Wuhan Coronavirus (Osa 1)

Tää kaveri oli mun mielestä oikean sankarillisuuden kasvot tässä keississä… mitä nyt mediatietoihin asiaa voi perustaa.

Jos mennään foliohattuosastolle, niin hyvä huomata että viruksesta varoitti alun perin 8 lääkäriä, jotka CCP hiljensi ja sensuroi. Nyt ainakin yksi näistä kahdeksasta on kuollut, vaikka tällä hetkellä fatality rate näyttää olevan noin 2% luokkaa. :man_shrugging:

Kaikesta huolimatta rauha hänen sielulleen

5 tykkäystä

Mikäli tämä leviää suuremmin Suomeen, niin otan töistä loparit ja nythän tämä vaikuttaa jo omaan elämääni sillä tavalla, että että en missään nimessä lähde matkustelemaan, laivoille, kahviloihin, baareihin, elokuviin… Jopa treffeille minua on vaikea saada tällä hetkellä. Ainakin minun elämää tämä tulee rajoittamaan PALJON tänä vuonna. Kiitos paljon Kiinalaiset teille tästäkin hyvästä!

2 tykkäystä

Tulet nauttimaan, kun ei tarvi olla typerien ihmisten seassa : )
Vielä kun opettelet paastoamaan niin ei tarvi tilata ruokaakaan ovelle ja samalla laihtuu joten energiankulutuskin pienenee. Olen itse paastoillut noin kerran kuussa ja etätöissä yli puolet ajasta. Säästöä ja tehokasta.

1 tykkäys

Mitäs olet ostanut kotiin varoiksi vai löytyykö aiemmin ketjusta?

1 tykkäys

Huhhuh, tää alkaa olee jo doomsday preppers tasoo. :face_with_monocle:

6 tykkäystä

Viimeisen viikon ollut jo kommentit sitä tasoa, että olen ajatellut pelkäksi satuiluksi :grin: en usko enää olevan totuuden hiventäkään noissa.

2 tykkäystä

Nyt alkaa haiskahtamaan vanha kunnon trolli

1 tykkäys

Noh…Itse otin vakavissaan nämä epäviralliset ulos vuotaneet tiedot, missä ilmoitettiin kuolleita olevan wuhanin alueella jo yli 25 000kpl ja mortality n.16%. Olen katsellut myöskin ihan riittävästi videomateriaalia alueelta, jossa ruumita makaa pitkin katuja… Näin myös videot missä parkkihallit ja liikuntasalit oli kalustettu täyteen sänkyjä potilaita varten.
Mikäli kaikki tämä tapahtuu Kiinassa, niin kyllä se voi tapahtua samalla tavalla jossain toisessakin maassa. En usko olevani immuuni karanneelle Kiinalaiselle bioaseelle tai sitten tutkimuskäyttöön luodulle täysin uudelle virukselle.
-Olen perehtynyt myöskin Intialaisen laborantin(korkean tason ammattilaisen raporttiin), joka on toki jo vedetty pois… Jokainen voi kuvitella miksi.
Mutta suosittelen tähän lepakko virukseen sairastuvia ja siitä toipuvia käymään vielä 3kk kuluttua antamassa hiv näytteet…

Ylös ulos ja metsään lenkille niin mielikin kirkastuu.

3 tykkäystä

Tässä on hyvä tiedostaa, että kaikki eläinperäiset epidemiat viimeisen 50v ajalta ovat olleet lähtöisin Kiinasta. Eli kyseessä ei ole siinä mielessä mitenkään uusi juttu. Ja voidaan kaikella todennäköisyydellä olettaa, että “oikeat” luvut ovat olleet aikaisemmissakin tapauksissa paljon suuremmat, kuin julkisuuteen on kerrottu. Ja silti aina on selvitty.

5 tykkäystä

”Hauskasti” samoina päivinä tammikuun lopussa kun viruksen kasvu dippasi alle kertoimen 1.0x, pörssit pohjasivat (toistaiseksi):

Sen jälkeen tartuntojen päivittäinen kasvu on kuitenkin jatkunut eilistä lukuunottamatta:

Olettaen, että data reflektoi edes osin todellisuutta…

10 tykkäystä

Tulin ketjuun takaisin kattelemaan viikon huilin jälkeen mitä tapahtuu… ja Stone se vieläkin jaksaa foliohattuilla, nyt vaan iha eri leveleillä!!

10 tykkäystä

2009 vuoden muuntunut sikainfluenssa taisi lähteä Meksikosta.

WHO mielestäni ilmoittanut joka päivä tartuntojen määrän kasvaneen karkeasti 3000 - 4000 tartunnalla, mutta moni puhunut, että yhtenä päivänä tartuntoja infottu huomattavasti vähemmän. Mistähän tämä johtuu?

Edit: eikun luin väärin. Kirjoitit tartuntojen kasvu kasvanut. My Bad!

2 tykkäystä

Mainoskatko. 50-luvun lopussa (vai oliko se 60-luvun alussa) oli Iisalmen Sanomissa/ Savon Sanomissa Einari Hautalan hautaustoimiston mainos. “Miksi elää, kun kalma-Einari hautaa halvalla ja syvälle” :slight_smile:

12 tykkäystä

En ymmärrä miksi Saksassa on enemmän sairastuneita kuin Jenkeissä…
Sitten törmäsin kaveriin, joka oli kaivanut tiedon, että Jenkeissä viimeisen kahden vuorokauden aikana saatu valmiiksi vain 39 koronatestitulosta CDC:n sivun mukaan. Jenkeissä kaikkiaan ovat analysoineet vasta alle 200 näytettä… Wtf…
Taiwanissa tänään +5 sairastunutta…

1 tykkäys

Ei olekaan kaveri ilmeisesti vielä kuollut, vaikkakin erittäin kriittisessä tilassa. Tämä tilanne kyllä aika ironisesti symboloi taistelua virusta vastaan.

1 tykkäys

BBC kirjeenvaihtaja:

Mahdollisesti siis laitettu kuoleman jälkeen jotain hengityskonetta tms uusiksk

2 tykkäystä

Noin 3700 uutta tartuntaa raportoitu.

Päivittäinen kasvukerroin jo kaksi päivää alle 1x ja laskee:

8 tykkäystä