Voxtur Analytics VXTR (entinen I Look About) TSXV - kiinteistödatan disruptio?

Minä lähestyn tätä siltä pohjalta, että Perttu ja seinäkadun keisari ovat olleet asiallisia foorumilaiIa ja ilmeisesti ovat tätä tutkailleet ja nostaneet esille?

Alustavasti laitan heihin hiukan luottoa, mutta kuitenkin ajattelen, että tällainen kohde olisi loistava vedätyskohde… Mutta tämä ajatus vaan mielestäni kuuluukin käväistä mielessä.

Tutkailun ketjun pohjalta hiukka kohdetta ja kuuntelin jonkin haastattelun, jonka perusteella sanoisin, että tämä perustuu pari kertaa onnistuneen ja taloudellisen riippumattomuuden saavuttaneen yrittäjän saamaan luottamukseen.

Todellinen luottamus case! Niistähän meillä saattaa olla kokemusta Inderesinkin kohteista, tosin esim enersense tekikin hienon käänteen.

Itse ajattelin näin, jos tämä onnistuu ja moninkertaistuu, niin sijoittamani jokunen tonni on murto-osa salkusta, jolla ei ole mitään valtavaa merkitystä ja josta saa tappiot käytettyä jos sellaista tulee.

Jos homma lähtee luistamaan, niin olen valmis sitten siinä vaiheessa hiukka lisäämään panoksia.
Toisaalta melko alkuvaiheessa jos on pieni panos, niin kyllä jonkinlaista tuottoa voi silläkin saada.

Minun isohkossa salkussa tuollainen panos ei merkkaa melkein mitään, jokaisen tulisi omalla kohdallaan miettiä panoksen suuruutta. Tämän ketjun pohjalta ei voi mitään rautaista case vielä rakentaa minun mielestä, vaikka mielikuvituksen avullahan tämä voisi olla aivan loistava.

Jos minun salkku olisi selvästi pienempi ilman muuta skippaisin tämän.

12 tykkäystä

Joku laittaa pari puhelua investorina ja kyselee vähän kuulumisia… sais tähän vähä jotain lisätietoa mikä meininki. Eikös se Mariuskin tätä tekniikkaa kehunut käyttäneensä, soitellut ympäriinsä.

2 tykkäystä

@Boomer hieno työtä! Tällä kaivamisella sait monelle tähän sijottaneelle erittäin hyvät fiilikset.

@Seinakadun_Keisari ja @Perttu_Hamalainen on tehnyt kanssa hyvää työtä että olette tälläisen super super riskisen lapun tuoneet tänne esille. Tosissaan itellä on vain muutama lappua laukussa 5-7 ja tämä pääsi mukaan kun tuli se hyvä fiba tästä. Mutta heitän kyllä taas monet testit tosi nopeasti pois että ei tule oikeaa turskaaa.

muistakaa kaikkia ketä tämä kiinostaa että raketoimiseen voi mennä jopa vuosia tämä on niin alku taipaleella. Eli kannattaa miettiä paljon valmis laittamaan tälläiseen. Nämä muuttuvat näinä aikoina herkästi monelle pikavoittojen hakuna mutta itse en usko että näin alkuvaiheessa oleva yritys toisi ostosta seuraavan viikon aikana mitään kuurakettia. Tällä hetkellä yritys on vasta suunittelemassa miten talo rakennetaan jossa ei ole vielä edes perustuksia…

Toivon että tälläisiä @Boomer tyyppisiä kaivuita tehään lisää ja ollaan muita foorumeita edellä!

E: oho @viljo kerkesikin postaamaan samoja ajatuksia mitä itelle tuli! :v:

:icecream:

14 tykkäystä

Oma panos on pieni ja sen kanssa ollaan valmiit kestämään turskaa. Seuraan, että ei ihan happamoidu, tai jos lähtee etenemään, vain silloin tulee toimenpiteitä.

2 tykkäystä

Itse näen tämän niin päin, että kun salkku on pienehkö vuosituloihin verrattuna, niin saan tarvittaessa aika pian säästettyä tähän sijoitetut rahat takaisin, jos sijoituksen kanssa oikein huonosti käy.

3 tykkäystä

Juuri näin, jos tuo ajatus ei käväise mielessä niin on liian sinisilmäisesti liikkeellä, AINA kyseenalaistakaa kaikki tieto mitä palstalta luette.

Tämä firma on ääririskinen, panokset sen mukaan!

14 tykkäystä

Tuossa eilen jo kirjoitinkin, että aikaa on odotella ja katsella. Poistin viestin ettei sitä löpinää ketjussa olisi😁no mullekkin pikku turskat mahtuu salkkuun ja tilannehan on 50/50 eli katsellaan rauhassa, eihän se roomakaan päivässä…

2 tykkäystä

Näissä uusissa jutuissa lähinnä harmittaa se, että jos kyseessä on trendiosake, niin hinta on pilvissä ennen kuin ehdit silmää räpäyttää. Sitten on näitä, joihin ehtisi alkufomotuksen jälkeen helposti mukaan halvemmalla. Ikinä vaan ei tiedä, että kumpaan sarjaan se osake kuuluu.

20 tykkäystä

Omasta mielestäni tässä ei ole syytä epäillä epärehellisyyttä. En ole tutkinut kaikkea materiaalia, koska en saa siitä mitään irti enkä kykene arvioimaan yritysostojen laadukkuutta. Venture-listalla on kaikenlaisia veijareita, mutta tästä puuttuu kuitenkin tiettyjä elementtejä. Tietääkseni ei ole vielä löytynyt yhtään punaista lippua.

Seurasin tammikuun alussa pump and dump-peliä erään kanadalaisen kaivosyhtiön kohdalla ja sen kohdalla oli ihan erilainen kuhina. Yleensä nämä venture-listan vedätykset vaativat sen, että ihmiset ovat kiinnostuneet siitä kohdeyrityksestä. Esim. CEO.CA:n boardilla oli seremoniamestari, jolla oli useita eri nimimerkkejä joiden takaa syötti paskaa suoraan yli kahdellesadalle palstan lurkkaajalle. Youtubeen tehtailtiin sijoittamiseen liittyvä pseudokanava, jossa ei ollut oikeaa sisältöä. Itse kohdeyritys teki omalle kanavalleen lyhyitä videoita jne. Yritettiin vakuuttaa ihmiset siitä, että jotain oli oikeasti tapahtumassa.

En oikeasti tiedä mistään mitään. Omistan 10k osaketta, olen muutaman huntin turskalla. Jatketaan kaivamista ja yritän itsekin oppia jotain. Kuuntelen tuon vuonna 2019 tehdyn podcastin uudestaan näin aluksi.

Edit: kuten jo aiemmin sanottu, jokaisen pitää omalla kohdallaan miettiä kuinka paljon luottavat Yeomaniin ja Skoniecznyyn.

3 tykkäystä

Minua on vähän ihmettänyt nämä erinäiset päivät " jostakin" tiedottamisesta,- ensiksi oli puhetta perjantaista, sitten mahdollisesti maanantaista. Sitten joku oli mielestäni mainitsevansa, että ti tai ke mahdollinen haastattelu. Mistä nämä päiväykset on peräisin, minä en löydä niistä löydä virallista mainintaa mistään.

5 tykkäystä

Odotappas vaan kun sitten aikaan tulee kuukauden mittainen trading halt ilman mitään järkevää syytä :smiley:

1 tykkäys

Perjantaihin mennessä piti (yhtiön aiemman tiedotuksen mukaan) tulla tiedote yrityskaupan loppuun saamisesta, mutta se on toistaiseksi tulematta.

Tuota haastattelua on tekemässä Mariusz Skonieczny, mutta uskoisin että se ei tule julkisesti saataville, vaan hänen maksullisen palvelunsa tilaajille. Joka tapauksessa sillä ei ole tekemistä yhtiön virallisten tiedotteiden kanssa.

5 tykkäystä

Mielestäni myöskin, mikäli esitetään oletuksia tai ”muistikuvia”, että päivänä X tapahtuu jotain tms. niin olisi hyvä liittää myös lähde mukaan. Muutenkin se parantaisi keskustelun luotettavuutta sekä laatua. Tällöin kaikki voisi itse lähteen perusteella tehdä johtopäätöksiä.

8 tykkäystä

Sattuukohan täällä olioista jollakin olla tuo Mariusz Skoniecznyn maksullinen palvelu? Olisi mielenkiintoista kuulla edes jotakin siitä ja mahdollisesta kellonajasta, milloin ko. haastattelu tehdään.

1 tykkäys

Mennee ilmeisesti tekniikan puolelle: Tukitaso olisi 0,405 paikkeilla. Ihme ja kumma en kyllä tämän kurssia jaksa kovin paljon kytätä, vaikka tässä merkittävä summa onkin kiinni. Kohtuullisen vahva usko on tähän nappikauppaan. Itse olen mieltänyt tämän sijoituksen usean vuoden pituiseksi. Viikossa ei ole tapahtunut yrityksessä mitään. Kurssi on toki pudonnut ja ostopaikka näin jälkiviisaana olisi voinut osua paremmin kohdalle.

3 tykkäystä

0.34 on vasta seuraava daily support - ei ole kyllä normaalia tämä myyntipaine. 1H:lla pitäisi nähdä trend change, muuten tämä on no-no TA:n näkökulmasta.

  • itse otin tappiolla ulos ja olen valmis miettimään uusiksi, jos käänne tapahtuu
9 tykkäystä

Kiitos oikaisusta, katsoin ilmeisesti väärällä timeframella.

2 tykkäystä

Nyt suosittelen kaikille että teette itse kaivamista, jos luottaa toiseen kirjoittajaan niin tämän tekemät virheet päivämäärissä yms. kertautuu palstalla kun niitä aletaan papukaijana toistelemaan, tämä parantaisi laatua vielä enemmän.

11 tykkäystä

Asia ymmärretty, lähinnä vaan kysyin siksi, jospa olisi itseltä jäänyt jotkut faktat huomaamatta.

1 tykkäys

Covid on itseasiassa luonut tällä mahdollisuuksia. Clarocityllä on vahva asema niissä asunnon hinnan arvioinneissa, joita ei tehdä paikan päällä. Covid aikana kysynnän pitäisi tällä platalle kasvaa. Odotettavissa on, että softaperustainen arviointi lisääntyy jatkossakin ja se sataa ILA:n laariin.

8 tykkäystä