Xpeng (XPEV) - Kiinalainen sähköautovalmistaja

…begin as early as mid-year, said one of the people, who declined to be identified due to confidentiality constraints… (:roll_eyes:)
Se joka voisi puoltaa artikkeliin paikkansa pitävyyttä on se että nyt ei kyllä heru enempää länsivaluuttaa kiinalaisiin EV-yhtiöihin.

En ole laittanut paljon painoarvoa analyytikkojen target hintoihin mutta tässä joka tapauksessa Deutsche Bank ja Xpeng.
Target hinnat yleensä muuttuu monta kertaa ennen kuin ollaan tultu siihen target aikaan :slight_smile:
Deliveries alas noin 7 % edellisistä odotuksesta ja hinta alas nyt noin 13%.
Olikohan tämä se joka jarrutti Xpengiä eilisessä EV haussissa?

1 tykkäys

Eipä noita nyt tarvii miettiä ja arvailla mikä vaikuttaa mihinkin, Tesla ja NIO on enemmän ihmisten ilmoilla “mediassa”/WSB, voi olla että pelkästään se oli erona noihin % -nousuihin, mutta en mä näitä kato päiväkohtasesti muutenkaan. Target voi olla $48 taas seuraavat 4kk ja sitten se on taas $78 tai $100. Tuntuu välillä että noikin toimii tuulella.

1 tykkäys
2 tykkäystä

Heinoa että tänne tulee uutisia mitä tapahtuu koska Xpengin uutiset jäävät usein huomioimatta uutisvirrassa verrattuna nimeä mainitsematta kilpilijaan.

Kunhan nyt troikka ei kilpailuta itsensä pussiin. Eli tulevat myymään autonsa houkutuslinnuilla kovassa kilpailussa jossa voittaja on Pyrrhus.

Daiwa nosti analyysissään myy- suoraan osto. Eli pomppasi kaksi pykälää ylös, Harvinaista! Daiwan tavoitehinta Xpengille kuitenkin niin alhainen etten mainitse.
Olikohan CNN moneyssa missä luin eilen että vain yksi yhdestätoista oli myy, muut osta.

1 tykkäys

Paljon on tästä uutisoitu länsimediassa. Kunhan Biden et cons. ei vain laittaisi jalkakoukkuja.

1 tykkäys

Norjalainen pankki sekä SEB! mennyt Xpengin.
Alla lenkki missä monet numerot ovat lukon takana mutta kuitenkin kiinnostava koska on aika up to date. Vihreä väri loistaa : -)
https://fintel.io/so/us/xpev

Tuossa sivustossa kannattaa ottaa huomioon että aika monessa noista toi on vain “reporting date” mitkä positiot nyt on hoidettu ja vastaa 31.12.2020 tilannetta.

Break even …2023-2024…
90% käyttää jokapäiväsessä ajossa voice-toimintaa
Aivan selvästi tulee esille kuinka tärkeä parannukset self driving modessa on EV markkonilla (itse en laittaisi sitä arvoa kovinkaan huipputärkeäksi)

Esimerkiksi 12.03.2021 on aika up to date :wink:
Edit: Junnu korjannut asian, on reporting date

Se “File Date” sarake on siinä päiväys jolloin ilmoitus on tullut jenkkien Securities and Exchange Commissionille (SEC) (insituutionaalisilla sijoittajilla on tietyt aikamääreet jolloin heidän täytyy noita raportoida / muistaakseni neljännesvuosittain). Se itse osto / tapahtuma osuuksien ostosta näkyy kun tarkastelee tarkemmin itse raporttia, esimerkiksi tuo 12.03.2021 raportoitu on ollut 31.12.2020 tilanne.


Huomaa, “Reporting period”.

2 tykkäystä

Paljon on tullut uusia instituutioita lisää listalle.,…minua pisti silmiin erikoisesti SEB pankki, yllätys.
Ja asia joka ei lukkojen takana on lisäostot tai myynnit (väritys). Ja vihreätä löytyy.
Minä löysin tuonne kotisivuille ihan sattumalta koska saksalainen DekaBank oli sijoittanut xpengiiin (saksalaisen webpagen kautta)

Joo, en mä sitä mitenkään lyyttääkkään ja ite seuraan sivua varsin aktiivisesti, tuossa vaan pitää huomioida että tilanne on todennäköisesti ns. “vanhentunut” joidenkin kohdalla. Mutta fakta on että ei isot pelurit tee ostoja ja myyntejä saman osakkeen kohdalla kk-tasolla vaan vuosi/vuosikymmen tasolla.

2 tykkäystä

Ei oikeastaan kuulu tänne mutta toisaalta kuuluu.
Folkkari ja Peugeot ovat kovat tekijät tulevaisuudessa ainakin Euroopassa . VW osake mennyt hienosti ylöspäin. (Minulle ei ole näitä sallkussa, tämä lippuherkille tiedoksi)

Lisäys ja kysymys; onko täällä tietoa jos Nio ja Li ovat saanneet samanlaiset avustukset (65 miljoonaa) kuin mitäXpeng sai kiinan hallitukselta amerikan valloitukseen?

2 tykkäystä

6 tykkäystä

Muutettu jonkun liputtajan takia (otettu pois VW kurssikäyrä jos se katsotaan mainostamiseksi - se oli siinä ainoastaan näyttämään että markkinat uskovat kovasti VW menestyvän ja itselläni ei ole ainuttakaan osaketta VW enkä ole ostamassa. Liputtaja, laita minulle PM miksi katsoit aiheelliseksi liputtaa)
Edit;
Ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella. Pitää myöntää että näin meni omatkin ajatukset.
Kyllä Troikallle on kova (kovat) kilpailijat markkinoista seka kotona että ulkomailla.
Ehkä VW tekee myös uuden sähköisen kansanauton sieltä 1930-40 luvulta konseptina (Volkswagen) ?
Dacia Spring on kai lähinnä sitä tänä päivänä…tulee luultavasti syksyllä Suomen myyntiin.

[Production of electric drives begins in China](https://www.volkswagen- marraskuu 2020

Newswire :) Showcase Your PR, News and Social Media with a Media Room)
Volkswagen Group Components reinforces its position as a key supplier of central electric vehicle components for the brands and joint ventures of the Volkswagen Group in the most important market for electric mobility
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/volkswagen-group-china-4068

Viikon testi alkaa huomenna
Excited! Just 2 days left till our long-distance navigation-assisted autonomous driving expedition! Stay tuned! XPeng

1 tykkäys

Ei kaikki ole kultaa joka kimaltaa :wink:
Ja on hyviä uutisia ja huonoja ja molemmat yhtä tärkeitä tietää.
Tuossa listassa m.m. Thematica - Future Mobility Retail …uudet sähköautofirmat.

Xpengin raportin jälkeen näyttää voimistuvan tasaisesa vauhdissa.
Muuten, ainut “Nelikossa” joka plussalla joka päivä.
Hyvä merkki seurauksena 8 maaliskuuta raporttia jossa tappio pienentyi 42 % ja tulevaisuus hyvä (uudet tehtaat ja tuotannon lisäys). Vuoden/kahden kuluttua uusi ATH?
Xpeng sininen Nio musta Tesla vihreä

1 tykkäys

https://www.toroidion.com/
Sähköauto made in Finland.; TOROIDION
Raasepori
image

2 tykkäystä