Volvo Car - Täysin sähköinen 2030

Ymmärtääkseni tarkoittaa hyväksyttyä eli verran kun myyjä ”hyväksyy”. Näin oli ainakin autostoren osalla…

Juu, tämä on hiukan hämäävästi muotoiltu, eli “Kappalemäärä tulee vastaamaan hyväksyttyä merkintätoimeksiantoasi.” tarkoittaa siis että saat sen määrän mikä sinulle jaossa “arvotaan”. Ehkä tässäkin voisi harjoittaa vähän selkeämpää kieltä, ettei joka IPO:ssa olisi sama ihmetys :grinning_face_with_smiling_eyes:

Rahat lähtee mielestäni aamulla ennen kaupankäynnin alkamista, siinä kohtaa kun annin järjestävä taho saa osakkeet, ja jakaa ne merkkaajille.

Eli Nordnetin viimeisimmässä viestissä sanottiin paljon sanomatta yhtään mitään

4 tykkäystä

No, onkos jollekin jo tullut Volvoa salkkuun? Itsellä no vielä rahat tilillä ja Volvo loistaa poissaolollaan. Jäinköhän lotossa palkinnotta?

1 tykkäys

Uusi kapitalistinen kansanliike on syntynyt:

yli 200 000 Volvo Carsin omistajaa

6 tykkäystä

En ole moderaattori, mutta josko tämä riittäisi yksittäisistä viesteistä osakkeiden saamiseen liittyen. Joo, IPO päivä mutta kuitenkin :slight_smile:

37 tykkäystä

Omista merkkausmääristä voi kirjoittaa vaikka kahvihuoneeseen, jos ei ole muuta sanottavaa on kyllä vielä toivottavampaa jättää kommentoimatta kokonaan.

Yhtiöketjuissa keskustellaan yhtiöistä sijoituskohteena.

31 tykkäystä

Ketjun nimi on “Volvo Cars - listautuminen”. Voisiko ketjun nimen muuttaa sellaiseksi, että se ei houkuta kirjoittamaan vain listausasioista?

21 tykkäystä

Ilmeisen moni haki pikavoitot, mutta mites ne ketkä päättävät pitää, onko mitään pientä analyysia mikä puoltaa pitämistä?

2 tykkäystä

Suurin syy pitää on Volvon osuus Polestarista.

1 tykkäys

Muiden sähköautovalmistajien arvostukset pörsissä on todella korkeat ja melkoisia kurssiralleja nähty. Tämä houkuttaa spekuloimaan, että Volvonkin arvostus nousee vielä. Jos ei, niin nykyinen liikevaihto, Polestar-omistus ja uskottava sähköautoteknologia luo riittävän vahvan perustan sille, että rahat uskaltaa jättää tarvittaessa kiinni pidemmäksi aikaa.

11 tykkäystä

Mikähän tämän Volvon osakkeiden kokonaismäärä nyt on, kun eri lähteistä saa eri tietoa.

Tuossa viimeisimmässä prospectuksessa kerrotaan B-osakkeiden määräksi 2 979 524 179 (taulukossa sivulla 6/34)

Dilution- osuudessa sivulla 8/34 määräksi kerrotaan 2 877 358 490

Nordnet ilmoittaa määräksi 1 139 703 101, mikä on vanhojen B-osuuksien määrä, ennen A-osakkeiden muuntoa B-osakkeiksi.

Nasdaq Nordic kertoo määräksi 636 792 500.

Mitä näistä nyt käyttäisi arvostuksen laskemiseen…

  • Edit. Sieltähän se luku löytyi sylttytehtaalta, eli Volvon omilta sijoittajasivuilta.
    2 979 524 179 kpl Common shares of class B. Siitä free float 16% - 17,9%.

Volvo cars on nyt vain autonvalmistaja, ei sähköautovalmistaja. 2030 mennessä kaikki nykyiset isot merkit ovat siirtyneet sähköautoaikaan, joten kaikkia niitä voi ihan hyvin nyt verrata toisiinsa. Itse vertaisin Volvo Carsin arvostusta Volkswageniin, siinä on paras kirittäjä kohti täyssähköistä mallistoa.

5 tykkäystä

"”En usko, että Tukholman pörssiin on listattu näin pienellä free floatilla, jos rinnakkaislistautumisia ei oteta huomioon. Aiemmin pörssi edellytti yhtiöiltä vähintään 25 prosentin free floatia.”

”Riskinä on nyt se, että osakkeita ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi. On niin paljon passiivista pääomaa, indeksirahastoja ja eläkerahastoja, että osakkeita ei ole tarpeeksi ja se jo itsessään nostaa kurssia.”

Ongelma voi pian muuttua akuutimmaksi, sillä Bornold ennakoi, että Volvo Cars tulee nousemaan vaihdetuimpien osakkeiden OMXS30-listalle. Se houkuttelee passiivisia sijoittajia entisestään.

”On valtava paine, että edes passiivinen pääoma saa tarpeeksi osakkeita. Tämä se riski, kun näin suuri yhtiö listautuu näin pienen free floatin kanssa.”"

Pysytään kyydissä. :sunglasses:

34 tykkäystä
10 tykkäystä

Nonneroiden kärjessä

7 tykkäystä

In October, Volvo Cars global sales reached 50,815 cars, down 22.2 per cent compared with the same period last year. The decline was related to a shortage of components which affected production but the demand for Volvo Cars’ products remained strong.

14 tykkäystä
15 tykkäystä
18 tykkäystä

Sirupula vaivaa jokaista autonvalmistajaa.
Luultavasti sama virsi, tilasi minkä merkkisen auton hyvänsä

10 tykkäystä

Kyllä, sirupula on vaivannut aikalailla kaikkia ja ollutkin pitkän aikaa uusi “normaali”. Pointtini oli, että alkuperäinen toimitusaika oli jo pidennetty osittain sirupulan takia ja osittain kovasta kysynnästä ja nyt vastikään pidentyi lisää.

1 tykkäys