Treidaus viputuotteilla

En ymmärrä mitä tarkoitat Nordnetin omilla?
Ne on välittäjä ei pankki.
Selosteesta näet kuka on oikea liikkeellelaskija.
Ainakin jos Nordeasta puhut, niin on helpompi laittaa rahaa suoraan kirjekuoreen ja lähettää Nordealle.
Niiden julkaisemat sertit on lähinnä vitsi ja suunniteltu ryöstämään tavallisia ecce homo : ja.
Eli miksi märisen on se että ainakun jonkin liikkuu hiukan rivakammin niin nordis laittaa laidat kiinni ja et voi tehdä mitään.
Jos liikkuu rajusti ylös, laidat kiinni ja saatat menettää tilaisuuden ottaa voitot ulos.
Taas jos liikkuu syöksyssä alas niin laidat pysyy niin kauan kiinni että taatusti otat turskaa tai koko serti-knookkaa.
Täysin laitonta toimintaa ja perustuu toivioretkeläisten riistämiseen matkallamme Kuustosen kanssa Levantille.

5 tykkäystä

Tuossa pari viikkoa sitten ajattelin peleillä noilla Nordea sertifikaateilla, ja ihmettelin että enkö nyt ymmärrä jotain tai onko jossain jotain teknistä ongelmaa, kun on niin naurettavalla tasolla nuo Nordean sertifikaatit :smiley: Vaihtoa ehkä kolmessa sertifikaatissa, ja niissäkin Nordea näyttää, että viimeisimmät ostot tapahtunut esim. päivä sitten.

Onko tosiaan vaan niin, että esim Nordealla käytännössä ei voi treidailla Bull- / Bear-sertifikaateilla?

Eihän edestakainen liike päivän sisällä sitä kerrointa syö…? Ja sertifikaatteja ei lähtökohtaisesti päivää pidempää kannata pitää.

Itse olen pelaillut pelkästään Nordnetissa SEK pohjaisilla sertifikaateilla juurikin kovemman vaihdon vuoksi. Kerran olen törmännyt yllä mainittuun ilmiöön, ettei voinut kuin ostaa eikä myydä lainkaan. Onneksi ei ollut silloin mitään omistusta sisällä, joten ymmärrän täysin aiemmat kommentit.

Kovempi vaihto tarkoittaa vain sitä, että on siellä useampia yksilöitä veivaamassa sertillä. Noissa on aina oston kumppanina pankki/liikkeellelaskija, joten vaihto EI vaikuta mihinkään.
Toki kuvajaan jää aikaleima jos haluaa menneillä mahiksilla fiilistellä.

5 tykkäystä

mahtaakohan mistään saada bear MCX? :smiley:

Kertokaahan nyt joku että onko oikeasti olemassa varteenotettavaa vaihtoehtoa Nordnetille viputuoteilla pelailuun?

Itse pelaan pikkurahalla lähinnä indekseillä dax, sp500 ja nasdaq100 (sertifikaatit ja unlimited turbot), teknisen analyysin ja mutu tuntuman yhdistelmällä. Viitisen sataa kauppaa takana ja tuntuisi siltä että voisi muuttaa toimintaa ammattimaisempaan suuntaan koska joitakin ropoja tullut voittoakin.

Nordnetin hyvät puolet:

  • Paljon viputuotteita
  • Helppo sivu/sovellus käyttää
  • yli 100€ kaupat ilman kuluja ( spreadi mutta mielestäni se on kohtuullinen)
  • Kaikki viputuotteet helposti löydettävissä ja niiden luonteen ymmärtäminen on yksinkertaista.

Sitten huonot puolet:
-Kuten moni on todennut ketjussa aiemminkin, kaupan käynti loppuu klo 21. Tämä on jotakin täysin käsittämätöntä minulle. Tänään jälleen unlimited turbo öljy oli pakko myydä 70% tappiolla 20:59. Ja mitenkäs siinä taas kävi, ei olisi knokannut vaan olisi tällä hetkellä omillaan.

Olen koittanut seuraavia välittäjiä:

-Etoro: erinomainen kaikinpuolin muuten mutta koska heillä unlimited turboja vastaavat tuotteet on CFD tuotteita. CFD kaupankäynnissä ei ole mitään järkeä koska asuinmaani on suomen sosialistinen neuvostotasavalta ja verotus käytännöt sen mukaisia.

-Mandatum traider: Muutaman päivän käytön jälkeen todennut että osakekaupassa äärimmäisen hyvä ja selvä käyttää ja löytyy monenlaisia ominaisuuksia. Ja kaupankäynti ei lopu klo 21. Sen sijaan viputuotteet on äärimmäisen hankala löytää eikä tälläinen amatööri ymmärrä yhtään niiden luonteesta ja toimintamekanismeista mitään.

Jos joku tietää nordnettia vastaavan välittäjän jolla kauppaa voi käydä jenkkipörssin sulkeutumiseen saakka niin kertokaa ihmeessä?

4 tykkäystä

Jos kokemusta riittää niin futuureilla kulut ovat alhaiset ja treidauksen ominaisuuksia on riittävästi. Hinnat ovat reaaliaikaisia ja ns oikeita. Stopparit kuntoon treidatessa äläkä ahnehdi. Verotuskin eu puolella kunnossa

1 tykkäys

Tämä kiinnostaisi minuakin. Näkemyksen ottaminen viputuotteilla ja pienillä summilla harjoittelu mielessä. Mahtaakohan löytyä yhtään viputuotteiden kauppapaikkaa, joka olisi auki saman ajan kuin jenkkien pörssi ?

Stoploss ominaisuuden puuttuminen viputuotteista lisää niiden riskisyyttä kovasti.

Tarkoitatko Mandatumia?

Lähinnä käytän AMP tai vastaavia futuurikauppiaita

Hei!
Osaiskohan joku kertoa onkohan nämä kulta/hopea vedot verovähennyskelpoisia?


Hei!

Tietääkö joku miksi Nordnetin viputuotteista katosi klo 17:23 laidat kokonaan? Ja onko tietoa milloin tulevat takaisin?

T.aloitteleva viputuotteiden käyttäjä

Edittiä: löytyi että joku muukin oli jo tuskaillut

2 tykkäystä

Nyt näyttäisi taas toimivan. (Nordnet Markets tuotteet siis.)

1 tykkäys

Fiksummilta kyselen että mikä on näiden kohtalo?

Kyseinen turbowarrantti käväisi stop-loss tason (sp500 3880) alapuolella perjantaina, mutta kyseinen viputuote oli haltissa koko päivän ja ei auennut siis ollenkaan markkinalle.

Eli jos maanantaina avaa yli tuon 3880 niin kaikki ok ja peli jatkuu?

Ei aukee enään peli menetetty, jos käy yön aikanaki alle 3880 se on siinä

Sinun täytyy varmistaa se välittäjältä, mutta pelkästään jo tuo ticker nimitys viittaa yleisesti CFD-johdannaiseen eli tappiot eivät ole vähennyskelpoisia. Jos se olisi oikea futuuri, siinä lukisi kontrahdin tiedot, jos jokin sertifikaatti, optio tai warrantti, nimi olisi tyystin erilainen.

1 tykkäys

Onko kenelläkään kokemusta skalppauksesta noilla Nordnetin viputuotteilla? Oon itse treidannu CFD-kauppaa (Daxia) ja tuon pirun verotuksen takia pitäs siirtyä niistä hommista pois. Nordnetin tuotteet ei vaan aukea kovin selkeesti. Onko nuo sertifikaatit vai turbot paras valinta nopeeseen kaupankäyntiin?

Mikset treidaa suoraan futuureilla? Niitä löytyy mininä ja microna?

Menevätkö myös Nordnet Marketsin (first north) unlimited turbo -viputuotteet knockkiin, jos short/long-instrumentilla seurattavan kohteen arvo käy knock-rajan ylä/alapuolella Suomen markkinan ollessa kiinni?