Tekninen analyysi ja treidaus -opiskeluketju

Jos mietin asiaa itsetutkimalla ilman investing-sivuston mittareita niin päädyin tulokseen etten ottaisi vielä entrya. Omasta mielestä price-value on korkealla ja tuotto-riski minulle olisi huono. Lisäksi volyymi tuntuu laskevan. Tietenkin, jos uskot yritykseen ja olet pitkänaikavälin sijoittaja niin hinnalla ei pitäisi olla niin paljon väliä. Ostaa tasaisesti pitkinaikoja niin ajallinen hajautus tulee siinä, eikä tarvii miettiä onko liian kallis tai liian halpaa.

598.72 on uusi vastustaso ja pitää seurailla mihin hinta asettuu. Jääkö tuohon vai pyrkii tukitasolle.

Huom. Nämä eivät ole sijoitusneuvoja, en itse ole ammattilainen. Yritän itse opiskella asiaa ääneen. Mua saa korjailla ja ajatuksia heittää. Onko hyvin perusteltu, olenko piirtänyt linjat hyvin? :smiley:

Mikä tuo alempi tukitaso tarkalleen on, jotain 536 (tuo luku mikä näkyy ilman vitosta)? Voisiko olla ennakoitavissa (en kysy suositusta), että volyymit laskisivat vielä, ja rsi tulisi alemmas ennen s&p500:aan liittymistä. Yritän katsastaa paikkaa ostaa ennen 18.12.

Tuo luku mihin viittaat vihreä (36:13) on, että kauan mun layout on ollut auki. Ei ole taso. Mielestäni tuota 598 tasoa testaillaan ja siitä voidaan tulla alas tai nousta. Tällä hetkellä markkinat käy kuumana ja Tesla on ehkä tämän hetken trendikkäin osake. Kannattaa ehkä kilauttaa Warren Buffetille. Jos hän ei pääse linjoille niin hänen kirjassaan oli yksi filosofia. "Kun muut ostavat, myy, kun muut myyvät osta"

Tuo luku 36:13 kertoo milloin nykyinen kynttilä sulkee ja seuraava aukeaa, riippuu siis käytetystä timeframesta.

Edit tämä siis käyttäjälle @Lucifer

2 tykkäystä

En ole noita tietokoneen antamia osto/myynti-suosituksia koskaaan käyttänyt. Halusin itse oppia teknistä analyysia.

3 tykkäystä

Onko noi tasot löydettävissä ainoastaan maksullisilla versioilla esim trading view:ssä? Pitää varmaan odottaa seuraavaa black Friday - tarjousta😎

Voit lisätä niitä fx merkin alta. Kirjoittamalla esim ma tulee noita moving average nimikkeit. Jos painat sitä 3 kertaa tulee charttiin 3 niitä. Chartissa sitten muokkaat ne omille ajoilleen esim. 9,50,200.

1 tykkäys

Piirsin ethereumille kanavan 4H kynttilöille. En tiedä piirsinkö oikein mutta mielestäni selkeä tukitaso löytyy tuolta 480$. Palaisikohan kurssi tuonne asti?

Parre opiskelee. Eli kohteena jo suurennuslasin alla oleva KOA.

Eli onko Bullish triangle muodostunut ? Onko Pennant sitten jos on suora tolppa runkona ?

Tässä siis 1D

Ja 1H

Kohde sinänsä hyvä kun on penniosake jossa kuitenkin mahdollisuus tuplaantua. Eikä virheet tunnu lompakossa.

2 tykkäystä

Alalaidoissa aika hintsusti osumia eli aika heikko, yläviiva näyttäisi jotenkin stemmaavan.

1 tykkäys

Onkos NIO:ssa kehittynyt oikeaoppinen H&S? Näkyy aika selkeesti 1-4h.

1 tykkäys

Sori kun on nuubi :slight_smile:

Entä jos ala laita näin ?


Tosin tuossahan nyt 0,30 vastus meni rikki muutamalla yrittämällä.

Edit : niin ja vasemman ylän tuonne 0,34 ?

En keksi kyllä mitä tuolla alaviivalla haet?

1 tykkäys

Takerruin tuohon ala laidan kosketuksiin ? Tuossa nyt toi linja väärässä kohdassa kovempi tuki ollut 0,28 kohohdilla

Ah katsoin väärin tuota väritettyä alaueta, alaviivalla ei ole kuin 1 body ja 2 wick osumaa, sanoisin ettei kovin luotettava tuokaan.

Ehkäpä maestrot osaavat neuvoa/piirtää paremmin, itselle ei nyt tuohon alas aukea oikein mikään järkevä viiva.

1 tykkäys

moi @Parre !

En tiedä mikä sulla on mahdollisen treidin suunniteltu pituus, mutta itse hahmottelisin kuvaan nousevan kanavan, josta yritetään taas kimmota ylöspäin

Periaatteessahan tuonne kanavan sisään voi hahmotella juurikin tekemiäsi kuvioita enkä niihin tässä ota sen enempää kantaa. Itse lähtisin hahmottamaan asiaa tämän kanavan kautta ja katsomaan millaisia kynttilöitä tuohon alalaitaan alkaa muodostua ja tapahtuuko käänne.
Itselleni oli myös mielenkiintoista, että heinäkuun gap on nyt täytetty. Ne vissiin saattaa muodostua vastustasoiksi, mutta ainakin nyt näyttää että yli on jo menty.
Tällaisia ajatuksia mulla :slightly_smiling_face:

1 tykkäys

Niin itse olen tässä tyylin mitä taskuista tippuu. Kohta saatan olla jo vähän isommin.
Juu tosiaan tuo kanava on pääpointti. Lähinnä kun muutaman kuukauden olen näitä vaan tutkinut niin yritän havainnollistaa ja oppia samalla ihan muutaman päivän swingejä.
Nythän tuossa tapahtui pieni breikki . Eli kanava HH,HL jatkunee
Eikö noista kolmion breikeistä nyt voi laskea seuraavaa mahdollista myynti paikkaa jos olisin ostanut ?

Moikka DTXL
Sinulla on käytössä tuo TradeView niin oletko linkannut sen Saxo Bank (mandatum)? (Ymmärsin joistakin viesteistä että saxo olisi käytössä, hyvinkin voin olla väärässä)
Jos kyllä niin API ilmeisestikin on tämä software2software välitystapa, asentuiko ongelmitta?
Hinnat tietysti kiinnostaisi, mutta välttämättä ei noista kukaan halua avautua liikoja foorumilla.
Vimonen kyssäri, käytätkö click tradea, chartista suoraan ostamista ja myymistä?
Videoilla näyttää helpommalta tavalta näin itselleni, mutta onko oikeasti sitä, onko tuossa jotain salaansoja pienen möyhijän päänmenoksi?

Suuret kiitokset efforteista ja inputista.
Ehkä joku päivä itsekin voitan itseni. (Tasaisuus on mikä puuttuu)

1 tykkäys

Taas Parre opiskelee… saa liputtaa

Yllätys KOA kyseessä onko nyt syntynyt cup and handle pattern ?

Tietenkin päiväkynttilöillä olis parempi

1 tykkäys

Menisiköhän tuo jo breakoutista?

2 tykkäystä