Treidaus - liveseuranta

Koitin ite hahmotella tonne H&S:a, mutta en tykkää siitä miltä neckline näyttää. Suhtautuisin varauksella.

1 tykkäys

En oo mitään tarkempia sotasuunnitelmia laatinut, mutta idea oli tuolla keltaisen ja vihreän linjan leikkauspisteen lähistöllä iskeä kiinni ja katsoa miten etenee siitä. Jos lähtisi väärään suuntaan kehittymään niin varmaan aika nopeasti nappaisin tappiot taskuun

S&P 4h: Tällä lailla sen pitäisi muodostua mutta itse en enää usko siihen, koska viimeinen kynttilä alkaa olla jo liian ylhäällä ja muukin viittaisi enemminkin nousuun. Itse olisin taipuvainen ennemminkin uskomaan tällä hetkellä tuohon valkoisella piirretyn nousevan trendilinjan jatkoon, en olkapään taipumiseen alas tuosta enää.

EDIT: HETI, kun olin saanut tämän piirretty, lähti alas niin että holahti… saa nähdä, kuinka käy

1 tykkäys

MITÄ NYT TAPAHTUU?

Mites se noin lävähti alas… :thinking:

Kuulemma tämän vuoksi:
UPDATE: FT Report On Gilead’s Remdesivir Says Study Was Ended Due To Low Enrollment, Results Didn’t Given Meaningful Conclusions

Eli markkinamelua, josta toivutaan nopeasti.

1 tykkäys

Tämä tulos ei kyllä sinänsä ihmetytä, onhan tällä palstalla ‘tiedetty’ jo pitkään, että ei tuo välttämättä olekaan pelastus kaikkeen

HUH :expressionless: tuommoinen säikäyttää aloittelevan treidaajan pahasti, jo tuli köntti :poop: lahkeeseen.

1 tykkäys

juu, on syytäkin toipua, koska mulla on s&p longi vetämässä. Onneksi ei sertifikaatti tällä kertaa :wink:

Eikös tuo GILD uutinen viime viikolla rallia saanut aikaan. Nyt ei kuitenkaan laskua… :thinking:

1 tykkäys

Sepen 2800 tasolla vahvaa vastusta. Näki tässäkin. Niin kuin olisi trampoliiniin hypännyt

1 tykkäys

1h chartilla sepen 200 keskiarvot… Pompottelee niiden päällä tulkintani mukaan nyt.

1 tykkäys

Pitihän sitä yrittää treidiä tänäänkin, kun oli muuten niin “rauhallinen” pörssipäivä: keskikokoinen sp-longi juuri ennen NN-markkinan sulkua 2700 knockilla :grimacing: 2800 taso näytti pitävän hyvin ja laskevat kynttilät vaikuttivat koko ajan heikommilta. Silti varmasti enemmän gämbläystä kuin analyysia, mutta toivon mukaan herätään uusilta huipuilta :crossed_fingers:

1 tykkäys

Itse en laske näin paljon oikealla olkapäällä laukkua kantaneen H&S:lle paljon arvoa. H&S:n idea on juuri tuon necklinen murtumisessa ja toisaalta siinä, että olkapää on yrittänyt vielä lähteä rikkomaan pään linjaa, tehdäkseen uuden lower high:n. Tässä mallissa olka jää yleensä aika alas ja toisaalta paine necklinea kohtaan jää pienemmäksi, koska se on noin paljon alempana. Kun normaalisti necklinen molemmat tasot menee yhtäaikaa rikki, se voimistaa breikin voimaa (molemmat tukitasot yhtäaikaa rikki).
Tämä toimii muuten bearish-signaalina kyllä, mutta sen hyöty on usein pienempi, jolloin Risk&Reward jää huonommaksi treidin kannalta. Tästä on varmasti monta mielipidettä, tämä on vain oma.
Mitä lähempänä vaakasuoraa linjaa tai vähän nouseva linja, sitä parempi. Lievästi laskevakin menettelee, mutta tässä on jo iso ero.

5 tykkäystä

Joo siis tämähän ei ihan oppikirjamainen ole, ja vasta muodostumassa JOS edes muodostuu…
Mutta tilannepäivitys siis jos kiinnostusta kerran on :slight_smile:
https://tvc-invdn-com.akamaized.net/data/tvc_456d6e521349ac3bf42a4ca43b7ddf66.png

Edit: Ja koska tilanne elää niin piirros elää (esim ekassa kuvassa olkapää on about samalla tasalla kuin nyt, se vaan käväsi alempana kun katsoin että lähtiskö tuo jo aiemmin alas). Siksi tämä on hyvin spekulatiivinen. Eli piirtelen kaikkia mahdollisuuksia ja poistelen jos ei ala toteutumaan. Tilanteessa jossa on huomattavasti enemmän mahdollisuuksia kuin riskejä (nähdäkseni) niin teen sen perusteella päätöksen. Vahvuudesta riippuen kuinka “suuren päätöksen”. Eli voluumia, kuvioita, kynttilän tyyppejä, RSI, MA:t 200/50/20 on aika perus case. BB oli käytössä sillon kun tein vielä lyhyttä kauppaa, nykyisellään ei enää sen kummemmin paitsi tuo MA20 jäänyt käyttöön.

4 tykkäystä

Itse olen hahmotellut seuraavaa trendiä päivätasolla - ennakoisi melko väkevää V-tyyppistä palautumista. Sain ainakin ihan mukavasti kosketuspisteitä molemmin puolin, mutta onkohan tässä jotain muuta vikaa? :thinking:

@Seinakadun_Keisari kyseessä päiväkynttilät, joten aikajanan voi päätellä siitä :wink:

2 tykkäystä

Olisi vielä parempi jos kuvassa näkyisi aikajana mutta tuo on aika vahva trendikanava.

1 tykkäys

Ymmärrän tämän mutta näkisi mistä alkupiste on ilman että tarvitsee laskea.

2 tykkäystä

Pitäisikö viivan lähteä pohjalta?