Treidi ja swingi: ideoita, analyysia ja tulkintaa

VFS näyttää potentiaaliselta breakoutilta. Tiukkeneva range, higher lows. Useampi osuma dMA50. Tänään tosi pienessä rangessa. Ehkä maanantaina tapahtuu?

Tämä oli osuva vinkkilista.

https://x.com/TmarketL/status/1809670129774653823

17 tykkäystä

Ensi viikolle seurattavaa. Kaikissa näissä breakout-alertit odottavat laukeamista.

AMD, $175

PLUG, $2.68

PLTR, $27.52 (ATH)

NVDA vaatinee vielä kypsymistä, ja suuntakin voi olla kumpi vain. $129.70 / $118.

Lisäksi META, ARM ja ASML tekivät kaikki perjantaina ATH:n, nousun jatkuessa maanantain premarketista kyytiin. Ja viimeisenä bonuksena AMZN lopetti kaupankäynnin tasan $200:n, pääseekö läpi vai ei?

Minulle riittää 1%:n arvoinen siivu jonkin firman päiväliikkeestä, ja olen targetissa. Sounds easy?

18 tykkäystä

Vähemmän näyttöjä → pakko keskittyä 1-2 parhaimpaan lappuun …

8 tykkäystä

SMCI tekee kaunista siniaaltoa isolla rangella. Tässä onnistuu tumpelompikin treidaaja tekemään helppoa rahaa.

8 tykkäystä

Onko nuo Buy ja Sell omia ostoja/myyntejä vai jonkun indikaattorin antamia? Jos jälkimmäinen niin mikä indikaattori kyseesä?

2 tykkäystä

Se on nimeltään AlphaTrend. Hyödyllinen varmistamaan trendinmuutoksen, ja kiva varsinkin uusille treidaajille. Kokenut treidaaja lukee toki käänteen nopeammin price actionista ja volumesta ennen kuin tuo laukeaa. Käytän itse lähinnä varmistamaan että en bettaa väärään suuntaan (jos olin shorttina ja buy napsahtaa, niin aika äkkiä suljen position. Ja sama toiseen suuntaan. Eli en odota stop-lossia vaan minimoin tappion heti).

E: Tänään salkku +2%, lähinnä SMCI:n heiluntaa hyödyntämällä.
E2: Defaultit käytössä AlphaTrendissä. Herkkyyttä voi säätää asetuksilla, mutta myös time framella, itse yleensä seuraan 1 min timeframea ja se on siinä aika passeli. 5 min on jo varsin epäherkkä mun makuun.

8 tykkäystä

Onks sulla default asetukset AT:lle, mulla joskus ollut vastaavia indikaattoreita mutta todennut että ne ei oikein istunut itselle.

Meinasi mennä ylitreidaamisen puolelle eilen, kaikki positiot mitä otin meni stopiin. Entryt olivat liian huonoja, fomo iski päälle. Tässä on yksi oma pahe mitä olen alkanut kitkemään mm. pienentämällä positioiden kokoa kun alkaa tulla tappiollisia treidejä.

8 tykkäystä

Investing.com tarjoaa vahvaa ostoa nyt Sotkamo Silverille. X-palvelussa tuli myös mielenkiintoinen twiitti vastaan.

https://x.com/wmiddelkoop/status/1810598098105708975?s=46&t=2DwnI0dKsM4LIZB9v5ttRA

Hyvin choppya menoa tänään. Minimi bet sizella jos ollenkaan. JMIA:ta lukuunottamatta ei toistaiseksi juuri pelipaikkoja.

E: TSLA long, aika vahvaa nousua. Ainoa juttu että relvol ei niin suuri.

3 tykkäystä

VST näyttää pyrkivän ylös rangesta, swingpossa @ 95,34

Lantheus positio osui molempiin ylempiin targetteihin (94.47 ja 100.48$, 0,02$! huipusta 100.50$) ja koko loppupositio meni kiinni. Ylempi target osui aika lailla pisteelleen. Nyt pitää arvioida mikä merkitys päivän uutisella todellisuudessa on. En ole vieläkään ehtinyt perehtyä kunnolla fundaan, vaan tämä on ollut enemmän treidinä. Osake nyt +22,5%.

EDIT: "Lantheus jumps after CMS proposes new add-on payment for radiopharmaceuticals Shares of Lantheus are rallying in Wednesday morning trading after a draft proposal of Medicare payment rates for hospital outpatient and Ambulatory Surgical Center, or ASC, services for calendar year 2025. The Centers for Medicare & Medicaid Services proposes establishing a new add-on payment of $10 per dose for radiopharmaceuticals that use Technetium-99m derived from domestically produced Mo-99 starting Jan. 1, 2026.

The proposal will have a 60-day comment period, which will end on September 9, and the final rule will be issued in early November, the CMS noted. "In addition to proposing payment rates, this year’s rule includes proposed policies that align with several key goals of the Administration, including addressing health disparities, expanding access to behavioral health care, improving transparency in the health system, and promoting safe, effective, and patient-centered care.

The proposed rule advances the Agency’s commitment to strengthening Medicare and uses the lessons learned from the COVID-19 PHE to inform the approach to quality measurement, focusing on changes that would help address health inequities. These proposed payment policies would affect approximately 3,500 hospitals and approximately 6,100 ASCs," the CMS noted. In Wednesday morning trading following the CMS proposal, Lantheus shares have jumped $21.13, or 27%, to $98.83. "

3 tykkäystä

CPI oli näköjään jo hinnoiteltu eilen ES:ään ja NQ:hun. Es pivot 5672 paikkeilla, eli nyt, joten se seurannassa. Paypal ja Tesla swingit toistaiseksi vielä elossa. Teslassa seuraava target 300$ paikkeilla, jos tuo 270$ selvitetään. Paypal toivottavasti pidempi swing. Eilen Lantheus n.105$ backtestistä 1/3 myydyistä takaisin holdiin, nyt jo 117$, joten pieneksi kuihtui positio (ja itseä voi syyttää, kun lintsasin kotiläksyjen osalta). Lisäksi long kulta ja platina. Toistaiseksi vuoden tuottoisin treidi-/sijoituspäivä.

EDIT: Selvä kahtiajako tänään.

Edit: Tesla peruutteli robotaksit kauemmas ja ansaitsin samalla useamman viikon lomaa, kun ei tarvitse tuota treidiä enää kytätä. Eli kaikki Teslat uutisesta ulos, kun pääajuri hävisi ja se treidi päättyi toistaiseksi siihen.

8 tykkäystä

Jatkona muutaman päivän takaiseen viestiin, tänään tuli sitten odotuksia alempia CPI-lukuja ja Russell-indeksi lähti lopultakin odotettuun lentoon, nyt +3,6%. Parker Rossin tviiteissä puretaan jälleen auki tuoreimpia työllisyyslukuja, jotka osoittavat odotettua parempaa työllisyyskehitystä. Siis, tilanne näyttää FEDin tavoittelemalta goldilocksilta, minkä luulisi tietävän laajemminkin hyvää osakkeille, samoin vahvistuneen koronlaskuennusteen (todennäköisyys lisääntyi sille, että laskut alkavat syyskuussa). Silti Nasse -1,2% juuri nyt, joiden arvioiden mukaan siksi, että talouden arvellaan olevan matkalla taantumaan, mikä vähän ihmetyttää, koska työllisyystilanstot eivät tuollaista oletusta tue.

Muita näkemyksiä?

PS. Itsellä Russellin ansiosta tänään vuoden paras pörssipäivä, lähes +2000 euroa nopeilla Russell-treideillä.

3 tykkäystä

Rotaatio pois teknoista. Toivottavasti jatkuu huomenna, näitä on mukava treidata.

Sama tulos Tesla-shortilla :slight_smile:

6 tykkäystä

Hiljaista tuli tänne… olen lomareissussa seuraavan kuukauden joten treidit aika nollissa. Ihan tiedoksi vain :slight_smile:

Harmillisesti juuri kun alkoi tapahtumaan …

11 tykkäystä

Juu heinäkuu on lomakuukausi, moni muukin palsta on vaiennut :slight_smile: Itsekin kohta lomamoodiin, lupsakkaa lomaa kaikille :slight_smile:

2 tykkäystä

CRWD-short heti aamusta, kun uutiset tuli julki. Yllättävänkin pieni lasku toistaiseksi…

3 tykkäystä

Tätä yritin itsekin, mutta Mandatum traderista ei löydy yhtään shorttituotetta, ja Nordnet ei anna ostaa noin kymmentä valikoimasta löytyvää shorttia… paskan möivät.
Mitä alustaa kannattaisi käyttää, että valikoima olisi kattavampi ja myös osto ja myynti toimisi sujuvasti?