Treidi ja swingi: ideoita, analyysia ja tulkintaa

Kiitoksia palautteesta, pureuduit omiin ongelmakohtiini osuvasti! Pientä hötkyilyä tuppaa itsellä välillä tulemaan, sitä pitäisi vähentää. Varsinkin tuo treidi #2 oli tästä hyvä esimerkki. :slight_smile: Lisäksi tuo voittojen juoksuttaminen on yksi asia mitä pitäisi opetella ja kehittää omassa tekemisessä.

Usein varsinkin yhtäkkinen hinnan nopeampi liike saattaa saada tekemään hätiköityjä päätöksiä. Pitäisi vaan lukea graafia rauhassa ja luottaa omaan näkemykseen. Kokeneet treidaaja-ammattilaiset eivät turhaan muistuta psykologian tärkeydestä.

Eipä taida saada Nordnetissä stoplossia ollenkaan Unlimited Turboille, vaan manuaalisesti pitää itse hoitaa. Itse piirrän aina stopparin graafille punaisena viivana, ja trailing stoploss on myös punainen viiva jota siirtelen jos hinta liikkuu oikeaan suuntaan. Pidän toisella näytöllä aina Turbon myynti-ikkunan auki johon on valmiiksi laitettu myyntitoimeksianto ja itse määrittämäni stopparin mukainen hinta. Jos treidi liikkuu stoppariin niin riittää että klikkaan siinä kohdassa Myy-nappia. Tämä on sinänsä aika työlästä kun treidiä pitää vahtia herkeämättä, osittain senkin takia pyrin tekemään ajallisesti kohtuullisen nopeita treidejä.

Laidat tosiaan häviää usein jos markkinalla tulee kovaa volatiliteettiä. Itsellä tämä ei ole aiheuttanut ongelmia viimeisen 500 treidin aikana, kun volatiliteetti on helppo ennakoida Investing.comin kalenterista. Lisäksi päivittäinen markkinoiden aukeaminen aiheuttaa volatiliteettiä klo 10.00 Euroopassa ja klo 16:30 USAssa.

4 tykkäystä

Itsellä seurannassa DIS ja AMZN.

AMZN osalta tarkoitus etsiä hyvää ostopaikkaa pientä treidiä varten. Mahdollinen shortin paikka.

DIS pidemmän välin swing.

1 tykkäys

Mulla tarkkailussa tänään .
ZIM Kinnostaa mitä tekee 18,50 alueella
SHOP Mahdollinen. gap fill ? 200MA lähellä vastusta.
Muutama kryptoon liittyvä COIN, HOOD
Muuten aika tylsä lista ei mitään superia. No jos löytyisi vikalla puoli tuntisella.

Lisätään AFRM joku diili Applen kanssa nostaa osaketta

Päivän ainut saa kommentoida ja antaa vinkkejä

1 tykkäys

Mulla listalla

YEXT - huono osari, short, -13% pre
JMIA - overbought, pullback short
TH - diili usan hallituksen kaatui, -36% pre
LLY - alzheimer-lääke, pre +2%
TELL - saudi-diili, pre +7%

2 tykkäystä

Itse katselen JMIA ja LLY 5/15min backburner tradea (oversold for long)
Bitcoin minerit shorttia, jos BTC laskee (HUT/MARA/CLSK;RIOT)

  • edit: TELL iso ehkä, 15min oversold backburner
  • edit: CEG 15min oversold backburner
2 tykkäystä

Jaahas schwab/thinkorswim login rikki. Jokohan saisin siirrettyä rahat ibkr:ään. :rage::rage:

perkl jo 45 min rikki, vähemmästäkin lähtee asiakkaat.

Pieni varoitus - jos Apple löytää topin, QQQ tulee alas aika varmasti

1 tykkäys

ES singleprinttejä ei saatu täytettyä toistaiseksi, eli 5330.75. Päivän pohja on ES 5334.50. Jos laskisi, niin seuraava tuki on 5322.75-5324.00, mutta pomppu kertoo myös, että shortit sulki.

Dont fix it unless its broken, eli oma skalppitreidi on tietysti GME long täytetyn gapin pohjasta 22.98$, stoppi päivän pohjan alla. Lisäksi EBS long edelleen auki, target edellinen huippu 7.17$/ vanhan cost basisin ylälaita 7,70$. Tai kevennys 6.71 riippuen price actionista.

Ja Apple all time high.

EDIT: Klo 20:40. GME nousi takaisin edelliselle supply zonelle 26.12$ päälle. Mielenkiintoiseksi menee.

EDIT2: klo 21:50. Tämän päivän omat arviot huipuiksi on, jos ES 5382.0 vastus ylitetään, niin ES 5389.75-5395.00. GME targetti on 30.00-31.55 (32.03), mutta iso squeeze on toki aina mahdollinen, samoin lasku. 26.12$ on tuki.

EDIT3: Klo 22:40. 30.00$ (high 30.41) target osui ja 75% treidistä kiinni. Loput saa jäädä ja stoppeja tiukennettu.

EDIT4: Kiitos :slightly_smiling_face:. Uskon, että RK saa rahoituksen tarvittaessa kerättyä suht helposti, jos kurssi vaan on tarpeeksi ylhäällä ja uskon että se on. Lainoittajia löytyy aina. Uskon myös, että hän lunastaa kaikki optionsa. Eri end gameilla ja vaihtoehdoilla en ehkä halua kuitenkaan spekuloida julkisesti, vaikka useampia jatkumoita on mielessä. Mm. Citron sulki shorttinsa GME:n massiivisen käteiskassan takia. Valitettavasti minulla jää ensi viikko näkemättä ulkomaan reissun takia.

2 tykkäystä

Joo, punainen meri on muuten. ATH meni jo rikki, vielä psy 200.

Edit: rikki, poks. Target $230 (sama kuin DA Davidsonin PT-nosto). Otin longin (webbisivun kautta toimi kaupankäynti).

3 tykkäystä

Hyvin pelattu :slight_smile:

Mikä muuten on sun käsitys RK:n end gamesta? Tarvii 240 miljoonaa pätäkkää että voi käyttää 21.6. expiroituvat optionsa. Tuota rahaa ei ainakaan hänen etrade-accountilla näyttänyt olevan. Jos jostain nuo rahat löytyisi, aika jäätävä squeeze syntyisi kun callien myyjä joutuu ostamaan 12 miljoonaa GME:n osaketta markkinoilta (ellei se omista niitä jo valmiiksi). :popcorn:

1 tykkäys

Tänään hieman kiire ennen kelloa. Nämä listalla
RTO pomppu yli 200 EMA katellaan suuntaa
DIS jotenkin näyttää vetävän kohti 200MA pomppu siitä ?
ZIM 17,00 Näytti pitävän katellaan tämä päivä
ORCL listalla vaikka en tykkää näistä ATH peleistä.

Lisätään ja katellaan ennen kelloa vielä uudestaan jos ehtii
Lisätään Z sisäpiiri ostellut pitää nousta vielä hieman…
No jotain tänään löytyy kun tykättiin uutisista

GME:n lisäksi katse seuraavissa:
ORCL, RNA, AAPL, AFRM, JMIA, BE. No itse asiassa kaikki taitaa raketoida tänään :slight_smile:

4 tykkäystä

Tänään tulee volatiivinen päivä ja vähemmän treidanneiden kannattaa katsella sivusta ja opiskella liikkeitä. FOMC myöhemmin. Itse katselen IREN,JMIA,LLY,ORCL 5min backburner, APPL 15min backburner. GME jos dippaa rajusti 23-24 tasolle, long.

4 tykkäystä

Mahtava treidauspäivä :muscle: . 4k plussalla so far, kai se pitää kuitenkin päivätöihin tästä mennä. AAPL ja GME longit jätän roikkumaan.

15 tykkäystä

https://x.com/markminervini/status/1800897912852935163?t=sBZHc5-5kUG2ebs9W9XyRA&s=19

Over the years, the most important discipline I developed personally is the ability and willingness to never let my opinion get in the way of good setups breaking out. I always let the stocks dictate where my capital goes, regardless of what my gut says. Sometimes my gut is right, sometimes it’s wrong… but the stocks can never be wrong, because I am the caboose and the market is the engine. My strategy is what I follow, not my personal opinion. And that takes discipline and willingness. Work on that!

Niin totta.

3 tykkäystä


LIN, 4H, mahdollinen shortti

JPM kävi 4H OS, mahdollinen long (jos XLF piristyy)
LGVN, biotech, noussut isosti eilisestä postmarketista, joku uutinen varmaan. long scalp
TELL mahdollinen long scalp, jos ei tee uutta lowta vrt premarket<
TSLA tietty, mahdollinen uutinen katalyyttina, backburner trade sitä ennakoiden

3 tykkäystä

Seurannassa TSLA, AVGO, NVDA, AAPL, GME, CORZ, PLAY ja NRDY. Ja jos kiinnostaa miltä seuranta näyttää käytännössä niin tältä: Viewiin ei mahdu kuin 8 joten olkoon nuo :sweat_smile:

E: positiot auki AAPL, AVGO, CORZ.

E2: kaikki meni stoppiin, AAPL ja CORZ ihan hyvällä voitolla. Avattu CMG-long, PT-nosto, vahva startti.

7 tykkäystä

Jos GME:stä näkyy jotain uutista, laitellaan tänne puolin ja toisin. Kitty saattaa kommentoida mahdollista optioiden myyntiä, millä voi olla katalyyttia

2 tykkäystä

Ostin APPia ja GPS:ää tiukoilla stopeilla. Molemmissa olen yrittänyt viime viikkoina pullback-ostoa mutta aina joko mennyt ohi tai sitten tullut shakeout. Jos pysyvät nousussa eivätkä osu stoppeihin, niin alan olla 100% osakepainossa. Marginia en ole ottanut mukaan treidaukseen, koska olen omasta mielestäni vielä liian aloittelija.

EDIT: no siinä ei kauaa mennyt, APP lensi ulos.
E2: muutkin tän päivän ostot kääntyi markkinan myötä stopiin.

1 tykkäys

Nyt pomppasi päivän ylimpään, otin position ja stop-loss edelliseen HL:ään.

$3500 tiliä TSLA-shortilla.

GME-volume reippaassa nousussa. Toki vielä alle keskiarvon.

E:stoppiin meni. Tarinan opetus: volyymia pitää olla enemmän että ostajat olisi tosissaan.

5 tykkäystä