Treidaus - liveseuranta

Miten Mandatumin aukioloajat? Voiko siellä käydä futuurikauppaa öisin?

2 tykkäystä

En ole käynyt futuureilla kauppaa mutta jos se pörssi on kaupankäynnin kohteena mihin ne on listattu niin luulisin.

Missä pörssissä?

ainakin nyt jenkkien öljyä ja kultaa. Niin ja pääseekö premarkettiin?

En tiedä öljyistä. Yksi ohjus tuli niin kaliiksi kymmenen vuotta sitten että en ole sen jälkeen edes lisännyt autoon, mutta tuossa on pörsit

Premarkettiin pääsee kello 14:00

Edit:

Niiltähän löytyy sitten näitä. Näyttää DAX olevan auki vielä eli taittaa rullata ainakin siihen kun jenkit on auki. Voi olla läpiyönkin. Mutta näitä kannattaa pelata vaan firmalla

2 tykkäystä

Tuo on sitten CFD eli ei verovähennysoikeutta

2 tykkäystä

Luin tuosta CFD (mm. optioiden) verotuksesta hieman enemmän mm. sijoittaja.fi sivustolta (Sijoittaja -varo näitä sijoitustuotteita ja sijoittajan verovinkit) ja vero.fi (Johdannaisten verotus - vero.fi).

Onko siis näin, että kääntöpuolena häviöt eivät vähennä voittojen tuottoa (jolloin ±0 tilanteessa joutuu kuitenkin maksamaan voittoja keränneistä vaihdoista veroja → vieden kokonaissumman ± tilanteessa miinukselle). Mutta onko tämän lisäksi muita haittapuolia yksityissijoittajana/-treidaajana (kun suositus on sijoittaa sijoitusyhtiön kautta)?

CFDt ainakin ovat selvä tapaus. Voitoista maksat veroja, tappioita ei voi vähentää voitoista yksityishenkilönä. Tämän vuoksi nämä ovat käyttökelvottomia suomalaisille yksityissijoittajille.

Optiot ja warrantit sun muut jotka ovat jenkkilistattuja ovat aiemmin olleet yksityisille sama juttu, mutta nyt on ollut liikenteessä jotain ennakkotapauksen poikasta että tässä olisi kenties käytäntö muuttumasssa?

2 tykkäystä

Onko olemassa hyvää sivustoa, jossa voisi harjoitella treidaamista ilman rahaa? Asia kiinnostaisi kovastikin, mutta ensin pitäisi pääsyä vähän treenaamaan käytännön asioita

Tradingview.com on myös paper trading

8 tykkäystä

Johannes vinkkasi tämän topicin. Muutaman teistä tiedän jotka ovat intraday treidaajia. Itse olen vasta opettelemassa. Sen verran kuitenkin jo hallitsen että jotenkin hahmotan buy/sell setupin.
Oletteko kuinka agressiivisia kun olette treidin sisällä. ?Lisäättekö vai menettekö suoraan targettiin ?
Minulla sen verran vähän noita treidejä etten saa tarkkaa laskelmaa kirjanpidosta.
Koko ajan tulee ns ahaa ilmiöitä ja näistä pitää rakentaa itselleni sopiva strategia. Näitä sitten kirjoittelen ylös ja yritän backtestata.
Jotenkin minulla on sellainen tuntuma että saattaisin kestää sen paineen lisätä aina uuden setupin kohdalla. Mutta kuitenkin alitajunta haluaa nostaa stop lossin seuraavaan levelille tai ainakin breakeven. Esim 5min bar by bar. Näitä nyt yritän laskea saadakseni parhaan treidaus suunnitelman.
Mitenkä te olette eteneet näitten kanssa ?

1 tykkäys

Ostettu perjantaina Put 18.03.22 DAX 15400 hintaan 3,88€/kpl
Viimeinen kauppahinta näytti olleen perjantaina 5,16€/kpl

Jätin tyynyksi viikonlopun yli, kun vahva tunne että maanantaina 14.2 dippaa lisää.

Myyty putit 6,67€.
Ei kai Dax tästä enää tänään tipu?

4 tykkäystä

Moi! Oletteko muuttaneet plania nyt kun markkinat olleet enemmän ylös alas päivän aikana. Minun kirjanpito alkaa näyttää että 1AON on kohta tuottavampi kuin tuo 2R. Toki yritän löytää kohteita jotka ovat markkinan liikkeitä vahvemmat. Viime viikkoina on vaan hienot runit lähteneet markkinan mukana ja yleensä väärään suuntaan.

Ketään paperi treidaajaa täällä ?

Mistä saan tietoa mitä kaikkea tarvitsen paperi treidauksen aloittamiseen ? Ohjelmien osalta ja datan osalta eli mitkä on ne parhaat ohjelmat paperi treidaamiseen missä kaikki onnistuu ? Ja mikä on paras tapa pitää tilastoa ? Ja jos en osannut jotai kysyä paperi treidaamisesta mikä olisi hyvä tietää niin laittakaa seki tänne.

Kiitos näin etukäteen.

Aloitin paperitreidaamisen tammikuussa. Käytän Trading Viewiä ja oon kyllä ollut tyytyväinen. Teen myöskin trading journalia Excelissä kehityksen tukena.

Toimiiko paperi treidaus Trading Viewissä samalla tavalla kuin livenä datan ja muiden toimintojen puolesta nauhan luku / reading the tape jne… ? Oletko tutkinut muut ohjelmat esim Interactive Brokers ja Think or Swim ja onko Trading View se paras ohjelma/platformi paperi treidaukseen ?

Kiva kuulla että käytät journalointiin exceliä. The playbookista luin että käyttävät tilastointiin muistaakseni Trader Vue ohjelmaa.

Reading the tape -ominaisuutta ei taida olla mutta muuten on kyllä monipuolinen setti kyseessä. Kannattaa itse vilkaista, että vaikuttaako se just sulle hyvältä vai ei. Itse ainakin kokeilin aikaisemmin Think or Swimia ja vaikutti vähän liian monimutkaiselta.

Täytyy laittaa toi Trader Vue korvan taakse.

Humble Traderilla oli joku tutoriaali video Think or Swimista ja Interactive Brokerista. Myös joku video treidaus hardwaresta.

1 tykkäys

Täällä puhutaan aika paljon TA:n käytöstä ja intraday treidaamisesta. Miten sellaiset muutaman päivän swingit joilla koittaa hyötyä esim yksittäisestä osavuosikatsauksesta tai mutten ottaa markkinanäkemystä yksittäisellä osakkeella.

Kysymykseni tähän liittyen:

  1. Onko tällainen “treidausta” palstan mielestä lainkaan?
  2. Mitä parhaita käytäntöjä tulee tällaiseen liittyen mieleen?

Olen kokeillut lyhyttä kauppaa ja erilaisia stoplosseja viritelly jo pidempään mutta aika pienin panoksin ja harrastusmielessä. Aika win some lose some lopputuloksella.

Parempaa menestystä olen saanut sitten erilaisia splittiväärinhinnoitteluja ja yllättäviä osavuosikatsauksia poimimalla. Niitä vain ei ole ihan niin usein tarjolla ja joutuu aika paljon vaan istumaan käsien päällä. Ja kun tämä ei ole mitenkään päätoimista niin riippuu myös paljon siitä sattuuko oikeissa duuneissa hiljaiseen päivään joku mielenkiintoinen case pörssin puolella.

1 tykkäys

Tsekkaa the playbook one good trade ja smb capital :slight_smile: Ja niiden youtube kanava.

2 tykkäystä