Arvon määritystä vaikeuttaa myös se kuinka epäselvästi sekä Uber että Lyft raportoivat numeroistaan.
Esim kuinka paljon Uber menettää rahaa Intiassa? Tai kuinka kannattava on esimerkiksi Lontoo jossa sillä ei ole juurikaan kilpailua? Tuskin noissa samoilla katteilla mennään.
Bull case omasta mielestä olettaa, että hintoja voi nostaa ilman että kysyntä liikaa putoaa. Nyt hinnat ovat keinotekoisen alhaalla koska firmoilla kassassa miljardeja rahoitusta ja varsinkin Lyftin on pakko voittaa markkinaosuuksia. Jossain vaiheessa nuo rahat kuitenkin Lyftilta loppuvat ja hinnat nousevat. Mitä sitten käy kysynnän on mielenkiintoinen kysymys. Toisaalta Uberin kassassa rahaa on enemmän ja katteet ilmeisesti Lyftia paremmat jolloin jos Lyft menee ±0 niin Uber tekee voittoa, ehkä
Toinen bull casen oletus on että kilpailijoiden ei ole kovin helppo tulla markkinoille. Monet olettavat että kun hintoja/katetta nostetaan niin näitä syntyy. Itse en usko että esim USA markkinoille kilpailijan synnyttäminen on niin helppoa ja halpaa kuin oletetaan.
Tulevaisuuden skenaarioita on monta monopolista konkurssiin, ja sijoitukseni suhteessa pääasiassa indekseistä koostuvaan salkkuuni on hyvin pieni… Jos laskee vaikka 50% niin ei maailmoja kaada.