilanne näyttää, sukeltaa ku sievinen aikanaan ja ei oikein mitää järkevää syytä löydy muuta kun saksan yleinen alamäki viimepäivinä.

Ei oikein riitä selittämään koko totuutta kuitenkaa ku laskenu jo 1,5kk yhtäkyytiä :thinking:

2 tykkäystä

En osaa sanoa, en ole nähnyt mitään hälyyttävää uutisointia. Yleinen autoalan depressio varmaan painaa? Itse toivon, että tänään vielä laskisi, mato on koukussa :slight_smile:

2 tykkäystä

Hermo petti itellä odotteluun ja otin 6,24 kohalta satsin, nyt ois lupa lähtä kiipeemään. Lappu on halpa kyllä.

1 tykkäys

Jos ruutu nenän edessä niin wirecard kiinnostas myös, nyt menty tasamaata hetki ja keuli reilun viikon hyvin taannoin. Edellinen positio myyty 139,20 kohalla ja kiinnostas joko henkeä vedetty nyt, tälläki lapulla nään nousuun hyvin varaa…

Vaikea sanoa näin äkkiseltään. Vaikuttaisi, että weekly LH 143.05 on tehty ja haetaan HL:ta, support 131.25. Sen yläpuolella jatkoa ajatellen vielä hyvä. Volyymit on laskeneet, joten aika selkeä weekly-tason konsolidointi edessä. Kaikki on kiinni siitä, mikä suunnitelma sulla on.

1 tykkäys

Olettaisin et Capmanilla uusi tukitaso 2.430 range breakoutin jälkeen.

Remedy: Yliostettu kaikilla tasoilla tunnista kuukauteen. Esim. päivätason RSI huikea n. 81.5, joten kaipaa todella hyviä uutisia että kurssi pysyisi nykyisellään.

JOS nyt sattuisi olemaan hinnan huippu käsillä, niin alaspäin ensimmäinen vastustustaso olisi edellinen huippu 12.95, jossa samassa kohtaa on tällähetkellä myös fibonaccin 0.382. Mahdollisen laskun sattuessa todennäköisempi kuoppa voisi tulla kuitenkin alemmas, ainakin sinne missä EMA50 silloin sattuu olemaan EMA50 nyt 12.15 mutta noususuunnassa ja pian osumassa fibon 0.5 tasoon (12.25) jota pitäisin jo hyvänä vastuksena. Tähän laskiessa harkitsen lisäostoja mutta toistaiseksi olen tyytyväinen nykyiseen omistukseeni.

Kaikki nyt riippuu siitä kuka kurssia nostaa (en ole tutkinut ollenkaan). Jos yksityiset, niin pelkään laskua H2 yhteydessä. Jos jokin instituutio, niin tuskin paljoa kyykkää jos/vaikka tulos ei selvästi ylittäisikään odotuksia.

Fundapuolelta Remedy myös hyvin hanskassa, ja pidemmällä tähtäimellä firmalla on hyvin pullat uunissa.

1h tasolla seurattava on myös EMA50. Nousun jatkuessa tulee jossain vaiheessa ottamaan tukea tästä. (Nyt 14.20 €) Tätä kannattaa seurata, sillä alitus voisi aiheuttaa jonkinlaisen pienemmän dipin ja silloin tukea haetaan EMA200 (nyt 13.10 €)

Edit: tarkennetaan vielä että nyt kun kokoajan on ATH päällänsä, niin ylöspäin ei tällähetkellä ole siten vastustasoja ollenkaan. Jos tulee odotuksia parempia uutisia/tulosta, niin teknisessä mielessä nousulle ei ole esteitä. Edes korkea RSI ei haittaa jos fundapuolelta on syy nousulle.

2 tykkäystä

Puolitin itse position 13,3-13,4 tasolla. mutta vielä on pelifirmaksi ihan ok potti. Tässä vaan katselen kun päivittäin kurssi kipuaa…kipuaa… kipua. :wink:

2 tykkäystä

Juuri sieltä nurkilta mistä minä tankkasin. Kiitos että myit sopuhintaan lappuja. Näin ne markkinat toimii :smiley:

Vähän on sell-offin makua NYSE:ssä, itse olen jo lahden toisella puolella :sweat_smile:
Enpä muista nähneeni ihan heti tuollaista charttia kuin OMXH25 tänään

3 tykkäystä

Harkitsen vakaasti ELRINGKLINGER position avaamista. Tähtäimessä pidemmän aikavälin hold

1 tykkäys

Harkitse rauhassa, otin päivällä satsin ja ei mitenkää yllätys että alamäki jatkuu. Itellä ei niin väliä ku pitempään pitoon tuli mutta oishan se kiva onnistua siinä kaikkien haaveilemassa pohjapilkissä edes joskus :laughing:

1 tykkäys

Ostaa kerran viikkoon niin lähelle pääsee tai joku itselle sopiva väli. Tää ei ole vielä päässyt kennohypeen joten odotellaan ekaa tilausta. Massaetu on elringin puolella mielestäni verrattuna moneen pikkutoimijaan

1 tykkäys