Tekninen analyysi ja treidaus -opiskeluketju

Orion B poistui eilen yli vuoden kestäneestä laskukanavastaan!

Tänään päästiin 200liukkarin (D) päälle. Toistaiseksi. :pray:

Olikohan pohjat siinä? Luulen niin. :thinking:
Indereksen tavoite hinta 38e.

1 tykkäys

Osittainen kopio ostin/myin -ketjusta, tässä vain TA-osuus: kommentit ja kritiikki alla olevaan enemmän kuin tervetullutta :pray:

Teknisesti vaikuttaa hyvältä tilanteelta:

  • Päivätasolla ylimyyty, eilisen jälkeen RSI 28 ja risat.
  • 190SEK tason rikkomalla vastukset ylöspäin melko vähissä. Kaikki liukkarit reilusti päälle 200SEK:n.
  • Lyhyellä tähtäimellä myös bull flag -mahdollisuus.
  • Verrokit (Embracer, Evo, Kindred, Betco) kaikki ottamassa kovaa pomppua, Kambilla vielä maltillisempi vire.
  • Fundapuoli rajoittaa downsideä, sillä P/E lähentelee kymppiä tällä SaaSilla.

Edit: kyseessä Kambi. Kiitos @DayTraderXL , jäi kopioidessa pois :see_no_evil: :sweat_smile:

2 tykkäystä

Olisihan se mukava nähdä, mistä kohteesta on kyse - arvaan kyllä, mutta kaikki muut ehkä ei @AnttiM

5 tykkäystä

Joku viisaampi on sanonut että jos ei liukuvista keskiarvoista enää löydy tukea putoavalle puukolle niin zoomaa tarpeeksi ulos ja rupea etsimään vasemmalta mahdollisia tukitasoja… weekly chartilta löysin 191 ja 168 tasot jotka voisi olla sellaisia. Weekly RSI on myös ylimyyty mutta sekään ei indikoi sitä etteikö voisi mennä vielä ylimyydymmäksi, laskeva volyymi indikoi sitä että myyntipaine voisi olla ehkä hellittämässä.

Trendin käänne pitäisi sitten haravoida lyhyemmältä aikaväliltä ennen kuin itse ainakaan uskaltaisin longia lähteä hakemaan (en ole perehtynyt Kambin fundamentteihin vaan tämä huomio ihan kurssigraafin perusteella jos olisi treidi kyseessä).

4 tykkäystä

Juuri näin :joy: Tosin itse zoomaisin myös monthly TF:ään, koska monthly higher low on hakusessa, jos vuoden loppuun saadaan käänne aikaiseksi. Fib 0.786 on 162.7 (low 58.1, high ATH) ja yearly pivot std 164. Nämä tasot on hyvä pitää mielessä, jos/kun skaalaa sisään.

2 tykkäystä

Käyttävätkö arvon foorumitoverit DIXiä / Dark Pool Oscillatoria?

  • DIX?
  • En, hömppää / ei toimi.
  • Käytän, tosin vain pienessä sivuosassa.
  • Tottakai, yksi päätöksenteon peruspilareista.

0 voters

2 tykkäystä

Tarvisin vaihtoehdon “En, peer-reviewin mukaan (itseäni fiksummat tutut) kertoneet kokemuksistaan ettei ole tilastollisesti kannattava / kuulemma noise-to-signal ratio aivan liian korkeaa”

“GEX” (tai millä nimellä sitä kukin kutsuu, OI * calls gamma - OI * puts gamma) sen sijaan kyllä, mutta lähinnä tiedostamaan millanen sää saattaa olla tai olla olematta – negatiivinen GEX voi joskus olla myös mean-reverting).

1 tykkäys

Seuraako joku paysafea vielä? Ollaanko teknisestä näkökulmasta löydetty pohja ja suunta on ylöspäin?

Näen news feedissäni dark pool kauppatietoja (isot)


Kovin on mustaa kaivossa - tänään oli suurin bull green day pitkään aikaan, joten ehkä jotain positiivista on syntymässä. Tarvitaan kuitenkin daily trend change, ennenkuin voidaan ajatella, että pohjat olisi löytynyt.

11 tykkäystä

Ihan teknisessä mielessä tätä pohdin… toistaako historia itseään ja alkaa pirtää vaakasuoraa, jos asiat on ja pysyy :laughing:

1 tykkäys

Onko tämä arvausleikki mikä osake kyseessä? Veikkaan NYMT :wink:

Aika kapea leipä olisi treidaajalla jos tätä yrittäisi treidata, itse veikkaan että kurssikehitys jatkossakin korreloi aikalailla 1:1 sen kanssa miten firman NAV kehittyy. Omassa osinkosalkussa naputtelee yoc ~20% kvartaaliosinkoa.

5 tykkäystä

Ei ole arvausleikki, ihan vaan teknisessä mielessä kysyin ettei osakkeen nimi sotkisi analyysia. Mutta oikein arvasit :grinning: Hyvissä kohdin sulla tuossa ostopampulat kuvassa, korreloi 1:1 mainitsemaasi osinkotuottoa :+1:

löytäsikö tuosta tukea?

1 tykkäys

Hei, tiiättekö TradingView gurut onko näitä custom-ticker-yhdistelmiä mahdollista uudelleenimetä (SQL syntaksista tuttu “AS Jotain” ei toiminut :disappointed: ) tai tuota kuvassa ympäröimääni “nimi spot-hinnan kohdalla” -palkkia mahdollista poistaa?

1 tykkäys

@mew painat hiiren oikeeta painiketta noiden hintojen kohalla ja viet kursorin kohdan “Labels” päälle, niin saat tässä mun kuvassa näkyvän screenin:


Tosta sitte ku klikkaat kohdan “Symbol name label” pois päältä niin tota tickerin nimeä ei näy (mulla on itellä se pois päältä niinku tossa näkyy).

4 tykkäystä

Ihanaa. Toimi mainiosti, kiitos! :beers:

2 tykkäystä

mitkä olisi yleisimmät työkalut mitä hyödyntää kun opettelee ta:n hyödyntämistä pääosin swingtreideissä? ema, ma, rsi, ja näistäkin olisi kiva tietää mikä olisi paras ema200 vai ema 50 vai joku muu? Netistä löytyy paljon tietoa mutta vähän eri mielipiteitä niin kuulisin mielelläni foorumilaisilta mitkä ovat teidän mielestänne parhaat ja miksi.
Kiitos etukäteen vastauksista

4 tykkäystä

Moikka! Oon tutustunut ja opiskellut teknistä analyyysiä ja treidaamista ja haluaisin nyt päästä käytännössä kokeilemaan ensin feikkirahalla, jotta saisi tuntumaa siihen miten homma toimii. En kuitenkaan tiedä mitä tarjoajaa lähtisin kokeilemaan. Olen miettinyt että voisiko hyvä vaihtoehto olla tradinview ja sitten binance. Onko antaa joitakin suosituksia / vinkkejä?

1 tykkäys

Tradingwievin paper trading on hyvä. Pääsee suoraan chartista treidaamaan.

2 tykkäystä