Eilen twiittasi “What does the future HODL?”. Voisiko vahvempaa vinkkiä antaa (ilman että SEC puuttuisi peliin). Olen huomannut näitä vihjailuja myös aiemmin ennen monsteriosareita. Joutunee tankkaamaan vielä aamusta lisää
Taisi näyttää samalta viime vuonnakin. Mielenkiintoista olisi toki lukea koko rappari, mutta ei jaksa maksaa :). Se on kans mielenkiintoista, kuka tämän on tilannut ja hyvästä sijoituksestaan maksanut… se on ainakin selvää kuka on näyttänyt keskaria.
Taloudellinen tulos oli odotettu. Arviolta 180 miltsii olisi tullut tappioita ilman ilmastokrediittejä ja bitcoinin myyntejä. Sen takia se osake on aika flätti koska pitäisi parempaan pystyä.
Raha on rahaa, mutta ehkä huomioitavaa noissa ilmastokrediiteissä ja bitcoin-voitoissa on se, että ne molemmat loppuvat aikanaan ja sen jälkeen auto- ja palvelumyynnin itsessään pitäisi olla voitollista. Nykyiselläänhän se osa on tappiollinen. Tuosta uskoisin kurssireaktion -2.4% kertovan.
Kyllähän nämä kuitenkin kertaeriä ovat ja niitä ei kai yleensä arvosteta samalle tasolle varsinaisen liiketoiminnan tuottaman liikevaihdon saati voiton kanssa. Tokikin Bitcoin-tuotot voivat jatkua ajasta ikuisuuteen. Itselleni ne eivät kuitenkaan ole mitään sijoituskeissin kulmakiviä.
Kai kuitenkin tajuat, että akolyyttien sijoituscase pohjautuu tällä hetkellä aivan täydellisesti vuosien 2028+ tulokseen, jolloin ilmastokrediteillä ja bitcoinilla ei ole oikeastaan mitään vaikutusta siihen. Jos siihen caseen uskoo, niin ainoa millä on väliä on autojen vuosittainen määrä, niiden katteet(onko tälläkään oikeasti väliä) ja FSD kehitys. (Näissäkin sitä aikataulua voi johonkin pisteeseen venyttää). En toisaalta tiedä onko Teslan tuloksella mitään väliä tänä vuonna.
En vaan itse usko, että FSDlle pystytään vuonna 2028 rakentamaan riittävästi vallihautaa tai sitten näitä hatusta revittyjä network efektejä voidaan realisoida.
Q1-tuloksissa oli FSD:stä tämä valaiseva päivitys:
Nämä ei ole tosiaankaan mitään kovin läpinäkyviä nämä Teslan earnings releaset. Eivät paljasta yhtään mitään aikataulusta tai mikä siihen vaikuttaa. Tuo “Soon” voi ihan yhtä hyvin olla ensi viikolla kuin viiden vuoden päästä.
Täytyy odottaa ATH:n osalta. Tämä on vain autonvalmistaja. Toki hiukan parempi kuin vaikka Dieselwageni, mutta ei ole Harvia, Evo tai Incap…
Hyvä kuitenkin, että Bitcoinin avulla tekee rahaa, joko pian ostetaan myös hiukan Dogea, kun iso johtaja viime aikoina kirjottaa jatkuvasti ja kryptisesti Dogesta?
Pörssiviikko on yhä nuori. Jälkiviisastellaan sitten, kun sen aika on
Myönnettäköön, että etiäisen voimakkuus on vaimentunut, kun mitään isoja uutisia osavuosikatsauksessa ei kerrotu. Mutta ei sitä koskaan tiedä, jos vaikka LVL4 FSD Beta 9.0 putkahtaa betatestaajille ladattavaksi tällä viikolla. Uskossa on hyvä elää
PS. Tesla on teknologiayhtiö. Vai väitätkö tosissasi, että markkinat ovat hinnoitelleet firman vain autovalmistajana?