Uudet sähköautofirmat - NIO, Fisker, Canoo, Rivian jne

Luckin coffee kai hyvänä esimekkinä oikeasta tapauksesta.
Ja nyt nämä kiinalaiset telecom yhtiöt.
Tämän lisäksi; On vaara että sekä xpev ja nio potkitaan ulos Nysestä ja silloin…romahdus.
Olin kylläkin tietoinen näistä asiosta kun ostin.
Joskus tullut ostettua high risk postimerkkiarvoiset osakkeet…kankkulan kaivoon meni rahat.

Luckin ei ollut mitään uutta, Hanergy oli vielä isompi kuplaus parisen vuotta sitten. Oli maailman arvokkain aurinkoenergia yritys, mutta tech oli vaporwarea ja myynnit oli tytäryhtiölle. Kun tämä selvisi, niin arvo tippui n. 40 miljardista dollarista n. 1.2 miljardiin. Nyt taisi olla menossa jo työvälineiden huutokauppa.

40 minuutin jälkeen…kl 04.00 am new york…alkaa premarket …tosi kiinnostavaa seurata.
Katsotaan reaktioita Nion akkujuttuun. Institutions ei pane niopäiville arvoa sinänsä vaan faktat puhuvat. Toisaalta niolaisia on valtava määrä jotka sijoittavat …niinkuin Teslalaiset.
Minä haluaisin tietää institutions omistuksien kasvu tai miinus viimeisten kuukausien ajasta. Sekä xpev että nio

On aika mielenkiintoinen seurata Nio aplikaation kasvua.Nyt jo 100milj ladannut appsin.Kun alusta kasvaa,luulisi,että sillä voisi tuoda mukavasti lisätuloa.
Kaikki palvelu ja äly edellä,sitten vasta auto.Toistaiseksi lähetymistapa kuluttajiin näyttää toimivan.

6 tykkäystä

Ja herra Li ilmoitti myös Bloombergin haastattelussa, että Eurooppaan tullaan 2021.

Tuossa muutama syy tähänpäivän hypeen :grin: :popcorn: :chart_with_upwards_trend:

11 tykkäystä

Pitäänekö paikkansa nuo ennakkotilaukset;)

Onhan toi Li aika bullero tässä haastattelussakin :grin:

1 tykkäys

Back order nyt ainakin on ihan väärä termi. Pre-order :wink:
30 000 kpl olisi semi-ok. Tesla Model 3 sai vuonna 2016 viikossa 325 000 ennakkotilausta. Bloomberg - Are you a robot?
Porsche Taycan sai vuonna 2019 syys-joulukuussa 30 000 ennakkotilausta.

3 tykkäystä

Canoo kovassa nousussa heti alkuun (+10,2 % tienoilla) tuosta Hyundai+Apple+Canoo -kuvion ilmeisestä vahvistumisesta, jota uutisoi Korea IT News.

5 tykkäystä

https://finance.yahoo.com/news/telenav-ev-navigation-xpeng-european-130000108.html

3 tykkäystä
4 tykkäystä

Muistatko oliko Teslan pre-order maksullinen / sitova? Nimimerkillä tilaisiko 5 vai 50 Nikolan rekkaa :wink:

No, ovat aika eri asiakassegmentin autoja anyway.

Tuo NIO sedanin tilaaminen apilla maksaa n. 650 euroa, ja autoa maksettaessa ennakkotilauksen maksusta saa tuplat hyvityksenä.

1 tykkäys

$1000 deposit piti maksaa Model 3 ennakkotilauksesta. Rahat sai takaisin, kun peruutti ennakkotilauksen.

Canoostahan näissä uutisissa ei ole mainittu missään kohtaa. Tämä logiikka toimijoiden välillä on vain pisteiden yhdistelyä :wink:

Ja kyllä, tein itse saman päätelmän ensimmäisen Hyundai-Apple uutisen yhteydessä.
Ja Canoo palasikin eilen salkkuun hieman korkeammalta kuin olisi ollut tarjolla edellisellä viikolla, josta sitä olin jo ostattelemassa ilman tätä uutistakin.

Edelleen Canoo taitaa olla korkeammalle arvostettu ennusteissa kuin monet muut EV-toimijat.
Korkeamman arvostuksen puolesta puhuu kuitenkin paitsi olemassa olevat prototyypit, myös jatkuvaa revenueta tekevä insinööriosasto.

2 tykkäystä

“NIO is new Tesla” 8.10 min kohdalta eteenpäin.

On paljon esillä ja tyylikäs kiesi

4 tykkäystä

Epäilin aamulla, ettei ET7 ole tulossa Eurooppaan, koska mikään suomalainen autolehti ei siitä uutisoinut. Mutta nyt on varmuudella tulossa. Ei muuten annettaisi lehdistötiedotetta.
image

4 tykkäystä

Toimintamatkaksi luvataan 1000km,

Mikähän on vertailukelpoinen toimintamatka vs polttomoottori

Kirjoita kysymys muistivihkoon ja koita parin vuoden päästä uusiksi.

Auto on tulossa aikaisintaan q1/2022 ja akku q4/2022 :wink:

Näin siis Kiinassa. Mennee aika paljon pidempään ennenkö pakkaskelin range selviää käytännössä.

2 tykkäystä

Juuri noin. Itse katson että Xpengin nousu alkaa vasta 2022-23- 24…eli silloin kun kaksi uutta tahdasta tuottaa autoja.(4 yhteensä) Ja parasta …Kiinan valtio maksaa laitokset…jos olen ymmärtänyt oikein.
Nythän kassavirta on pahasti miinuksella sekä Niolla ja Xpengillä…ehkä pari vuotta lisää ja alkaa jo mennä nollalla?
Eikö täällä ole ketään joka seuraisi Li Autoa? Tai muita tulokkaita.
Tesla ottaa takkiinsa tänään…alkaako alamäki ihan älyttömän nousun jälkeen?
Jokainen sen ymmärtää että tikkaat eivät mene taivaaseen saakka.