Veikkaan, että myynti tehtiin päärahoittajan vaatimuksesta. On vaikeata nähd valoa Suomen ensivuoden taloustilanteessa, kun ei tule kuin huonoja uutisia. Bakunkin ympäristökokous oli pettymys vihreän energian teknologiayhtiöille.
Euroopassakin näyttää slltä, että ainoastaan EU:sta eronnut Britannia pitää kiinni tavoittestaan esim. tieliiikenteen sähköistymisessä. Eli vuosi 2030 on viimeinen vuosi fossiilista polttoainetta käyttäville uusille henkilö/pakettiautoille briteissä. Tämän päätöksen nykyinen hallitus vahvisti viime viikolla. Vuoteen 2030 mennään portaittain ja näyttää siltä, että tämän vuoden tavoite eli 22% myydyistä uusista autosta on sähkökäyttöisiä, ylitetään hiuksen hienosti. Sähköautoille ei ole mitään ostoavustuksia, eikä kiinalaisille autoille ole rangaistustulleja. Mutta sähköautoissa on kova hintakilpailu ja alennukset. Sillä jokaisesta hallituksen asettaman rajan yli myydystä polttomoottoriautosta napsahtaa 15.000 punnan sakko. Briteissä taidetaan olla myös pisimmällä zero-emission alueissa kaupunkien keskustoissa. Britannia on niitä harvoja isoja Euroopan talousmaita joiden BKT on plussalle tänä vuonna eli +0.5-0.6%. Ensi vuonna kasvun odotetaan jatkuvan.