Wuhan Coronavirus (Osa 1)

Setä on nyt vähän pohdiskellut tätä Corona-ilmiötä. Jos takana salaliitto ja virus päästetty jenkkien tai kinuskien labroista liikkeelle, niin ainakin jenkeillä on tarkoitus homma myös rahastaa. Eli: rokote ja tehoava lääke jo valmiina varastossa, annetaan tietysti käyttöön hyvään markkinahintaan :dollar: :muscle: :dollar: Paras hinta saadaan, kun paniikkinappula alkaa eri maissa hohtaa tulipunaista :slight_smile:

Jos taas asialla kinuskit itse, niin tämän parempaa keinoa pitää oikkuileva kansa kurissa ja herran nuhteessa ei ole :slight_smile: Kunhan vaan ei tartu sotilaisiin ja muihin valtaapitäviin, he ehkä rokotettu jo viime syksynä.

Masse-setä, FA, ei voi sairastua kun omat kontaktit vain tontinrajan kuumeseulonnan kautta :ferris_wheel: :ferris_wheel: :ferris_wheel: :ferris_wheel: :ferris_wheel: :ferris_wheel:

3 tykkäystä

Näin kahvikissana jotain hyvääkin. Ei muutu papu kullaksi :thinking: :upside_down_face:

1 tykkäys

Uutisia folio-osastolta:
https://www.taiwannews.com.tw/en/news/3871594

ps. kannattaa huomioida, minkä maalainen toimisto tän on julkaissut… ei liene parhaita kavereita olla

4 tykkäystä

Tuosta oli jo eräällä toisella foorumilla keskustelua ja noita lukemia on helppo muuttaa koodipätkän avulla. Eli aika varmasti fake news.

4 tykkäystä
13 tykkäystä

Aamun luvut ( tartunnat/kuolleet ): 28281 / 565

Kovasti toivoin, että epäiltyjen tartuntojen määrä olisi kääntynyt pysyvästi laskuun, mutta tänään taas lisäystä 1500. Wuhanissa tilanne on jo pitkään ollut katastrofaalinen ja tartuntojen päivälisäys kertoo oikeastaan vaan sen, kuinka monta diagnoosia pystytään päivässä tekemään.

Ainoa positiivinen asia päivän luvuissa on taudista selviytyneet Kiinassa. Se luku kiihdyttää nyt selvästi ja on jo 1153.

image

Tartuntoja Kiinan ulkopuolella nyt 219. Japanin 10 uuden tartunnan piikki tuli karanteenissa olevalta risteilijältä havaituista tapauksista. Melkoinen love boat.

Melkein toivoisi, että tämä virus käyttäytyisi Influenssan tavoin, sillä kevään, auringon ja lämmön myötä se häviää aina yhtä nopeasti kuin ilmestyikin. Kiinan leveysasteilla influenssa katoaa lähes täysin maaliskuun aikana.

8 tykkäystä

Se taisi olla joku setä-immeinen, joka tuolla ketjussa jo aiemmin tiesi, että kaikki epidemiat sammuvat aika nopeasti, kun virus jostain syystä heikkenee. Eli setä toistaa näkemyksensä, että vappuna kukaan ei enää puhu Coronasta. Paitsi setä, joka tulee muistuttamaan kansaa viisaudestaan ja meedion taidoistaan :slight_smile:

Masse-setä, FA, vappuna alkaa tontilla piikkilangan purkutalkoot :boom:

1 tykkäys

Kuuntelin aamulla BBC 4 radiolähetystä ja siinä eräs asiantuntija sanoi että heidän näkemys on, että Koronavirus tarttuu lähietäisyydellä pisaratarturtana eli samassa huoneessa oleminen ei vielä altista tartunnalla ellei koronaviruspotilas aivasta aivan vieressä. Hän ei kyllä mitenkään vähätellyt tilannetta vaan oli ihan kohtuullisen huolissaan olevan kuuloinen.

Tästä aasinsilta sijoituksiin… Laitoin viestin tuonne jo tuonne Faron ketjuun mutta toisaalta uutinen voi inspoiroida hankkimaan suomalaista lääkeyhtiötä salkkuun. Faron Pharmaceuticals julkaisi uuden lehdistötiedotteen tänä aamuna ja Traumakine lääkkeillä saattaisi olla positiivisia vaikutuksia Koronaviruspotilaiden hoidossa. Näin tuon tulkitsen. Tosin lääke on vasta testausvaiheessa.

3 tykkäystä

Ei tarvitse aivastaa… Kyllä nämä tarttuu hengitysilman välityksellä lähietäisyydeltä.
Esim. kun ihminen puhuu sinulle lähietäisyydeltä, niin kyllä sieltä suusta lentää mikroskooppisen pientä tavaraa kaikenaikaa. Puhumattakaan kun olet vaikka syömässä ja toinen siinä vastapäätä hörähtää nauramaan. Elämme nyt erakoitumisen aikaa… Ihmiset alkavat vältellä toisiaan.

1 tykkäys

Niin siis kiinalaiset elävät. En ainakaan itse ole mitenkään erakoitunut. Vai onko siellä jo takapihan bunkkeri otettu käyttöön? :wink:

7 tykkäystä

Etätyö rules ja antisosialismi

2 tykkäystä

Tää kaveri oli mun mielestä oikean sankarillisuuden kasvot tässä keississä… mitä nyt mediatietoihin asiaa voi perustaa.

Jos mennään foliohattuosastolle, niin hyvä huomata että viruksesta varoitti alun perin 8 lääkäriä, jotka CCP hiljensi ja sensuroi. Nyt ainakin yksi näistä kahdeksasta on kuollut, vaikka tällä hetkellä fatality rate näyttää olevan noin 2% luokkaa. :man_shrugging:

Kaikesta huolimatta rauha hänen sielulleen

5 tykkäystä

Mikäli tämä leviää suuremmin Suomeen, niin otan töistä loparit ja nythän tämä vaikuttaa jo omaan elämääni sillä tavalla, että että en missään nimessä lähde matkustelemaan, laivoille, kahviloihin, baareihin, elokuviin… Jopa treffeille minua on vaikea saada tällä hetkellä. Ainakin minun elämää tämä tulee rajoittamaan PALJON tänä vuonna. Kiitos paljon Kiinalaiset teille tästäkin hyvästä!

2 tykkäystä

Tulet nauttimaan, kun ei tarvi olla typerien ihmisten seassa : )
Vielä kun opettelet paastoamaan niin ei tarvi tilata ruokaakaan ovelle ja samalla laihtuu joten energiankulutuskin pienenee. Olen itse paastoillut noin kerran kuussa ja etätöissä yli puolet ajasta. Säästöä ja tehokasta.

1 tykkäys

Mitäs olet ostanut kotiin varoiksi vai löytyykö aiemmin ketjusta?

1 tykkäys

Huhhuh, tää alkaa olee jo doomsday preppers tasoo. :face_with_monocle:

6 tykkäystä

Viimeisen viikon ollut jo kommentit sitä tasoa, että olen ajatellut pelkäksi satuiluksi :grin: en usko enää olevan totuuden hiventäkään noissa.

2 tykkäystä

Nyt alkaa haiskahtamaan vanha kunnon trolli

1 tykkäys

Noh…Itse otin vakavissaan nämä epäviralliset ulos vuotaneet tiedot, missä ilmoitettiin kuolleita olevan wuhanin alueella jo yli 25 000kpl ja mortality n.16%. Olen katsellut myöskin ihan riittävästi videomateriaalia alueelta, jossa ruumita makaa pitkin katuja… Näin myös videot missä parkkihallit ja liikuntasalit oli kalustettu täyteen sänkyjä potilaita varten.
Mikäli kaikki tämä tapahtuu Kiinassa, niin kyllä se voi tapahtua samalla tavalla jossain toisessakin maassa. En usko olevani immuuni karanneelle Kiinalaiselle bioaseelle tai sitten tutkimuskäyttöön luodulle täysin uudelle virukselle.
-Olen perehtynyt myöskin Intialaisen laborantin(korkean tason ammattilaisen raporttiin), joka on toki jo vedetty pois… Jokainen voi kuvitella miksi.
Mutta suosittelen tähän lepakko virukseen sairastuvia ja siitä toipuvia käymään vielä 3kk kuluttua antamassa hiv näytteet…

Ylös ulos ja metsään lenkille niin mielikin kirkastuu.

3 tykkäystä