Thunderful Group

Se mikä tässä on vähän “ärsyttävää” on se, että vaikka tuo merkintäsitoumusta vastaava määrä rahaa oli tilillä 3.12 niin ei se raha vielä ole tililtä mihinkään kadonnut, eli tässä piti vielä tänäänkin olla ostosten kanssa tarkkana, ettei tule noita IPOon allokoituja rahoja käytettyä.

9 tykkäystä

Ja pitää ennustaa kruunun kurssi. OST kun ei saisi mennä miinukselle. No toivotaan toivotaan.

1 tykkäys

Mulla ei ollut noita rahoja tilillä eilen ja silti tuli viesti:

“Olemme vastaanottaneet merkintätoimeksiantosi ja välittäneet sen listautumisannista vastaavalle taholle. Näet nyt antamasi merkinnän kirjattuna salkussasi. Kappalemäärä vastaa hyväksyttyä merkintätoimeksiantoasi. Allokaation yhteydessä veloitamme merkintämaksun tililtäsi sekä toimitamme allokoidut arvopaperit salkkuusi. Uusmerkinnän ehdoista löydät tiedon allokaatiotiedonannon arvioidusta ajankohdasta ja arvopaperien arvioidusta ensimmäisestä kaupankäyntipäivästä.”

Hämmentävää.

1 tykkäys

Laitat vähän reippaamin painetta sinne, niin ei tarvii jännittää. :stuck_out_tongue:

Tuli merkattua, vaikka asiaa aluksi kirosin, että voi tehdä merkkauksen vain nordnetissä. Tosiaan varmaan ihan positiivinen asia ainakin niille, jotka haluaa päästä jo ekana päivänä liukkaasti osakkeista eroon.

Itse kyllä jätän jonkun kokoisen position. Sen verran mielenkiintoinen kokonaisuus, nyt kun olen vähän lynchimäisesti kysellyt Bergsalan tuotemerkeista, niin uskoa löytyy että Bergsalan tukkuroimat brändit pärjää ihan kohtuulisesti. Ainakin sen aikaa, että saadaan nostettua pelipuoli kunnolla ylös. :nerd_face:

3 tykkäystä

Tällaisia tilanteita varten minulla on Superluotto. Salkussa näkyy täydet 19 000 lappua vaikka tilillä on muutama tuhat euroa rahaa. Superluottoa ei kuitenkaan näy olevan vielä käytössä. Laitan laput laitaan saman tien kun kaupankäynti alkaa joten luotosta ei kerry juuri korkoakaan.

13 tykkäystä

Itse ajattelin säästäväni veroista ja tekemällä temput OST puolella. Superluotto ja ennen kaikkea Intra day limit on kyllä parasta sitten valmiiksi viipaloidun leivän.

5 tykkäystä

Täydet 19000 merkkasin. Pidetään niin kauan, että kurssi tuplaantuu. Siihen ei mene varmaan vuottakaan.

8 tykkäystä

Äh enpä tiennytkään että veloitukset menee noin. En viittinyt luoton takia juuri merkata ihan niin paljoa. Aina oppii uuttua :+1:

1 tykkäys

Täällä myös merkkailtu superluotolla :raised_hand_with_fingers_splayed:

Ja siihen liittyen tulikin mieleen, onko missään vielä tietoa tarjoaako Nordnet minkä(än)laista lainoitusarvoa Thunderfulille? Jos osakkeet jääkin pidemmäksi aikaa salkkuun, täytyy hieman säätää AOT/OST välillä mm. lainoitusarvosta riippuen.

1 tykkäys

Eiköhän mene lainoitus kuten muutkin NN vastasvat, eli pitää erikseen pyytää aspan kautta arviota ja niitä tehdään 4 kertaa vuodessa. Eli voi mennä alkuvuoteenkin.

4 tykkäystä

Samaa mieltä. Ostan lisää avauksesta kun näitä tonttuja riittää, jotka on tyytyväisiä 10 prosentin pikavoittoon.

Joo itekki pyydelly näitä lainoitusarvoja aina välillä, sievicapitalia viimeksi (ei ole vielä tullu), sitä ennen fodelia joka tupsahti aika nopeasti. Tuskin Thunderfulissa tulee ellei kukaan erikseen pyydä.

1 tykkäys

Näkyykö muilla jo lappuja laukussa? Joko meni jotain pieleen tai sitten aivan eeppinen ylimerkkaus tässä, koska itsellä vaikuttaisi tulleen oikein 50kpl salkkuun🙄

2 tykkäystä

Osakeanti reilusti ylimerkattu. Itselläni ainakin oli nyt Nordnetissa tapahtunut veloitus ja sain vain 19% merkkaamistani osakkeista. Merkkasin vain pienen määrän (270kpl), koska OST-tilillä ei ollut käteistä hirveästi ja luottoa en ole käyttänyt. Sain 50kpl

Täälläkin näkyy vain 50kpl vaikka merkkasin 850 kpl. :thinking:

275 kpl merkkasin ja myös minulla 50 salkkuun.

50 kpl tännekkin tulossa? Voiko pitää paikkaansa?
Jospa muuttuu vielä kun harmaana on?

Minä merkkasin 550 kpl ja kaikki näkyy edelleen samalla tavalla harmaana kuin perjantainakin.

EDIT: Eli siis tuo application näkyy edelleen eikä mitään muuta. Prosessit selvästi vielä kesken.

1 tykkäys

50 kpl myös tänne 11 200 kpl merkinnällä. Pikkusen haisee nyt tää, että ois joku Nordnetin säätö käynnissä. Mulla näkyy myös application edelleen harmaana ton 50 osakkeen lisäksi.

12 tykkäystä

50 kpl, 500 merkkasin.