Joo, toi on muuten ihan merkittävä juttu, että aspa toimii. Mä oon tässä syksyn aikana joutunut metsästämään erilaisia kuitteja ja ostotapahtumia. Tuli siinä sivussa todettua, että Bank Norwegianilla toimii sekä aspa, että myös koko verkkopankkipuoli varsin hyvin. Sieltä pystyi kaivelemaan useammankin vuoden vanhoja tilitapahtumia, joka helpotti erilaisten asioiden selvittämistä.
Mitä taas tulee luottokorttihakemuksiin, niin jaan tuskanne. Bank Norwegianin kortin hankkimisen kanssa ei ollut minkään valtakunnan ongelmaa aikoinaan. Muutamaan otteeseen olen yrittänyt hankkia jonkun vähän parempaa cashbackia tarjoavan firman luottokortin, mutta asuntovelallisena ei ole mennyt mitkään hakemukset läpi, vaikka tulot on ihan kohdallaan.
Ihan yleisenä kommenttina luottokorttiasioihin, niin on kyllä hauskaa miten välillä jotain luottokorttia ei meinaa saada millään, kun taas toisaalla niitä luottokortteja pakkosyötetään asiakkaille. Ostin syksyllä uuden sängyn, ja huonekalukauppias halusi väkisin järjestellä kaupan siten, että otan Nordea Tuohi -luottokortin, jolla maksan ostoksen. Ei siinä, sieltä tipahti taas yksi luottokortti lisää, jossa on peräti 8500 euroa limiittiä.
S-pankin kanssa tuli joskus melkein riideltyä marketin tuulikaapissa, kun mä en yksinkertaisesti halunnut heiltä luottokorttia, vaan pelkän vihreän eskortin ilman mitään luottoja. Ei kuulemma onnistu ja nyt saa olla aika tarkkana, ettei vahingossa maksa asioita luoton kautta. S-pankki kun veloittaa jonkun femman siitä, että lähettävät luottokorttilaskun.
Bank Norwegianin, Tuohen ja S-pankin lisäksi löytyy luottokortit vielä Nordeasta ja OP:sta. Sekin on muuten suht raskasta, kun menet hakemaan pankista jotain lainaa ja siellä kysytään käytössä olevista luottokorteista. Tuon edellä mainitun kavalkadin kun länttää lainahakemukseen, niin sieltä tulee todennäköisesti vähintään sormenheristelyä ellei ole jopa este koko lainalle. Sitten on kiva selitellä pankkivirkailijalle, että kyllähän noita kortteja kertyy kun te pakotatte niitä ottamaan
Yleensä tilanne on sitten ratkennut sillä, että olen pystynyt osoittamaan käyttäväni ainoastaan yhtä korttia ja että sielläkin luottokorttilaskut maksetaan heti pois, eikä jätetä roikkumaan.