Ulta Beauty - Buffettin panostus kauneuteen

image

Ulta Beauty, Inc. on yhdysvaltalainen kosmetiikkaketju, jonka pääkonttori sijaitsee Illinoisissa.

Aikaisemmin yhtiö tunnettiin nimellä Ulta Salon, Cosmetics & Fragrance Inc. ja ennen vuotta 2000 nimellä Ulta3. Ulta Beauty tarjoaa kattavan valikoiman kosmetiikkaa, tuoksuja, kynsi- ja vartalonhoitotuotteita, kauneustyökaluja ja hiustenhoitotuotteita, sekä luksus- että myös edullisilta brändeiltä. Jokaisessa liikkeessä on myös kauneushoitola.

Sillä on noin 1 395 myymälää kaikissa Yhdysvaltain osavaltioissa.


Tutustutaan Heikin ja Vepun ystävän kautta yhtiöön:

Warren Buffettin on sijoittanut Ulta Beautyyn, joka heijastanee hänen uskoaan yhtiön vahvaan brändiin ja sen aliarvostettuun asemaan markkinoilla. Kuten monet huomasivat, niin Ultan osakekurssi nousi nopeasti Buffetin sijoituksen seurauksena, mikä on tietysti normaalia hänen ostosten jälkeen. Yhtiö on kohdannut haasteita, kuten kiristyvää kilpailua ja marginaalien heikkenemistä.

Myös liiketoiminnan kasvu on hidastunut. Yhtiö on joutunut alentamaan arvioitaan marginaalien lisäksi liikevaihdon osalta, vaikka Ultan osake on aliarvostettu useilla mittareilla, niin yhtiö voi edelleen kohdata haasteita kilpailun kiristyessä ja markkinatrendien muuttuessa. Buffettin sijoitus saattaa hetkellisesti pitää kurssia ylhäällä, mutta pitkän aikavälin näkymät ovat epävarmat.

Warren Buffettin Berkshire Hathaway lisäsi totta tosiaan omistuksiaan Ulta Beautyssa ja Heicossa toisen vuosineljänneksen aikana, samalla, kun se lähes puolitti valtavan omistuksensa Applessa. Berkshire hankki noin 690 000 Ulta Beautyn osaketta, joiden arvo oli 266,3 miljoonaa dollaria kesäkuun 30. päivänä. Toki suhteessa " Buffettin" salkkuun panos on tietysti todella pieni. :slight_smile:

Yhtiö on tehnyt myös omien osakkeiden ostoja, joten @Verneri_Pulkkinen:n juttu tämä ei ole. Omien ostot voivat olla joskus hyvä signaali, mutta tilannetta pitää luonnollisesti katsoa tilannekohtaisesti.

https://x.com/MMMTwealth/status/1824441741182902779


Tässä tviitissä on joitakin syitä, miksi tätä on osteltu.

https://x.com/Capital4Value/status/1823868217628266532

Ja tässä olisi vielä lisää ajatuksia yhtiöön liittyen. :slight_smile:

https://x.com/KentEkasak/status/1823995013296218592

image




Alla on vuoden 2023 rapsasta napattua tietoa, linkki itse rapsaan tossa alla.

2023 vuosirapsa, alla olevat tiedot siitä

20 tykkäystä

Hyvä avaus. Voisi lisätä että Ulta Beauty tekee yhteistyötä Targetin kanssa. Linkin kautta näkee missä Targetissa on Ulta.

Ulta Beauty toimii tällä hetkellä pelkästään USA:ssa. Tähän saadaan kuitenkin kohta muutos. Ulta on nimittäin laajentamassa Meksikoon jo ensi vuonna. Täältä uskon kasvun löytyvän ja pitkällä tähtäimellä löytyy muualtakin varmasti tilaa laajentua.

6 tykkäystä

On jotain muutakin numeroiden lisäksi :ok_hand:

“What we’re seeing in the beauty-care industry versus other industries is that there’s a high desire to keep spending, there’s a high desire to spend against innovation. And innovation comes at different price points and different access points to the category,”

"And when customers get choosey about their price points, Ulta doesn’t lose out, as many other premium retailers might. The store is divided almost perfectly in half: one side offers luxury labels (and the accompanying high prices associated with them), while the other offers more budget-friendly finds. "

" So while LVMH (LVMHF) -owned Sephora might lose a few customers as they batten their wallets for an ensuing budget crackdown, Ulta is largely insulated by dour market factors."

" Ulta shines because it captured beauty enthusiasm early. Its hook is its extensive membership program, complete with a database of “42 million loyal members,” as Crossan-Matos puts it.

“There are not many companies that can claim that,” she says.

Right she is. The biggest competitor to Ulta’s membership program is Sephora’s Beauty Insider community, which boasts approximately 34 million members."

This retailer has one key advantage over large competitors - TheStreet

EDIT: Koska kyse on jenkkilästä, piti googlettaa myös ‘ulta lawsuit’. Löytyyhän sieltäkin sitä sun tätä. Ilmeisesti useampi syyte riittämättömistä tauoista (joista ainakin yksi väittää että työntekijä on joutunut pumppaamaan rintamaitoa autossaan näkyvillä, vaikka laki vaatii tarjoamaan ‘näöltä suojassa olevan paikan’ tähän).

Joukkokanne jossa syytetään palautettujen ja vanhentuneiden tuotteiden uudelleenpakkaamisesta jne.

Ooof :flushed: Widower sues Ulta, claiming salon denied late wife use of her service dog (aol.com)

2 tykkäystä

Kampanjoiden kuvio mennee näin: Julkkis ‘kehittää’ oman brändin, meikkikauppias neuvottelee diilin jakelusta ja julkkis mainostaa :smiley:

Tässähän opitaan meikkipisneksestä paljon :clown_face:

1 tykkäys

Ultan osari oli kuranaamio. Nyt on kyllä jenkkikuluttaja pinteessä. Vähän joka puolelta näkyvissä samaa. Nyt niitä korkojen laskuja Fed!
Pitkää peliä pitkää peliä…

Second quarter EPS of $5.30, $0.21 worse than the analyst estimate of $5.51. Revenue for the quarter came in at $2.55B versus the consensus estimate of $2.62B.

Comparable sales decreased 1.2%, compared to an 8.0% increase in the same quarter last year.

Ja reipas negari vielä:

Ulta Beauty sees FY 2024 EPS of $22.60-$23.50 versus the analyst consensus of $25.26.

Ulta Beauty sees FY 2024 revenue of $11.00B-$11.20B versus the analyst consensus of $11.50B.

4 tykkäystä

Tässä on tviitti Ulta Beautysta, jonka kirjoitan usein “Ultra…” jne. :smiley:

Tässä tviitissä puhutaan EPSistä ja yhtiön osakemäärän vähenemisestä. :slight_smile:

image


EDIT:

Tässä on vielä tviitti yhtiöstä, tviittaajaa käsittääkseeni pitää osaketta jokseenkin edullisena eikä häntä haittaa tietysti Berkshiren mukaan.

https://x.com/alexanderbittan/status/1844603949178880192

image

1 tykkäys

Ulta Beauty raportoi vahvan tuloksen, sillä liikevaihto nousi 6,4 prosenttia ja oli 2,5 miljardia dollaria. Vertailukelpoinen myynti kasvoi 4,5 prosenttia, erityisesti digitaalisten kanavien prosentin kasvun ansiosta.

Myymäläkäyntien määrä kasvoi merkittävästi ja kanta-asiakasohjelman jäsenmäärä nousi 8 prosenttia, ( jäseniä nyt yli 42 miljoonaa). Nopeimmin kasvava tuotekategoria oli ihonhoito ja tuoksut sekä kylpytuotteet, jotka kasvoivat kaksinumeroisin luvuin. Digitaalisen kaupan kehitystyö on lähes valmis, mikä paransi verkkokaupan suorituskykyä erityisesti vilkkaina sesonkeina.

Paula Oyibo nimitettiin yhtiön uudeksi talousjohtajaksi. Warren Buffettin sijoitus yhtiöön on sellainen seikka, jonka monet näkevät ilon ja onnen asiana. :cowboy_hat_face:

https://x.com/CmgVenture/status/1864787782797066310

image


https://x.com/TheTranscript_/status/1864779327721591219
image

2 tykkäystä

En osaa sanoa, kuinka iso tai pieni tämä uutinen on. Ainakin tällä tviitilä oli paljon ja tykkäjiä. :smiley:

https://x.com/StockMKTNewz/status/1869844933311394299

2 tykkäystä

Jos en ole ihan väärässä niin Buffett myi tästä omistuksesta 96,4%.

3 tykkäystä