Wuhan Coronavirus (Osa 1)

Tuntuu, että jokainen virkamiessoppa sakenee vain entisestään tultuaan julki. Tämä ei ole poikkeus.

2 tykkäystä

Onko ihmisillä käynyt mielessä vaihtaa otsikkoa? esim. Koronavirustauti COVID-19.
Mielensäpahoittaja on taas liikenteessä, :slight_smile: mutta voin elää nykyisellä mainiosti, tuli vaan täs mieleen.

1 tykkäys

Edellinen otsikonvaihtoa ehdottanut julistettiin kiinalaiseksi agentiksi, hänen maansa ja kulttuurinsa nolattiin julkisesti ja lopuksi hänen käskettin painua Pekingiin. Wuhan Coronavirus -ketjun viha tuskin on unohtunut, sillä ei ole kaverista sen jälkeen kuulunut. Verneri tosin antoi sille jonkun asiallisenkin selityksen, kun Verneri on sellainen asiallinen mies.

TIlanne on nyt toinen ja allekirjoittanut ymmärtää otsikon jääneen jälkeen kehityksestä. Mutta, eiköhän tälläkin pärjätä niin pitkään, kun koko ketjulle on tarvetta. Eli toivottavasti ei kovin pitkään.

17 tykkäystä

Niin, en tiedä kuinka vakavasti sellaisia kirjoittajia pitää ottaa, jotka rekisteröityvät foorumille ainoastaan tällaisia viestejä varten? Ehdotan, että otsikko vaihdetaan sitten, kun Espanjantautia ei kutsuta enää Espanjantaudiksi :slight_smile:

edit. Jaa, näköjään sensuuri iski sitten kuitenkin. Liikumme vaarallisilla vesillä.

12 tykkäystä

Agentti se oli. Siitäs sai. :slight_smile:

1 tykkäys

Taisi vaihtua jo. Ja juuri kun meinasin laittaa kilpailevaksi ehdotukseksi “Kiinalainen lepakkovirus” :smirk:

7 tykkäystä

Itse olin ehdottamassa: the invisible enemy

“Wuhan-nuha” oli mielestäni aluksi ihan hauska nimitys, mutta taudin vakavuuden selvittyä on ehkä hieman liian kepeä.

Jotta ei mene ihan offtopiciksi, Kela näköjään tarjoaa edes jotain avustusta Kela alkaa maksaa uutta etuutta koronaviruksen vuoksi | Yle

Muutin otsikon nimen ajankohtaisemmaksi! :mask::mask:

En ole paljoa ketjua seuraillut, kun keskustelu on mitä on :man_shrugging:

Hyvin Kiinalla on vaikutusvaltaa, kun EU:n raportitkin pitää siivota Pekingiä miellyttävään muotoon.

1 tykkäys

No mutta ihan oikeesti, uskotko, että joku vaan eksyy tänne foorumille kirjoittamaan englanniksi ja pyytämään otsikon muokkausta? Ei se varmaan agentti ollut, mutta epäilen vahvasti, että jonkinlainen valtiokytkös on mahdollinen.

1 tykkäys

kannatan :slight_smile:

Voi ei. Kaikki se kirjoittelu Wuhan Coronavirus -otsikon puolesta valui hetkessä hukkaan. Melkein jo muutin vanhan nimen takaisin. (ja olin juuri tekemässä aiheesta äänestystä) :smiley:

3 tykkäystä

Jäädään odottelemaan Trumpin pyyntöä palauttaa Wuhanin virus otsikoksi.

3 tykkäystä

Ihan vakavissani uskon, että ei ollut mikään tavallinen mielensäpahoittaja. Siis olen kanssasi aivan samaa mieltä. :slight_smile:

1 tykkäys

Täällä on kyllä ihmisiä jolla on mielikuvitusta, heheh.
Huumori on kovissa paikoissa tärkeä selviytymiskeino, sanoo taannoin 96vuotias Risto Lunden tästä nykytilanteesta. Täällä löytyy molempia sekä mielikuvitusta että huumoria. :slight_smile:

2 tykkäystä

Virusketjun otsikko muuntuu nopeammin kuin itse virus, ellei lääkettä löydy. Kokeillaan demokraattisia keinoja autoritääristen jälkeen.

Mikä tämän ketjun nimen pitäisi olla? Mielipiteesi on tärkeä.

  • Kiinalainen lepakkovirus
  • Wuhan Coronavirus
  • The invisible enemy
  • Koronavirustauti (Covid-19)
  • Joku muu
  • Ihan sama

0 voters

1 tykkäys

Ajattelin ensin laittaa hyviin uutisiin, mutta pessimisti ei pety :mask:

# Hus aloittaa tutkimuksen hyljinnänestolääkkeiden vaikutuksesta koronavirukseen

Helsingin yliopistollisessa sairaalassa (Hus) on alkamassa tutkimus hyljinnänestolääkkeiden vaikutuksista covid-19-tautiin.

Tutkimuksessa selvitetään, suojaavatko elinsiirtopotilaiden hoidossa käytetyt hyljinnänestolääkkeet syklosporiini A tai takrolimuusi koronavirukselta tai estääkö niistä jompikumpi viruksen aiheuttaman taudin vaikean muodon kehittymisen.

Lisäksi tutkimus selvittää alisporivir-lääkkeen vastaavia vaikutuksia. Alisporiviria on käytetty muun muassa kroonisen C-hepatiitin hoitoon. Sillä on todettu solututkimuksissa olevan vaikutus koronaviruksen aiheuttamaan infektioon.

Tutkimus tehdään yhteistyössä Helsingin yliopiston kanssa

HS, 27.4.

2 tykkäystä

Hahahah… Hauska siinä mielessä että muutamasta viestistä syntyy oikein maukkas soppa.
Otsikko vois olla - Yksi mielensäpahoittaja eksyy inderesin foorumille ja siitä se tarina alkoi…

Rehellisesti sanottuna ei minua kiinnostaa yhtään mikä otsikko on tämän jälkeen. heh.
Huomaa että meillä on tylsää. :slight_smile:

1 tykkäys

Mitä vit? Kuka muutti otsikon? Nyt @Verneri_Pulkkinen lepakot riviin ja otsikko takaisin.

6 tykkäystä