Trading 212, kuluton välittäjä, kokemuksia?

Selvittelen juuri optiokirjan siirtoa IB:n ja veroseurannasta on selvinnyt seuraavaa aka suora lainaus mun tekstistä naapuri palstalta:

"Google sheets voisi olla positioiden seurannan kannalta hyvä juttu.
Löysin tosin tietoa muilta saiteilta, että IB:n ns. vuosirapsa liitteeksi ja veroilmoon manuaalisesti laittaa koko vuoden aikana tulleet Luovutushinnat, -voitot sekä -tappiot + komissiot jotka puuttuvat ko. rapsasta.

Alla suorat lainaukset muiden kirjoituksista naapuripalstalta:

" Itse tulee vain manuaalisesti laittaa koko vuoden aikana tulleet Luovutushinnat, -voitot sekä -tappiot."

"Taidan käyttää raportointiin sitä niiden vuosiraporttia 9A:n sijaan, sieltä saa valuuttapohjaisesti ne loppusummat euroissa ja päälle komissiot "

Eli summa summarum excel rumba ei ilmeisesti välttämätön.

@Curt_Haase Onko tuo faktaa vai arvaus? Kyllä ne siellä itse kertovat välittävänsä ihan aitoja osakkeitakin CFD:eiden lisäksi.

(Cfd-kaupoilla tehdyt tappiot ovat kaiken lisäksi Suomessa yksityishenkilöille verovähennyskelvottomia niin että niitä sopii todella välttää ellei käytä sijoitusyhtiötä.)

Oletko @haare jossain muualla kuin suomessa kirjoilla? Loin tilin ihan vain kokeillakseni kuinka monta ilmaista osaketta voisi referral koodeilla saada, mutta se toiminto ei ollutkaan ollenkaan saatavilla, ja aspa kertoi että se toimi suomessa.

1 tykkäys

Onko kukaan käyttänyt tätä softaa, itse aloittelijana tämä on osoittautunut hyväksi ja helpoksi treidaus- alustaksi, mutta haluaisin kuulla muiden mielipiteitä, joilla on enemmän kokemusta eri alustoista ja treidaamisesta
Eli siis trading212

Miten täs trade212 menee verotus? Jos myyn voitolla siis.

Mikä on päivän status näiden free välittäjien kanssa? Hyötyähän näitä on vaan jos treidaa, holdaajalle ei mitään iloa kun vähän kauppoja ja säästö pieni, mutta treidaajalla tulee kymmeniä ja satoja kauppoja. Eli treidaajan verotuksen raportti on käytännössä mahdoton tehdä itse manuaalisesti järkevällä ajankäytöllä.
Osakesäästötilillä ei tarvitse yksittäisiä kauppoja raportoida, mutta nämä ei kait tarjoa OST:tä lainkaan.

Eli onko nämä ilmaiset välittäjän siis edelleen täysin käyttökelvottomia aktiiviselle suomisijoittajalle?

Tutustu ihan ensimmäiseksi siihen mikä on CFD ja miksi suomalaisten yksityissijoittajien ei pidä sellaisia ostaa tai myydä tai käy hassusti kun on verojenmaksun aika.

(tämä ymmärtääkseni on CFD-välittäjä, korjatkaa pois jos siellä saa myös AOTn)

Sijoitin CFD-sopimukseen eli hinnanerosopimukseen. Miten ilmoitan saamani voitot veroilmoituksessa? Saanko vähentää tappiot? - vero.fi.

1 tykkäys

Näyttäisi löytyvän ihan Invest tili ja sitten erikseen CFD… Mitään 9A raporttia tuskin saa suoraan ulos, eli jos käy paljon kauppaa niin täytynee tehdä melkoiset selvittelyt verottajalle.