Thunderful Group

Karulta tuntuu, että tuhansia osakkeita merkitsemällä jää ilman. Jos yhtiö tuhlaa minun aikaani, ei minullakaan ole kiinnostusta tällaisen yhtiön tuotteita jatkossa ostaa.

2 tykkäystä

NOh, ei tullut sitten tikkaria. eipä voi mitään. Laitetaan seurantalistalle kuitenkin, jos tulisi ostopaikkoja.

1 tykkäys

Olenko antiin osallistumattomana nyt ainoa tässä ketjussa, joka lukee sitä antiesitettä. Tässä se on suoraan kerrottu sivulla 26. Eli meni ihan niin kuin kertoivat, ette vaan lukeneet esitettä ennen hype-junaan hyppäämistä. :smiley:

@Seinakadun_Keisari

Edit: Lisäksi naamavippi on myös ok.

29 tykkäystä

Oikeastaan minun kysymykseni liittyy tuohon arvontaan, onko tämä siis faktaa että saajat on arvottu?

En todellakaan aio olla yhteydessä heidän IR:ään.

Anti oli ylimerkitty ja kaikki vaihtoehdot oli huonoja, minusta tämä ei ollut vähiten huono tpaa.

Kyllähän tämä kurjalta tuntuu, kun casen tutkimiseen kerkesi lopulta panostamaan aikaakin jonkin verran. Jäipä vain mietityttämään että eikö todellakaan kukaan, edes täyden merkinnän tehnyt, saanut enempää kuin 50 lappua ts. saiko yksikään ei-instikka enempää?

Jos joskus, niin nyt sitten pätee sanonta “ei auta itku markkinoilla” :sweat_smile:

No tätä kysyin alusta lähtien, kiitos kun nyt mestari prospektus selaajana sait tämän lainauksen tännekkin.

1 tykkäys

Tästä lähtien merkkaan näihin fomo IPO:ihin mininin viimeisenä päivänä. Jotain tuli opittua. Mitään ei tullut tienattua.

1 tykkäys

Kiitos itsellesi, kun lähdit haastamaan niin tuli pakottava tarve varmistaa omat hämärät mutu-oletukset myös ihan paperista. Lopetan tuon prospektuksen lukemisen tähän, ei se niin kiinnostava ole muuten.

Itsellä on hämärä muistikuva kaukaa historiasta, että on tätä ennenkin käytetty jossain ulkomaisessa annissa. Mutta sen verran on vuosia takana, etten osaa suoraan sanoa missä. Mutta siksi siis uskalsin kohtuullisen varmasti sanoa, että mitään hämäräpeliä tuossa ei välttämättä ollut takana kun moni täällä sellaista väitti (varmaan samalla mutulla kun itse väitin päinvastaista).

3 tykkäystä

Ei kestä. Itse selaan paperit hyvin nopeasti läpi, en lue yksityiskohtaisesti ja en ole tosiaan tuohon törmännyt aikaisemmin IPOissa joten taas ollaan vähän viisaampia.

3 tykkäystä

Kysyntä ylitti tarjonnan, melko selvää että kaikille ei riitä. Ei kai se yhtiön vika ole että osake kiinnostaa? :joy:

1 tykkäys

Ensimmäinen ainakin itselle missä ilmeisesti osakkeita ei riittänyt kaikille edes minimin verran. Se minimi kuitenkin on oikeasti aika pieni määrä. Yhtiön näkökulmasta aika paljon jäi IPO:ssa saamatta hinnoittelun vuoksi.

@Ma_oon_lentaja On se siinä mielessä yhtiön vika, että hinnoittelu on mennyt pieleen. Rahoja jäi saamatta.

2 tykkäystä

Niinpäs näkyy että arvallahan osakkeet nykyään saa. Sopii lottokansalle oikeinkin hyvin. Kannattaisi Rothoviuksen, Saarion yms taloustieteilijöiden nyt viimeistään korjata omia sanomisiaan että sijoittaminen ei ole lottoon verrattaa touhua. Sitähän se nimenomaan on, kuten tässäkin on nähty. Toki nyt kun hinta on karannut, saa jokainen ostaa pörssistä kalliilla, mutta huokeamman hinnan laput jaetaan lottoamisen tavoin.

2 tykkäystä

Siis laidasta saa nyt ostettua vaikka kuinka paljon, jos jäi harmittamaan.

2 tykkäystä

Kyllä juuri näin. Vähän sama kuin jonotat ilmaista ämpäriä Tokmannilta ja jäät ilman ämpäriä tuntien jonottamisen jälkeen. Voit lohduttaa itseäsi kuitenkin sillä, että sisältä saa ostettua sen ämpärin.

4 tykkäystä

Mitä 2/3 tarkoittaa sinun kontekstissa? 66.67%? Kolmesta merkinnästä sait 2 * 50kpl? Tahtoo tietää.

Sain omaan ja firman salkkuun sen 50kpl. Muulina toiminut kaveri jäi rannalle :grimacing:

Hinnoittelu on aina pielessä. Harvemmin on kuitenkaan valitettu että liian halpaa oli.

Poika sai 50kpl me muut jäätiin rannalle 2 henkilöä + firma

Mutta kai näitä olisi voinut edes 50kpl antaa tuhansien osakkeiden merkitsijöille? Vai onko tuossa jokin sääntö, että pakko arpoa kaikkien kesken tasapuolisesti, oli merkittynä 19000 osaketta tai 200? Ja olisin itse ollut tyytyväinen 25 osakkeeseenkin nollan sijaan. Osake olisi myös voitu hinnoitella eri lailla niin olisi ollut vähemmän kysyntää. En ainakaan itse ole törmännyt aiemmin antiin, jossa ei ole saanut mitään.

Varmaan olisi voinut tehdä tuhannella eri tavalla ja silti olisi jollain nokka solmussa.

Tasapuolinen arvonta kuulostaa melko tasapuoliselta omaan korvaan.

Mutta jotain hyvää niillekin joiden mielestä antihinta oli liian edullinen. Nyt saa maksaa sopivamman hinnan ja todennäköisesti saa sen verran mitä haluaakin.

8 tykkäystä