Waste Management Inc

Kotisivut: https://www.wm.com/

Kyseessä pääasiassa jätehuoltoon, kierrätykseen ja uusituvaan energiaan keskittynyt yhtiö. Alla yhtiöstä enemmän lontooksi.

“The company’s network includes 346 transfer stations, 293 active landfill disposal sites, 146 recycling plants, 111 beneficial-use landfill gas projects and six independent power production plants. Waste Management offers environmental services to nearly 21 million residential, industrial, municipal and commercial customers in the United States, Canada and Puerto Rico. With 26,000 collection and transfer vehicles, the company has the largest trucking fleet in the waste industry”

  • P/E 36,63
  • Forward P/E 29,24
  • DPS 2,30
  • DY 1,41%

Ovatko muut lähteneet mukaan?

5 tykkäystä

Eikös tämä ole Amerikan Lassila & Tikanoja? Epäilemättä jenkki lienee tässä vertailussa huomattavasti laadukkaammin johdettu yhtiö, mutta ainakin oma valinta on arvostusperustaisesti osunut kotimaiseen vaihtoehtoon:

L&T:
P/E 15
Forward P/E 14
DY 4%

Lisäksi Lassilan EV/Sales n. 0,85, kun sama luku Waste Managementille n. 4,5! Jenkkiyhtiö tekee siis hurjan paljon kovempaa katetta suhteessa liikevaihtoon. Vai onko WM:n liiketoiminta olennaisesti erilaista L&T:n nähden?

1 tykkäys

Mä olen vilkuillut Kanadasta löytyvää hieman vastaavaa Waste Connections -nimistä firmaa.

Sekin hinnoitellaan SaaS-yhtiön kertoimilla, kuten myös WM.

Waste Managementia omistin joskus. WM ei vaikuta pikaisesti katsastaen kovinkaan halvalta.

2 tykkäystä

Missään nimessä ei halpa osake.

WM ja sen isoin kilpailija Republic Services Inc yhdessä hoitavat yli puolet koko Yhdysvaltojen jätteen keräyksestä.

Osakkeen tuottokäyrä on komea, mutta tullut lähes kokonaan kertoimien noususta tuloskehityksen ollessa heikkoa. Olen tuota säännöllisesti vilkuillut silloin tällöin, mutta kertoimissa ei vain ole mitään järkeä

4 tykkäystä