Wuhan Coronavirus (Osa 1)

Italiasta taas uudet luvut. Tartuntoja 230 :smile:

2 tykkäystä

Minnehän meidän

kuva

katosi, kun ei enää nouse @ merkilläkään.

Ok, jos itse kyllästyi. Surullista jos ylläpidon toimesta poistettiin.

Toki varsin erikoinen tapa kirjoittaa, jota piti miettiä, oliko putinin trolli vai mitä, mutta kyllä näille palstoille mahtuu tuollaisetkin.

Saman puuron keittäjät, tylsä puuro.

13 tykkäystä

Itse olen edelleenkin sitä mieltä, että on alter account jollekkin muulle täällä, ja pitää vähän sivuhauskaa vetämällä apocalypsi hullun roolia. Mahdollisesti vaihtanut nimen tai jotain nyt? Tai katkaissut yhteydet internettiin yms coronan tarttumisen pelossa? :thinking:

3 tykkäystä

Mä olin kyllä rehellisesti sanoen hieman huolissani hänen voinnista. Jos olisin ylläpitäjä, olisin varmaankin soittanut hlökohtaisesti varmistaakseni, että on joko pilailija tai saa jotain tukea. Joskus huoli voi äityä ihmisellä suhteettoman isoksi ja tarvitsee ulkopuolelta jonkun rauhoittamaan.

Edit: Stone, en siis tarkoita tätä tippaakaan ilkkuen tai pahalla, ainoastaan sillä, että jos pelot kasvaa kellä tahansa hallitseviksi, niin silloin tietenkin tarvitsee tukea.

9 tykkäystä

Mutta nyt tulee kerrankin tuutista asiaa, mikä liikuttaa koko maailmaa - eikä täyttä tuubaa, kuten tavallista. Kaikki eivät ole ymmärtäneet, miksi maailmalla panikoidaan asian suhteen, mutta ei tätä kannata ihan olankohautuksella ohittaa. Sen verran moneen asiaan vaikuttaa.

Ei nuoretkaan tältä ole säästyneet. Se koko taudista ensivaiheessa varoitellut lääkäri oli 34-vuotias. Ainakin minun mittapuulla kovasti vielä nuori.

Vanhat saa sitten ilmeisesti mennäkin, vai? Perintöä odotellessa?
:older_man:

1 tykkäys

Stone on näemmä hyllytetty 8. Maaliskuuta asti koska Floodaus. Ei hätää parin viikon päästä saadaan taas jutella

4 tykkäystä

Ehkäpä corona helpottaisi edes vähän siihen mennessä ja samalla stonen stressi :slight_smile:

Turhaan sitä Stonea liputeltiin. Toi mukavasti kontrastia keskusteluun. Taisi olla vain yksi kaveri viikonloppuna, joka sitä liputteli aina ketjun sulkemiseen saakka. Sitäkään kaveria ei ole näkynyt.

8 tykkäystä

Jep oli mukava seurailla kun tuli kaikenlaista dataa :smiley:

3 tykkäystä

Stone keskittyy tänään alkavaan The Walking dead-kauteen. Tulevaisuuden visio meillekin Koronaviruksen tiimoilta🙂

2 tykkäystä

Omasta mielestä ihan hyvä, että jonkin näköinen asia roti kuitenkin pidetään, eikä mennä manian puolelle ja asiattomuuksiin, stonekin taisi käydä huutelemaan jo vähän agressiiviseen sävyyn. En haluaisi menettää DayTraderin jälkeen muita, ketkä antavat foorumille paljon enemmän mitä itse ikinä voin antaa. Mitä enemmän mennään suomi24 tasolle sisällön ja laadun kanssa, sitä enemmän väki vaihtuu sen tasoiseen mitä sisältö on. Tämä siis oma mielipide :smile:

12 tykkäystä

epäreilua sanon minä. Kaverin vaan mielipiteensä kertoi, ketään haukkumatta.

4 tykkäystä

Suosittelen myös the Strain. Jos jättää vampyyriosion pois, ja kohtelee virusjuttuna.

Kylmäsi juuri eilen illalla kun katsoin S02E12, alkupuolella. Tutkija piti esitelmää, ja kertoi että SARSsista vielä selvittiin, ajatelkaapa jos Lassa tai Marburg olisi levinnyt tehokkaasti jne.

No nyt meillä on tehokkaasti leviävä tauti. Onneksi kuolleisuus ei näytä olevan korkea.

Ja toki sitten Stephen Kingin Tukikohta, joka toki keskittyy aikaan sen jälkeen, kun superflunssa vei n. 98% ihmiskunnasta. Ja sitten vielä jostakin syystä se sai aikaan Paholaisen astumisen livenä kehiin, mikä kyllä sitten jo taas meni yli hilseen…

Mutta, se aiemmin laittamani leffa, The Outbreak, vm 1995. SE kannattaa katsoa.

3 tykkäystä

Tukikohdan luin nuorempana heti tuoreeltaan, ihan kivoja visioita Kingillä🙂

2 tykkäystä

Jos alkuperäiskuntoinen omakotitalo muuttotappioalueella on kiikarissa niin sillähän sitä saisi elämän risaiseksi :grinning:

En minä muuten, mutta olen vain vähän kyyninen tällaisen lenssuhysterian suhteen. Ikäihmiset ne lähtee jos lähtee pääasiassa ja minun silmissä erityisesti kaikki 80+ ovat jatkoajalla tavalla tai toisella. Lähtö voi koittaa milloin tahansa ja se on varsin luonnollista

2 tykkäystä

Onkohan realistista odottaa, että myöhemmässä vaiheessa (pandemian jyllätessä) taloudellinen paine kasvaa niin suureksi että lock down-käytännöistä luovutaan…? Todetaan vain, että annetaan rattaiden pyöriä

3 tykkäystä

Minun mielestä on. Mitäpä turhaa sitä jarruttaa maailman menoa, jos todetaan että siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä?

1 tykkäys

Kuten tuo @jaska1 laittama artikkelikin viittaa, niin tässä varmaan jo viikon pari sisällä ollaan siinä vaiheessa, että siirrytään hallinnan hakemisesta siihen, että pitää vain deal with it.

1 tykkäys

Just tätä maalailin tuonne pörssien suunta-ketjuun. Mun mielestä ilman muuta siihen mennään. Eli jatketaan, kuten olisi normi influenssa, viimeistään siinä kohtaa kun on pakko todeta, ettei leviämistä voi estää. Riskiryhmiä ainoastaan rajoitetaan ja suojellaan. Ympäri maailman tehtävät Wuhan-tyyliset sulkemiset ei tule kysymykseen. Eli nyt herätään seurauksiin ja vähän panikoidaan ja sitten todetaan, että olkoon ja elämä jatkuu. (Ainoo poikkeus voisi olla, että tää onkin paljon vaarallisempi kuin ajatellaan, mutta sitä onkin turha maalailla, koska silloin ois ihan sama, mihin pörssit menis :D)

6 tykkäystä