Tekninen analyysi ja treidaus -opiskeluketju

Asiani koskee SP500 Daily asioita:

Kertokaas fakiirit että olikos se niin että RSI saattais indikoida käännettä mikäli esimerkiksi tässä SP500 indeksitapauksessa Indeksi on tehnyt ensin yhdet pohjat 20.-21.9. ja uudet pohjat alempana 30.9.-4.10. mutta RSI ei ole jälkimmäisissä pohjissa yltänyt niin alas? Vai koskiko tämä vain RSI huippuja nousussa että voisi indikoida käännettä noususta alaspäin mikäli RSI tekee alemman lukaman vaikka kurssihuippu tulee vielä sen jälkeen?

Edit: kuva vielä selittämään paremmin kuin tämä mun mussutus

4 tykkäystä

Tuossa olisi videoo aiheesta.

Kohdasta 7.40–>

Siinä kerrotaan että pitäisi käydä ylimyydyllä alueella (alle 30), ennen kuin voisi lähteä rsi mukaan nousuun.

E: 4h näyttäs olevan käynyt ylimyydyn puolla

2 tykkäystä

Kyllä tuo juuri sitä indikoi, eli kyseessä RSI-divergenssi:

Tämä tietysti vain yksi indikaattori.

RSIhän voi kääntyä ihan mistä pisteestä tahansa, mutta todennäköisyys tietysti kasvaa kun mennään tuonne 30n alle.

10 tykkäystä

Tuon RSI divergencen lisäksi tällä hetkellä kannattanee tarkkailla paria muutakin merkkiä:
-alempi keltainen viiva on toiminut vahvana tukitasona useita kertoja
-jos tänään tulee iltaan mennessä pientä nousua, päiväkynttilästä muodostuu LepikönKynttilä™ (hammer), joka voi ennustaa nousua myös keskiviikolle ja torstaille

2 tykkäystä

Taas hieman päiväliikkeiden pohdintaa S&P500 Futuurissa & indeksissä, kuvissa tuntikynttilät. Eilen NYSEn avauksesta otettiin nousu lähelle keltaista yläviivaa (valkoinen nuoli kuvassa), sen jälkeen ollaan valuttu takaisin keltaiselle alaviivalle, joka on viime aikoina toiminut vahvana tukitasona.

Lähdetäänkö myös tänään NYSEn avauksesta tavoittelemaan yläviivaa? SPX:lle on tulossa näillä näkymin selkeä gappi jota voitaisiin lähteä täyttämään. Ei liene muita mahdollisuuksia kuin mennä ylöspäin illalla? :slight_smile:

3 tykkäystä

Vaihtoehtoisesti tuo ylempi viimeisin huippu oli “lower high”, mikä tekee tuosta (higher lown kanssa) tosiaan mahdollisen breakoutin ottamatta kantaa suuntaan-ko? (Opettelen tässä samalla itsekin)

Ellen ihan väärinymmärtänyt niin @DayTraderXL taisi viitata sun kanssa samaan viestissä (lähes minuutilleen samanaikaan :smiley: ) Tekninen analyysi - #4888 by DayTraderXL

Joo huomasin myös tuon DayTraderXL.n viestin heti oman viestini jälkeen, hyvä että muutkin näkevät suunnilleen samoja asioita. Purkautuminen voi tapahtua kumpaan suuntaan tahansa, itse olen varovaisen bullish ajatuksella. Tosin varautunut myös vaihtamaan näkemystä jos markkinat on eri mieltä kanssani. Tuon kuvani julkaisun jälkeen ollaan noustu jonkun verran ylöspäin eli tällä hetkellä markkinat odottavat NYSEn avausta positiivisin mielin.

1 tykkäys

Näiltä tasoilta jos breikataan ylöspäin niin luulisi ottavan isoakin pomppua. Mitä sanoo kokeneemmat?

Edit.

Myös lyhyemmällä aikavälillä tuntitasolla monta kertaa tuki sekä vastustasona.

4 tykkäystä

Onkoos tuossa Zwipessä pätevä kuppi ja kaffa(CH)? Vai onko oikea reuna liian ylhäällä?

Täs viel päivä kuvaa

Ei täytä C&H määrityksiä, oikea reuna liian korkalla ja kahvakin olisi pudonnut turhan alas. Sinänsä daily OS lähestyy, joka voisi tarjota ostopaikkaa.

2 tykkäystä

Lisäksi kupin muoto pitäisi olla pyöreä. Tuo V-muoto ei kelpaa.

1 tykkäys

Osaako viisaammat kertoa mistä muodostuu BTC:n kurssiin kova vastus tuohon lilan laatikon kohdalle? Olen koittanut etsiä tuolta kurssin historiasta samoja tasoja, trendilinjoja ja fibolla mutta millään en löydä syytä tuohon. Olisi siis oppimisen paikka.

Voisikohan olla tuo Traders clubissa Lepikönkin piirtämä trendilinja.

4 tykkäystä

Itse käytän paljon Fixed Range Volume Profilea ja se näyttää, että tuolla 54-58k$ kohdalla on paljon vastusta.

3 tykkäystä


Tuossa iso vastusalue (kuten volume profile hyvin myös osoittaa), jossa on käyty kauppaa paljon ennen ja jälkeen ATH:n. Toissapäivänä nousu päättyi daily overbought tilaan ja voisi pikemminkin ajatella niin, että ihme, ettei ole jo konsolidoiduttu.
Tästä eteenpäin on kaikkein vaativin osa-alue edessä, koska matkaa ATH:hon on enää <14% ja toisaalta rahaa tarvitaan koko ajan entistä enemmän lisää jokaisen tonnin saavuttamiseksi.

12H on edelleen overbought ja bull flag törmäsi double toppiin. Odotan konsolidoitumista, mutta se nähdään viimeistään, kun NYSE aukeaa IMO.

11 tykkäystä

Orion B poistui eilen yli vuoden kestäneestä laskukanavastaan!

Tänään päästiin 200liukkarin (D) päälle. Toistaiseksi. :pray:

Olikohan pohjat siinä? Luulen niin. :thinking:
Indereksen tavoite hinta 38e.

1 tykkäys

Osittainen kopio ostin/myin -ketjusta, tässä vain TA-osuus: kommentit ja kritiikki alla olevaan enemmän kuin tervetullutta :pray:

Teknisesti vaikuttaa hyvältä tilanteelta:

  • Päivätasolla ylimyyty, eilisen jälkeen RSI 28 ja risat.
  • 190SEK tason rikkomalla vastukset ylöspäin melko vähissä. Kaikki liukkarit reilusti päälle 200SEK:n.
  • Lyhyellä tähtäimellä myös bull flag -mahdollisuus.
  • Verrokit (Embracer, Evo, Kindred, Betco) kaikki ottamassa kovaa pomppua, Kambilla vielä maltillisempi vire.
  • Fundapuoli rajoittaa downsideä, sillä P/E lähentelee kymppiä tällä SaaSilla.

Edit: kyseessä Kambi. Kiitos @DayTraderXL , jäi kopioidessa pois :see_no_evil: :sweat_smile:

2 tykkäystä

Olisihan se mukava nähdä, mistä kohteesta on kyse - arvaan kyllä, mutta kaikki muut ehkä ei @AnttiM

5 tykkäystä

Joku viisaampi on sanonut että jos ei liukuvista keskiarvoista enää löydy tukea putoavalle puukolle niin zoomaa tarpeeksi ulos ja rupea etsimään vasemmalta mahdollisia tukitasoja… weekly chartilta löysin 191 ja 168 tasot jotka voisi olla sellaisia. Weekly RSI on myös ylimyyty mutta sekään ei indikoi sitä etteikö voisi mennä vielä ylimyydymmäksi, laskeva volyymi indikoi sitä että myyntipaine voisi olla ehkä hellittämässä.

Trendin käänne pitäisi sitten haravoida lyhyemmältä aikaväliltä ennen kuin itse ainakaan uskaltaisin longia lähteä hakemaan (en ole perehtynyt Kambin fundamentteihin vaan tämä huomio ihan kurssigraafin perusteella jos olisi treidi kyseessä).

4 tykkäystä

Juuri näin :joy: Tosin itse zoomaisin myös monthly TF:ään, koska monthly higher low on hakusessa, jos vuoden loppuun saadaan käänne aikaiseksi. Fib 0.786 on 162.7 (low 58.1, high ATH) ja yearly pivot std 164. Nämä tasot on hyvä pitää mielessä, jos/kun skaalaa sisään.

2 tykkäystä