Tekninen analyysi (ei kyselyitä)

Tämähän on vahva muutos pois laskutrendistä ja merkki suunnan muutoksesta. Sanokaa jos on jotain korjattavaa tai lisättävää, en ole teknisen analyysin mestari… :sweat_smile:

3 tykkäystä

Sen pitäisi vielä sulkea ulkopuolella päivän päätteeksi.

2 tykkäystä

Kyllä pidän tuota vahvana merkkinä suunnan muutoksesta. Karhunpesässä käytiin tätä perjantaina sohimassa. Wedge on jo riittävän pitkä myös. 4H-kuvassa kuvio vahvistui tänään aamulla. Pari edeltävää LH-tasoa on jo ylitetty.

3 tykkäystä

Tulee alas kuin kivi. Vähän se on hengähtänyt parilla fibonacci tasoilla.

1 tykkäys


@T3r00 Itse olen seuraillut tätä, ei ole positiota, mutta kiinnostava case, jos 4usd/shr cash piti paikkansa.
Kaasun liikuttelu laivoilla ei taida vielä olla voimissaan.

2 tykkäystä

Katselin vähän historiaan GLNG:tä, olisin aika huolestunut, jos minulla olisi positio. Varsinkin, koska olisi suuri vaara, että se olisi punaisella. Huhtikuun low 4.54 ja toukokuun 5.39. Nuo on enää tukitasoina jäljellä ennen ATL:ää 2.63 vuodelta 2009.
Viime viikon volyymi oli historian suurinta, joten instikat tyhjentää pajatsoa. Tähän täytyy liittyä jotain fundapuolen huonoja uutisia.

4 tykkäystä

Tätä ilmeisesti voi tulkita niin että alkaa jo ostajiakin vähän löytymään?

2 tykkäystä

Valmet 1h. Olisko tässä nk lepikkö-kynttilä? Oma osto onnistui 21,02€`

4 tykkäystä

Ihan hyvännäköinen pomppu, mutta nyt pitäisi muodostua 15min HL vwap:in yläpuolelle ja tehdä trend chg. Muuten alkaa kääntymään 1H/4H bear flagiksi ja itse katselen lähinnä shorttipaikkaa mahdollisesta double topista 21.62. Olisin ottanut avauksesta shortin, mutta olen ollut poissa koneelta, niin en shortteja jätä mielelläni valvomatta ja jäi väliin. Nyt pitäisi löytyä bull volumea, jos bear flag meinataan ohittaa. Tämä kahden minuutin pikavilkaisulla.

8 tykkäystä

Vanha tuttu meinaa taas breikata

5 tykkäystä

Olisko nokiaan piirtymässä IHS? Vai pilaako noi gapit tota kuvioo?

3 tykkäystä

Kyllä tuo on ihan mahdollinen, HL ei saisi pudota 3.3125 tasoa alemmaksi, jotta oikea olka muodostuisi vastaavan syvyiseksi vasemman kanssa (vasen, low 3.3185 ja high 3.44). Se voi vähän vasenta alemmaksi tulla. Kannattaa miettiä SL jo etukäteen.

1 tykkäys

Osaisiko joku arvioida Valmetin tilannetta?
Omaan silmään näyttäisi muodostuneen Douple Bottom, jossa tukitasona toiminut 20.90 ja myyntipaine hellittämässä?

1 tykkäys


Kertonee jotain päivän sisäisestä volatiliteetistä

7 tykkäystä


Tilanne on aika epäselvä toistaiseksi, myöskään bull volume ei ole kasvanut vrt edeltävään beariin.
21 on varmasti tärkeä tukitaso, huominen näyttää, kumpaan suuntaan lähdetään.

5 tykkäystä


Ollaan vähän kuin Suomi-Ruotsi jääkiekkomaaottelussa, toisen erän jälkeen 2-2. Positiivista on, että ollaan ema12 yläpuolella, bull volume oli suurempaa kuin bear (myös NYSE internals adv/decl ratio) ja oltiin matkalla selvään plussapäivään, kunnes tuli tietoa, että hiekkaa stimulaatiorattaissa.

24 tykkäystä

Ilmeisesti yöllä tuli ilmoitus uusista stimulus-shekeistä, jotka näyttävät vieneen maaottelutilanteen 3-2 johtoon (kai Suomi on tietysti härät :wink: ). Futuurit jo melkein prosentin plussalla closesta. Katsotaan riittäisikö voima tuosta ~3400sesta läpi, tuntigraafeilla näyttää mielestäni jo aika rohkaisevalta. Ruotsi on tietysti kova tulemaan ohi vielä kolmannessa erässä, joten ei tämä selvää vielä ole.

11 tykkäystä

image
“…if there is a deal…”

4 tykkäystä

Aaaa, erittäin tärkeä tuo “IF”. Itse ymmärsin, että shekit lähtee nyt jo etukäteen, vaikka diiliä ei olisikaan. Kiitos täsmennyksestä.

No, futuureita tuo “IF” ei ainakaan toistaiseksi tunnu hidastavan.

2 tykkäystä


Nokialla taas gap fill käynnissä, 3.2420 odottaa ilmeisesti. Ehti RSI:t jäähtyä tuossa BT:n uutisen nosteessa, niin on taas varaa laskea :fearful:

11 tykkäystä