Wulff-yhtiöt Oyj

Tiivistäminen on taitolaji enkä osaa sitä, mutta en osaa kirjoittaa myöskään kovinkaan analyyttisesti ja johdonmukaisesti. Koetan nyt silti tiivistää vähän ajatuksiani ja tästä ketjusta oppimaani. :thinking:

Wulffin osake on todennäköisesti hakattua liian alas; arvostus on maltillinen ja monet kokevat sen halpana. Staple-yrityskauppa on koettu monestakin syystä onnistuneeksi esimerkiksi mahdollisten synergioiden takia ja myös sen takia, että kaupan myötä Wulff on entistä vahvempi sekä monipuolisempi toimija alueellaan.

Keskityin itse kysymyksissäni tarkoituksellakin ainakin joidenkin toimistoalojen tarvikkeiden “tarpeettomuuteen” (ainakin vähäisempään tarpeeseen), ehkä havaintoni ovat jokseenkin totta, mutta huomioiden Wulffin tarjoamien tuotteiden monipuolisuuden sekä asiakkaiden kirjon ongelma ei ole ehkä niin iso, mitä voisi kuvitella. Tämän lisäksi kuten jo sanottua osake on maltillisesti hinnoiteltu.

Olen kokenut Wulffin mielenkiintoiseksi firmaksi, mutta pohdin vain asioita, mitä olen huomannut “laajasti” omassa kuplassani (itselläni ei ole tilastoja, tutkimuksia etc. asiasta), että miten tai kuinka paljon kyseiset jutut voisivat vaikuttaa Wulffiin, onko näiden vaikutus tosi pieni vai vaikka jopa kohtalainen kokonaisuuteen. Olen perehtynyt firmaan tämän ketjun ja raporttien muodossa sekä tämän firman nettisivuja tutkimalla, eli tiedän firmalla olevan paljon hyviäkin erilaisia asioita… en voi silti sanoa tuntevani firmaa hyvin. Halusin vain ehkä päästä ymmärrykseen, onko huolenaiheeni noilta osin turha vai ehkä aiheellinen, mutta vastauksista päätellen ei ehkä niin ongelma iso kuitenkaan. :slight_smile:

Jo Wulffin laajaa rapsaa sekä yhtiörapsaa sekä ketjua lukemalla on selvinnyt kaikkea hyvää. @JHeiskanen, sinäkin jo nostit todella paljon hyviä asioita esille, joista osa ei aiemmin ole auennut mulle lukemieni juttujen myötä tai en vain ollut törmännyt noihin seikkoihin.

Loppusanani voisivat olla, että ehkä mainitsemani asiat ovat huomattavasti pienempi ongelma, mitä itse olen ajatellut suuressa sekä monipuolisessa kokonaisuudessa jo siitäkin syystä, että tilalle on tullut paljon uuttakin hyvää ja Wulff on mahdollisesti firmana kehittynyt monilla muilla osa-alueilla. Toki ehkä mainitsemani asiat voivat olla huomioitavia seikkoja, mutta vastaavia huomioitavia positiivisia sekä negatiivisia voi olla kymmeniä, joten tein ehkä asiasta liian suuren numeron. Kysymykseni jäivät vain aiemmin soimaan päähäni, koska en löytänyt niihin oikein vastausta.

Anteeksi off-topic:
Lisäksi haluan sanoa ketjun lukijoille, että jos ihmettelette miksi en ole jotain selvää asiaa oivaltanut, vaikka olen lukenut teidän viestinne, rapsat jne., niin itselläni on vähän oppimisvaikeukseni vaikea aina sisäistää lukemaani, vaikka vastaukset olisivat edessäni. Ja joskus olen voinut oivaltaakin jotain, mutta aina en osaa ilmaista itseäni kovin hyvin haastavissa asioissa, niin voi tulla väärinkäsityksiä. Ymmärsin kyllä pointtinne, vaikka se ei ehkä vastauksistani tullut ilmi. :slight_smile:

EDIT:
Pohtisin vielä aiempia kirjoituksiani, niin ei todellakaan ollut tarkoitus kirjoituksissani käsitellä koko yhtiötä tai tuomita firmaa alaan perusteella. Mietin vain, että miten ne pohtimani seikat vaikuttavat kokonaiskuvaan, en viitsinyt ottaa tuttuja hyviä isoja puolia esille tai jo aiemmin todettuja huonoja puolia. Kun tässä ehkä kävi sillä tavalla, että annoin vahingossa ymmärtää katsoneeni ja tutkineeni firmaa vain pelkästään näiden alaan liittyvien toimistojuttujen osalta. :smiley: :grimacing: Oma moka ja myönnän sen sekä pahoittelut erityisesti Heiskasella, joka kirjoitti mainion ja pitkän kirjoituksen. :+1: :muscle:

Ja olen siis kiinnostunut tästä firmasta, eli en ole todellakaan ole tuomitsemassa tätä ja kyselin, koska tämä on yksi tulevista vaihtoehdoistani. :slight_smile:

6 tykkäystä