Wuhan Coronavirus (Osa 1)

Erilaisia testaustapoja taitaa olla useita, eikös ne korean drive-in testiasemat kerro tuloksen melkein heti vai viedäänkö noiltakin asemilta näytteet useammaksi tunniksi labraan?

Kun tämä nyt näyttää leviävän kaikkialle vauhdilla niin rokotetta ei tälle kaudelle ennätetä saamaan, pikatestauksella voisi saada leviämistä hidastettua/estettyä, joku tehokkkaasti parantava lääke voisi olla se kovin juttu.

Huomenna ölppädippi on jo vanha uutinen. Saadaanko lisää pelkoa taas kun koronaluvut USA:ssa kovassa nousussa?

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1237027356314869761?s=20

Tulee mieleen semmoiset sisustustaulut. Live, Love, Laugh. Huoletonta menoa.

8 tykkäystä

Joop. Tää on ihan käsittämätöntä vähättelyä valitettavasti. Todella vaarallista, että vaalien läheisyys ummistaa silmät riskin POTENTIAALILTA…toivottavasti Pence ymmärtää ja tekee oikeat hommat.

3 tykkäystä

Kyllä. En toivo kenellekään pahaa ja vaikka markkinoiden lasku nyt tuntuukin ihan hauskalta niin ihmisiinhän tämä voimakkaasti vaikuttaa. Toivottavasti Jenkeissäkin saadaan testaus ja sairaanhoito kuntoon. Jotenkin vaan tuntuu, että on liikaa kirittävänä, jotta virus saataisiin kuriin.

2 tykkäystä

Mä olin ensin sitä mieltä, että tää coronan seuraaminen on jännää. Nyt mua alkaa pelottaa inhimillisestä näkökulmasta.

Joku ääliö on vähätellyt asiaa Trumpille ja sillä mennään. Mahdollisesti ihan hyvistä syistä - paniikki voi joskus olla pahempi asia kuin itse kulkutauti - mutta ääliökin näkee että jenkkihallinto yrittää leikkiä että kaikki on hyvin kun asiat eivät todellakaan ole niin.

Pencen historia Indianan osavaltion HIV-epidemian parissa ei ole kovin rohkaiseva näyttö…

1 tykkäys

Vähättely vai paniikki? Kumpikin pahoja, vähättely pahempi.

3 tykkäystä

Jännäähän tämä onkin. Ja henkilökohtaisesti olen myös sitä mieltä, että todella opettavaa ja mielenkiintoista. Harvoin pääsee tämmösiä päiviä seuraamaan.

Kyllä sitä kuitenkin aina välillä havahtuu siihen, että vaikka kuinka muihinkin tauteihin ja vitsauksiin kuolee paljon ihmisiä, niin ei se oikeuta tämän vähättelyä.

Summa summaruma, ilmiönä mielenkiintoista seurata, miten talous ja markkinat reagoi ja miten yhteiskunta reagoi yhteisen uhan edessä. Samaa aikaan kuitenkin traaginen ja herättelevä.

2 tykkäystä

Ihmettelen miten tuo Kotona ei ole levinnyt Kiinassa Wuhanin ulkopuolelle laajemmin. Levisihän se esim Italiaan melkoisen nopeasti. Ja varmasti ihmisiä on liikkunut Wuhanista muualle Kiinaan moninkertaisesti enemmän kuin esim Italiaan.

1 tykkäys

Kyllä se kestää saman kuin muutenkin. Tämän mukaan 3 päivän sisään tulee.

https://edition.cnn.com/2020/03/02/asia/coronavirus-drive-through-south-korea-hnk-intl/index.html

Results come back within three days, and are sent by SMS.

2 tykkäystä

Wuhanin yhteydet ulkomaailmaan katkaistiin. Joitakin caseja pääsi karkuun, mutta ne saatiin sitten kohtuu hyvin kuriin.

Kaikki karanneet meni Italiaan ja Iraniin :grinning:

4 tykkäystä

Miksei Intiasta ole juttua koronaan liittyen juuri ollenkaan?
Sinne kun pääsee aikanaan kunnolla kyntämään niin se on tack och adjö :cold_face:

1 tykkäys

Entäs naapuri ryssykkä??

Masse-setä, FA, ei mittään tietoo = ei mittään tartuntoo

3 tykkäystä

Italiassa paska leviää entistä pahemmin

2 tykkäystä

Näinpä. Eli ei raportointia, ei ongelmaa :+1:

1 tykkäys

Viitteitä siitä, että Etelä-Koreassa sairastuneet olisivat olleet nuorempia?

Park ei tiedä varmasti, mistä hän on tartuntansa saanut. Hän epäilee, että se saattaa olla peräisin kuntosalilta, jossa hän käy.

Hänen mukaansa kyseisellä kuntosalilla on käynyt myös paljon lukioikäisiä nuoria. Valtaosa Parkin asuinalueen tartunnan saaneista on saman ikäisiä opiskelijoita.

1 tykkäys

Onko missään ollut dataa siitä, kuinka paljon alle 60-v, perusterveistä tartunnan saaneista on joutunut tehohoitoon? Tai kuollut.