Tekninen analyysi ja treidaus -opiskeluketju

Näin jatkoin kirjaamista huonosta treidistä.
Miksi otit putoavan puukon vaikka oltiin kaukana MA:sta . Jos olisit malttanut odottaa nousua MA:n päälle olisi auennut 2 mahdollista treidi paikkaa ensimmäinen hieman riskinen mutta toinen mielestäni jo aika oppikirjasta
1 50% retracement
2 Tuesta pomppu
3 Ending volume
4 MA yläpuolella.

Olisi ollut mahdollisuus 8R .Plus olisit voinut lisätä ja nostaa stop lossia.
Ei näin prkl !

1 tykkäys


Viivoja ja trendikanavia sinne tänne, mutta mitä sanotte seuraavista:

-Eikös Smart Eye ole nyt breikannut ylöspäin/ainakin yrittää sitä kovasti? Olisiko seuraava vastus tuossa 226/227 SEK paikkeilla?

-Eikös Harviassa nyt vaikuta kestävän pitkältä piirretyt, violetilla rajatut trendikanavat, joidenka mukaisesti voitaisiin mennä jatkossakin?

-Lisäksi kysyisin, että käytättekö RSI+MACD yhdistelmää trendien ja tuki-/vastustasojen sekä liikkuvien keskiarvojen kanssa?

(Omat peliliikkeet - pienillä positioilla koko poteista - merkattu vihrein ja punaisin ellipsein)
:question:

3 tykkäystä

Smart eyellä muuten weeklyssä menee fibot aika mukavasti.Sen mukaan tulis vastusta 232 kohdalla.

3 tykkäystä

Periaatteessa viimeisin legi lähtee 300 alaspäin ja fibbonacci pitäisi vetää trendin mukaan

2 tykkäystä

Aivan. Hyvä pointti sittenhän se olisi näin .
Ei sekään ole huono.Paitsi jos palataan takaisin 0,5 kohdilta :slightly_smiling_face:

Onko minulla silmät ristissä vai onko tuo fibo aloitettu ihan väärästä paikasta?

Aloitettu 292 ? Eli ATH . En juurikaan Fiboja käyttele niin suurella todennäköisyydellä voisi ollakin .

En todellakaan ole asiantuntija fiboissa mutta eikö tuo 0-kulma eli vasen alakulma pitäisi alkaa tuolta melkein vasemmasta laidasta jostain pikkaisen alle 200 tasosta, huippu eli 1 taso pitäisi olla tuossa 292 kohdassa?

Itse piirtäisin noin

Saa kyllä joku asiantuntija korjata ja neuvoa minulle miten käytetään. Nyt siis vedin Retracement toolin ATH alas tuonne 168 asti. Hämääkö noi yllä olevat sitten ? Tälläinen olis ilman niitä. Kyllä niin paljon opittavaa näissä indikaattoreissakin. Nyt on paino ollut vain kynttilöissä ja vähäisillä indikaattoreilla. Ihan scalppeihin siis.

2 tykkäystä

Keisari piirsi sen nousutrendiin ja tuo alempi on laskutrendiin

Ehkä se sittenkin on viikkotasolla vielä nousutrendissä?

Päivätasolla se on ollut laskutrendissä

2 tykkäystä

Hyvä pointti, olen koko ajan katsonut Smartin olevan viikkotason nousutrendissä mutta kai se on vähän tulkinnanvaraista, itse asiassa taisi olla jo laskutrendissä ennen tätä viikkoa.

Siitä ero varmaankin piirrustuksissa.

3 tykkäystä

@Parre sun viimeinen kuva on oikein, jos haluat nähdä kuinka pitkälle ylös voisi palautua 169 tasolta, kun edellinen laskutrendi oli 292 → 169.

@Seinakadun_Keisari:lla pitäisi nolla olla 292 ja 1 tasolla 42, jos haluat nähdä kuinka pitkälle alas voisi palautua 292 tasolta, kun edellinen nousutrendi oli 42 → 292.

Eli nolla aina siihen kohtaan, jossa käänne tapahtui. Fibonacci tracementilla etsitään tasoa jossa käänteeltä voisi loppua puhti. Jos katsotaan vain tasoja .382, .5 ja .618, niin on aivan sama kummin päin piirtää. Mutta kun kuvaan halutaan gold pocket .618 - .65, niin nolla pitää olla oikeassa kohdassa. Sama juttu tason .236 ja .786 kanssa.

5 tykkäystä

Mitä mieltä täällä ollaan Outokummun tilanteesta? Itse olen bullish niin kauan kuin tuo nouseva trendiviiva pitää. Jos breakout tulee tästä beissistä, oma tavoitteeni on tuolla 1,618 fibotasolla hieman 7€:n yläpuolella.

Tämä on ensimmäinen postaukseni foorumilla ja on mukavaa päästä jakamaan omia ajatuksia, sekä oppimaan uutta. Että pistäkää palautetta ja ideoita tulemaan!

8 tykkäystä

Itse en varsinainen TA ammattilainen ole mutta sanoisin että näyttää hyvältä tuo kuvio. Kolmioon ollaan tultu nousutrendistä, ja kolmion yläreunassa on enemmän osumia kuin alareunassa, joten ylöspäin breikkaaminen näyttäisi omaankin silmääni todennäköiseltä.

Edit: Joka tapauksessa voi saada hyvän treidipaikan melko tiukalla stoplossilla ja hyvällä riski/tuottosuhteella.

3 tykkäystä

Katson itse tavoitehinnan kuvion itsensä avulla, ja nousevassa kolmiossa se on tuo korkein kohta vasemmasta laidasta projisoituna break out kohdasta ylöspäin. Tässä kolmion yläosan huiput on kaikki eri tasoilla, joka vaikeuttaa tulkitsemista, ja ylipäätään hieman heikentää kuvion toimivuutta. Kuitenkin, kyllä minä tuon nousevaksi kolmioksi kelpuuttaisin. Tavoitetaso olisi kuvion perusteella 7.20-7.73 € riippuen mikä katsotaan kolmion yläreunaksi.

8 tykkäystä

TradingView:llä taas perinteiset Black Friday tarjoukset Black Friday — Up to 60% Off on All Annual Plans — TradingView

Oma accounti uudisti itsensä automaattisesti 30 päivää sitten. Laitoin tunti sitten support ticketin TradingView:lle, että onko mahdollista vielä saada vuosi BF hintaan. Juuri äsken tuli viestiä, että laittoivat hyvityksenä erotuksen ja 30 päivää ekstraa. Hyvää palvelua!

9 tykkäystä

Ahem.

Mitenkäs TradingViewllä voisi katsella eri materiaalien hintoja? Esimerkiksi cuparin.

Lähtökohta on nyt se, että aasi on puikoissa.

Ota vaikka COMEXin kuparifutut eli HG1!

2 tykkäystä

Hyvin amatööripohjalta ajattelua Media&Games tulevasta suunnasta, ehkä joku oikeasti TA:ta osaava kommentoi, meneekö oikeaan suuntaan. :slight_smile: Bollinger-nauhat menevät 1h-timeframella jo tiukaksi eli olisiko näköpiirissä reilumpi purskahdus? Ja ehkä ennemmin ylöspäin RSI:n ja MACD:n perusteella? Lisäksi näiltä tasoilta löytynyt muutaman päivän jo hyvin tukea. Tuossa aiemmin ~46 SEK tukitaso pitänyt hyvin eli downside-riski senkin puolesta rajallinen?

1 tykkäys