Top osakkeet salkkuun korona alennusmyynti

Onkos @Kaira vielä INWK omistajana? Itsellä pieni seurantapositio ja oli ihan lupaava Q1 tulos joka nostatti mukavasti kurssia. Siitä lähtien sitten kurssi tullut alas lähes joka päivä. Firma on jonkinlaisen tutkinnan alaisena toimistaan, mutta ymmärsin, että tämä ei olisi kuitenkaan niin iso asia isossa kuvassa. Oletko itse seuraillut firmaa kuinka aktiivisesti? Aika huonosti on löytynyt juttua ja kiinnostusta vaikka firma treidaa tällä hetkellä noin P/B 0,40 ja näen, että noin 3 dollarin kurssi olisi realistinen tavoite.

2 tykkäystä

Tässä kävi niin, et Q1 jälkeen oli tarkoitus laittaa lihoiksi. Premarketissa kävi muistaakseni jopa 2,7 dollaris. Avasi suunnilleen 2,40 dollaril ja sit kävi kylmät ku pidin hintaa liian ylhäällä ja jäi sit vielä lopuks laput taskuun. Kyllä nyt harmittaa. Nyt on INWK enää vaan 15% voitolla ja tekis vaan mieli lappaa laput laitaan. Ois nimittäin tärkeimpiäkin ostoja suunnitteilla :cowboy_hat_face:

1 tykkäys

Shiloh

Mitäköhän konnuuksia em. firman osakkeella puljataan. Karmeita piikkejä lähes joka pvä, mutta vain post- / premarketissa:

1 tykkäys

Myönnän koirailun. Itsekin huomasin tuon menneen kurssidatan ja tuollainen ~1,5 dollarin kurssi piikki nyt maistuisi ja laput kyl lähtisi heti. Oli minulle suuri pettymys, ettei tuota supplier awardsia tänään jenkkimedioissa uutisoitu. Ei ylittänyt vissiin uutiskynnystä. 2 vrk ollut omistana ja rupee jo kohta kärsivällisyys menemään :sweat_smile:

Tuolla aikajänteellä alkaa kyseessä olevan jo strateginen sijoitus. Meidän kannattaa muistaa sijoittamisen olevan lähtökohtaisesti pitkäjänteistä toimintaa, eikä vaurastumista kannata odottaa viiden minuutin kuluessa.

7 tykkäystä

Täällä ollaan edelleen myös INWK -kyydissä mukana. Hölmöyksissäni myin positioni pari-kolme päivää ennen tuota Q1-julkistusta pikkuvoitolla, joten mahdollisuudet ottaa 100% tuotto kotiin menivät siinä. Ostin kuitenkin eilen position takaisin 1,3-tasolta. Mielestäni yrityksen fundamentit ovat edelleen kunnossa. En kuitenkaan täysin ymmärrä miksi tuo osakkeen hinta nousi hetkellisesti niin rajusti, koska käsittääkseni Innerworkings oli antanut alustavia Q1-tietoja jo toukokuussa. Ilmeisesti lopullisessa rapsassa oli positiivistä yllätystä, en ole vielä kaivellut.

1 tykkäys

Itse löysin KTOV yhdeltä foorumilta, pistin ostoon 0.82$ hinnalla. Hyvin lähtenyt rullaamaan, isot seinät vielä 1.3$ maissa, mutta potentiaalia tällä on. Toiset millä näen itse myös potentiaalia ovat AVCT ja NYMT. AVCT Hieman riskilappu, mutta omasta mielestä ihan kannattava, kun suht halvalla itse poimi ja nyt on vielä ‘halpaan’ hintaan. NYMT pitäisi itse tiputtaa 3.26$ keskihinnasta vielä, mutta nykyhinnalla pitkän tähtäimen sijoitus näyttäisi todella hyvältä.

INWK olen myös itse sisällä, harmittaa kyllä etten myynyt tuohon piikkihintaan. Sormi kävi jo myynti-nappulalla… Oli kuitenkin ajatus pitää ainakin tämä vuosi.

Hiukan offtopic, mutta kun näitä ‘korona osakkeita’ itsekin ostanut ja myynyt suht hyvällä voitolla suurimman osan ja sitten pistänyt rahat uusiin kohteisiin. Miten toimitte sen verotuksen kanssa, teiltä siitä voitosta verotetaan ja jos loppuvuosi meneekin ihan miinukselle niin joutuu siinä ‘turhasta’ maksamaan kun ei ole rahoja ottanut ulos. Se summa vain kasvaa jos lisää myy joten voiton oikea osuus jää pienemmäksi. Onko se vaan sitten juuri sitä elämää :smiley:

Joulukuussa sit katellaan veromyynnit. LK saadaan nyt hyvät turskat sit, muuten kyl mennyt erinomaisesti.

INWK fundan pohjalta hyvissä. Viel jollain hauilla sain hyvin tartuu listoille. Äsken kokeilin P/E alle 4 ja PEG alle 0.5. Eipä tarttunu, tankkeria vaan. huoh :flushed:

Jos joku viittii, kertoa jossain toisessa ketjussa, mitkä ois parhaat vertailuarvot, mitkä kannattais syöttää hakumoottoriin? Voin sit tehokkaammin tännekin suodatella top pajoja! Olen vain itse opiskellut talouslukujen suodattamista, ei maisteriopintoja :expressionless: (yv:llä kiitos. jos helteet helpottaa viikonloppuna kerkeen etsimään fundan pohjalta uusia yhtiöitä.)

2 tykkäystä

@Meri En viitsi spammata tuota osta ja myynti foorumia, joten kysyn täällä. Miksi Hapag Lloyd teki tuollaisen piikin ja mikä aiheuttaisi toisen nousun?

4 tykkäystä

Tavara liikkui Hapan toimesta siksi noustiin… ja jonkun mielestä ei riittävän hyvin siitä tiputus… noo tavara liikkuu edelleenkin tosi hyvin hapan toimesta :wink: siksi odotan että kurssi ampuu taas ylös. Ja onhan tuo tiputus kyllä lievästi sanottuna ylilyönti. Näin lyhyesti sanottuna :slightly_smiling_face:. Ja onhan tuolla kupongilla perus asiat kuitenkin kunnossa näin vaikeinakin aikoina. Se pitää myöntää että tauko netistä teki aukon päivän tasaiseen seurantaan mutta koko ajan paremmin kartalla :slightly_smiling_face:… Tämä pulju on niin moni säikeinen .Tuossa muutama purkki mitä nää pyörittää https://www.hapag-lloyd.com/en/products/fleet/vessel.html Siitä kun yrittää selvittää liikkuuko nuo vai ei saa jonkunlaisen käsityksen miten kupongilla menee :grin:

2 tykkäystä

Varoituksen sana vesselfinderista ei ole hätäisen ukon hommia. Itse joskus talvella seurasin säännöllisesti miten paatit likkui. Minne päin ja oliko kapasiteetti käytössä. Siinä jos on parisenkymmentäkin paattia seurannassa, niin aika nopeesti rupeaa pää pehmenee.

Safebulkerssin möin hieman alle dollarissa pihalle. Nyt ois vielä jonkin verran kurssi siitä noussu yli 1,2 menossa. Danaosin kans möin vaikka lasti liikkui. Danaos ei ole pohjilta noussu vielä tänäkään päivänä. Norjalaisia kalapaatteja, kans seurasin, et käyvätkö kalalla. Käyvät joo, mut tuleeko kallaa? En enää jaksa, huomattavasti helpompi olla kun ei käy ees aukoo vesselfinderia. :sweat_smile:

SPAC on nyt kovinta hittiä tällä hetkellä. Rahat vaan riittävän ajoissa sisään ja sit nauttimaan menosta. Ei oo ainakaan kukaan vielä tullu kertomaan, et jos ois SPAC painanu alkuvaiheessa alle 11 dollarin kurssilla massit, et ois sit jälkeen päin tarvinnu katua. :cowboy_hat_face: :moneybag:

1 tykkäys

American Virtual Cloud Tech. on kyllä hyvä varoittava erimerkki SPACien vaaroista. Siinä tipahti mergerin jälkeen 1,5 taalan kieppeille. Oli kyllä suhteettoman huonossa paikassa kyllä se merger, kun pahin korona hetki käsillä silloin. Voihan noita vastaavia tulla vielä vastaan tänän vuonna, mutta toistaiseksi aika iloista tuottoa ollut. FREE (maketusaine lafka) taitaa olla laskussa, koska siinä oli viime viikon lopulla kuulemma jotain häikkää ticker muutoksen kanssa, kun oli muutenkin laskupäivä päällä.

1 tykkäys

Tapauksesta mitään muuta tietämättä, mutta onpa muuten poikkeuksiellisen huono ticker. Yritäpä hakea infoa ‘FREE stock’ :smiley:

Aiemmin koitin googletella tuolla tickerillä kyllä. Ei kyllä mikään paras valinta :smiley: Nyt näyttäisi ainakin NN löytyvän oikein Whole Earth Brands A (FREE) osake | Nordnet

Kaira se on just noin niin kuin kirjoitit :grin:… Välillä tuntuu että pitää olla kärpäsen silmät kun 50 välilehtee auki ja siitä pitää saada päiväkohtainen yhteenveto itselle :upside_down_face:… noo siihenkin tottuu ja harjaantuu :slightly_smiling_face:

2 tykkäystä

Mitäs tälle nyt tapahtuu? Tipahti juuri alle pahimman koronakuopan.

Edit: löytyikin juttu, että teatterit aukeaa, mutta takkiin tullut 178 miljoonaa. Nyt pääsee halvalla mukaan, jos haluaa -22% lasissa jo.

Taisi olla tappiollinen Q1 markkinalle yllätys - kaikesta huolimatta :smirk:
Vaikka suurin vaikutus olikin vasta maaliskuun lopusta, niin taisi viedä ison osan tuloista.

Q2:sta odotellessa…

Jos Q1 oli tappiollinen, niin Q2:han on odotettavissa niin syvällä maan alla, että tulee kohta toiselta puolen maan pinnalle :smiley:

1 tykkäys

RioCan Real Estate Investment Trust (REI-UN.TO) Stock Price, News, Quote & History - Yahoo Finance RioCan Reit, eikö tätä saa ostettua Nordean kautta? Help, ei löydy millään, Nordnetista saisi…

Itse osallistuin antiin vasta 3.7$ kohdilla. Ajatuksena tankata lisää jos alle 3$ mennään. Kyllä tästä vielä noustaan.