Telia Company - Ketju

Saatan esittää nyt tyhmän kysymyksen, mutta miten Telia pystyy maksamaan EPSiä suurempaa osinkoa? Eikö tämä ole pidemmän päälle huono homma ainakin taseen kannalta? :thinking:

2 tykkäystä

Tase on Telialla vahva, pystyy maksaa koko EPS:n ulos ja ylikin.
On se ihme et miten Telia laahaa alle nelosessa vuosikausia vaikka yhtiö on defensiivinen ja tekee asiallista tulosta. Kurssi voisi ihan hyvin olla vitosenkin. Elisaan ku vertaa niin Telia vaikuttaa edulliselta.

6 tykkäystä

Mitä mieltä Telian Q4 ?
Mikä mättää?

1 tykkäys

Omat ajatukset:
Tulos karvan parempi kuin odotukset - pieni positiivinen erä eläkevastuista hiukan kaunistaa lukemia.
Ohjaus puolestaan karvan verran odotuksia huonompi. Mutta tätä on jo viime viikkoina hinnoiteltu osakkeeseen.
Hiukan on rakenteellisia ongelmia edelleen ja palveluliikevaihto jatkaa laskua. Ei huono tällä hinnalla, mutta ei myös riemun kiljauksia.

2 tykkäystä

Juu noinhan se menee.
Itse olen pettynyt Teliaan, yleensä ruotsalaiset laittavat asiat rullaamaan ja alimman viivan kuntoon. Teliassa näin ei ole päässyt käymään Vs ELISA.

1 tykkäys

Toisaalta esimerkiksi Telia lienee varsin defensiivinen lappu tilanteessa, jossa Kiinaa pistetään kiinni :smiley:

1 tykkäys

Elisalle ainakin on Indersillä on pitkään MYY suositus, taitaa nyt olla ScreamingSold…
Telian pitäis vaihtaa johtoa ja katsoa saisiko noilla pääomilla parempaa aikaan.

1 tykkäys

Siellähän on nyt väliaikainen tj ennen kuin uusi astuu puikkoihin. Joo totta pääomilla pitäisi saada enemmän aikaiseksi - kulut liian korkeat.

1 tykkäys

Hallitus pellolle ja lopettaisivat C-moren ym paskojen ostamisen…

1 tykkäys

Paskaa tai ei, mutta kaikkiahan sieltä salkkarit käy katsomassa

2 tykkäystä

Itsekkin maksan palvelusta et näkee F1, mutta enpä ole poikennut sitten kun kausi loppui marraskuussa… Pitkään on Telia omistajat katselleet, että kurssi on 3.60-4.00e välillä, siis todella pitkään… käsittämättömän pitkään…

1 tykkäys

Telia on ollu about 4€ siis nyt noin 4Vuotta!
Toki osinkoa herunut sen 5% vuodessa.

Elisa on samassa ajassa noussut 30eurosta 50euroon!!
Ja maksellut samantyyppistä osinkoa.

Eikö Telia johtoa hävetä? Pitäisi ainakin.

Paljonko johtoa pitää vaihtaa? Suomesta katsottuna vaihtunut hallituksen puheenjohtaja, joka muuten istuu BT:n hallituksessa, toimari on haussa ja Suomen maayhtiön johtaja on haussa :wink: Eiköhän noiden jälkeen vaihdu enemmänkin.

2 tykkäystä

OK, no toki nyt alkaa tapahtua!

Olisiko Telialle kunnon kulukuurin paikka ja muutamat YT:t et saadaan laiskimmat ulos!!

Vaatimatonta on tulos ollut, vanha hyvä firma ja rönsyilee pitkin Euroopan laittamatta…tuhlaa tuloksensa raskaaseen kulurakenteeseen ja swedujen isoihin palkkoihin.

Ellunkin EPS samaa tasoa kuin pari vuotta sitten. Kurssi vaan noussut 45%
eli turvasatamasijoittajat maksaneet kovempaa hintaa tyytyen pienempään tuotto-odotukseen.

3 tykkäystä

Olen itse vieläkin sitä mieltä, että ruotsin valtion täytyisi luopua omistuksestaan jollekkin aktiivisemmalle sijoittajalle, ennenkuin telian kurssi/tuloskyky nousisi seuraavalle tasolle. Ehkä, uusi tj tuo jotain valoa.

1 tykkäys

Juu Ruotsin valtio tykkää kuitenkin Telia osingon maksusta.
Tää on defensiivinen näin virus-aikanakin, nythän vaan soitellaan et oletko vielä kunnossa ??:grin::+1:

1 tykkäys

Telia on nyt finanssikriisin hinnoissa, mutta toisin kuin monelle muulle, heille itse liiketoiminta ei kait kärsi suoraan samalla tavalla kuin muilla. Toki asiakaskunnasta varmaan tulee säästöpainetta jne, mutta tietoliikenneyhteksien ym määrää ei kuitenkaan voi loputtomiin laskeakaan. Euraasian toimintojen riskitkin ovat vähentyneet viime vuosien aikana merkittävästi. Toki tuosta viihde/urheilulähetysmyynnistä voi tulla pientä hittiä, kun ei ole näytettävääkään. Lisäplussana se, että Ruotsin valtiolla on tässä myös selkeä rooli ja intressi.

Nyt en vaan itse osaa päättää, että aloittaako osto-ohjelman tänään vai vieläkö pitää kuvitella saavansa halvemmalla?

4 tykkäystä

Teliassa on paljon potentiaalia. Ehkä toimarin vaihto tuo uutta selkärankaa tekemiseen.

Itse tunnen Telian menneisyydestä ja olen ollut tekemisissä mm. Telia Carrierin kanssa. Aika harva tietää esim. tästä →

The company is an IP connectivity supplier ranked number one globally.

Käynnissä oleva tilanne sataa Telian koriin, sillä esim. etätyön ja videoneuvottelujen lisääntyessä yritykset kasvattavat kaistanleveyttä. Eikä sitä sitten myöskään alenneta myöhemmin. (nimim. Kokemusta omaava) :slight_smile:

6 tykkäystä

Löytyykös itseltä Teliaa salkusta? Itse näen myös potentiaalia Teliassa, enkä ihan käsitä miksi osake laskenut näin paljon.

2 tykkäystä