For the first quarter of 2021, the Company expects:
Deliveries of the vehicles to be between 20,000 and 20,500 vehicles, representing an increase of approximately 421% to 434% from the same quarter of 2020, and an increase of approximately 15% to 18% from the fourth quarter of 2020.
Total revenues to be between RMB7,382.3 million (US$1,131.4 million) and RMB7,557.2 million (US$1,158.2 million), representing an increase of approximately 438.1% to 450.8% from the same quarter of 2020, and an increase of approximately 11.2% to 13.8% from the fourth quarter of 2020.
Ja viime vuodesta:
Gross profit was RMB1,141.9 million (US$175.0 million) in the fourth quarter of 2020, representing an increase of RMB1,395.7 million from a gross loss of RMB253.8 million in the fourth quarter of 2019 and an increase of RMB556.1 million from the third quarter of 2020.
Gross margin was 17.2% in the fourth quarter of 2020, compared with negative 8.9% in the fourth quarter of 2019 and 12.9% in the third quarter of 2020.
After-marketissa ollaan punaisella, vaikka nrot ovat hyviä. Mitä lisää voi vielä vaatia?
Voi kurjuus. Ei mennyt kuin Strömsöössä. Osakkkeen kurssi aftermarketin lopetettua oli alempi kuin päivän aloituskurssi johtuen raportista Ei myöskään hyvä erään kilpailevan osakkeen kannalta. Kun olen selannut aamulla eri saitteja niin ei vaikuta ruususelta troikan näkymät. Viikon kuluttua julkaistaan toisen valmistajan raportti ja todennäköisesti seuraa aika paljon Nion raporttia - lasku helmikuussa myytyjen autojen osalta vielä suurempi.
Jotain johtopäätöksiä mainittiin m.m. että Tesla hinnanalennuksineen on merkittävä tekijä Niolle. Tänään uusi päivä Niolle ja ehkä uudet paremmat näkymät analyytikoilla
EPS,stä oli puhe …Arvoomistus.
Non-GAAP EPS of -$0.14 beats by $0.24;
GAAP EPS of -$0.16 misses by $0.10.
Lisäys. Myyntitilastot ja niitten nousu vuoden takaa laskettuna ovat mielestäni aika toisarvoisa lukemia. Korkeintaan puoli vuotta taaksepäin voi verrata lukuja jos sitäkään.
Artikkelissa kerrotaan, että Kiinaan on syntynyt sähköautovalmistajia, kuin sieniä sateella yli 400 valmistajaa tällä hetkellä.
Suurimmat ovat listattu pörssipaikan mukaan ja kerrottu niiden tuotteistaan ja toimituksista sekä omistajista.
NY pörssin NIo, Xpeng ja Li.
HongKong pörssin Byd, Geely, Great Wall Motor ja BAIC Group.
Shanghain pörssi SAIC.
Maksumuurin takana , ehkä kiinnostaa.
Ev-sektotilla kovat ajat.
Tuleva inflaatio? Chip puutteet aito veruke kehnolle myynnille? Kovempi kilpailu Kiina markkinoilla? Tai mikä?
Noin puolet hävinnyt market capista.
Artikkeli voi koskea minkä tahansa troikan firmoista. En ole seurannut miten Kiinan pörssissä olevat ev-firmat ovat pärjänneet tammi- maaliskuu 2021…ehkä joku tieto täällä.
NIO Stock Is Falling. Here’s What Analysts Are Saying.
Text size
A NIO es6 car is displayed at the Beijing Auto Show. Wang Zhao/AFP via Getty Images
Ainut jonkanlöysin Shangai pörssissä on tavanomainen bensaauto valmistaja, jolla normaali lasku tammikuu-helmikuu, eli noin 20%… Näinhän se aina on Kiinassa.
Uusien sähköautofirmojen markkina-arvo oli ja edelleen on hypetystä. Mitään erityistä substanssia siellä ei ole vrt legacy yhtiöihin. Jos korot nousevat, halpaa rahaa ei enää löytää perille ja kupla puhkeaa… legacyt tietenkin tekevät fyrkkaa siitä huolimatta.
Sinänsä ihmettelen miten vakiintuneet autovalmistajat ovat lähes penniosakkeita (jenkkimääritelmä = alle 5 USD), kun taas Tesla ihan omissa luvuissaan, ja sitten Fisker jne. siinä 5x vs. perinteiset (Ford, FCA, ja sellaiset)
Noh! Oikeasti, ei kai nyt kukaan noin enää oikeasti ajattele. Ford markkina-arvo n. 48B$, General Motors n. 75B$, VW reilu 100B ja Fisker vajaa 6B. Eli onhan tossa nyt ihan pikkunen ero. Ei se yhden osakkeen arvo kerro vielä paljoa.
Postimerkkiosakkeet lasketaan yleensä siihen ryhmään että on alle yhden taalan. Näitäkin on tullut kokeiltua ja ei koskaan ole kannattanut ostaa., Mutta näissä ollut rahallinen menetys “kokeilun arvoinen”
Melkein puolet on mennyt Nyse Kiina EV-yhtiöiden arvosta tänä vuonna (noin siis) Vain se merkitsee jotain.
Yksi troikkalainen julkistaa raporttinsa maanantaina kello 15.00 Suomen aikaa. Tiedossa on jo helmikuun erittäin huonot myynnit mutta kun julkaistaan ne uudelleen maanantaina niin kai osake laskee vielä enemmän. Jäitä hattuun? Enemmän ottaa päähän!
Muuten, vaikuttaa tosi vaikealta löytää Shanghai pörssin numerokoodia EV- firmoille. Ja täällä ei myöskään tietoa?
NIO Norway on nyt rekisteröity. Aluksi oli juttua Köpiksestä, mutta Norja paremman sähköautopolitiikan mukaan sitten valittu kuitenkin. Conf Callissa luvattu european expansion siis etenee
Workhorse Group (WKHS +17.9%) soared and hit a trading halt after a Reuters headlines indicated that U.S. House Democrats are introducing a bill to provide the USPS with another $6B to buy more electric vehicles.
That development could also be positive for Oshkosh (OSK +0.4%).
eli WKHS nousi tuon uutisen takia hetkellisesti luokkaa 28%, kun jengi ajattelee että se sataa suoraan sen laariin, vaikka mitään diiliä ei WKHS kanssa edes ole olemassa. Ok. Onhan se mahdollista, mutta aika spekulatiivista. Melkein voisin kuvitella, että tuo raha sataisi OSK laariin ja isompi osa diilin autoista olisi akkukäyttöisiä (ja Microvast kiittää).