Nyt on pakko avata Titaniumista ketju ja palan halusta kuulla mitä muut ovat yhtiöstä mieltä. Itsellä löytyy luonnollisesti listautumisesta asti sekä tankkailtu vähän lisää kylkeen.
Minä olen sitä mieltä että osake on laahannut aliarvostettuna listautumisesta asti.
Tuntuu, että markkinat ovat sitä mieltä, että hoivarahastolla on vain tämä vuosi erinomainen ja tulevaisuudessa rytisee kannattavuus ja tulos kun korot nousevat. Tuntuu myös, että osaketta pidetään hyvin riskipitoisena “aikapommina”, joka voi vain räjähtää hetkenä minä hyvänsä, mutta viimeistään sitten kun korot nousevat.
Mutta miettikää, eivät ne korot nouse aivan kauheesti vielä pitkään aikaan, sijoittajat saavat ihan rauhassa katsella muita sijoituskohteita vielä pitkään. Kun osakkeetkin ovat jo parhaat bileet nähnyt, on tämmöinen hoivarahasto varmasti hyvin houkutteleva kohde vielä pitkään tietyille ihmisille. Saahan tästä rahastosta ihan puhdasta käteistä tuotto-osuutena, mikä on ihan vuokratuottoa uusista hoivakiinteistöistä, missä pitkät vuokra-ajat. Miksi korkojen nousu tuhoaisi pohjan tämmöiseltä? Uskon, että hoivarahastolla on erinomaisia vuosia paljon edessä, kun markkinatilanne jatkuu suotuisana ja nyt myös Investiumin myyntikanavat kasvattavat rahaston kokoa entisestään.
En usko, että osakekurssi tuplaantuu lähiaikoina, mutta uskon yhtiön tarjoavan hyvän ja kasvavan osingon omistajille, lisäksi yhtiö tarjoaa vielä ilmaisen option yrityskaupoilla ja uusilla tuotteilla. Mutta miksi niitä uusia tuotteita on jatkuvasti odoteltu, kun hoivarahasto pärjää niin hyvin kuin voi edes odottaa?
Yhtiön riskiprofiili on tasaisesti vain laskenut Investiumin ostolla, jatkuvien palkkioiden nousulla sekä ylipäätään yhtiön koon ja avainhenkilöiden lukumäärän kasvaessa. Yhtiön tase on myös erinomainen.
En nyt kirjoita tätä siksi, että tämä saisi kurssin nousemaan tuskin aivan niin käy. Ehdottomasti muiden näkemyksiä pöytään: Voiko olla mahdollista, että osake on aliarvostettu, kun osake treidaa alle 9 P/E:llä, osinkotuotto% 8,5, suotuisa markkinatilanne, vahvat kasvunäkymät, vahva tase, nettovelaton? Mitä muuta olette yhtiöstä mieltä? Onko kellään jopa kokemuksia yhtiöstä ja niiden tuotteista?? Mitä mieltä olitte Investiumista?