Omat kokemukset yhtiöistä

Myin autoni Kamuxille, sillä sain työnantajalta auton käyttöedun. Kamux tarjosi erinomaista palvelua, ja myyntiprosessi oli mutkaton. Pyysin tarjouksia muilta autoliikkeiltä, mutta Kamux tarjosi parhaan hinnan. Rahat siirtyivät pankkitilille kahdessa päivässä :+1:

4 tykkäystä

Itse pyysin tarjousta Kamuxilta kolmisen viikkoa sitten. Numeroni levisi heidän kauttaan kolmannelle osapuolelle ja olen sen jälkeen saanut kaikenmaailman tekstiviestejä muka kamuxin nimellä. Lupasivat vastaavansa 24h sisällä ja tämä kyllä tapahtui, yksi viesti vuorokaudessa, niin ihmeellisiin kellonaikoihin että epäilen että henkilö vastaili näihin vapaa-ajallaan. Kolme päivää kesti, että sain kysymyksen paljonko haluan autosta, olin siinä vaiheessa saanut jo niin monta näitä huijausviestejä etten viitsinyt vastata enää mihinkään missä lukee Kamux ja asia jäi siihen.

4 tykkäystä

Menitkö tuosta linkistä sisään | Kamux vai mitä tarkoittaa kysyin Kamuxilta jos et mennyt?
Olisi hyvä tietää.

Joku “jätä yhteydenottopyyntö” Kamuxin sivuilla oli.

Minulla on vain huonoja asiakaskokemuksia tästä firmasta. Kaupat ovat yhtä kaaosta ja ahtautta täynnä. Henkilökuntaa on mutta ei kovin osaavaa tai asiakaspalveluhenkistä noin keskimäärin. Varastosaldot ei pidä paikkaansa. Tuotteen palautus johti siihen, että palauttivat rahat luottokortilleni kahteen kertaan. (Omatuntoni ei moisia reaaliosinkoja hyväksynyt, ja ilmoitin asiasta, niin saivat asian korjattua. Kiittivät rehellisyydestä, joten asia olisi luultavasti jäänyt huomaamatta.)

Pitäisiköhän omistajana tehdä johtopäätökset ja myydä? Mielummin menen Motonettiin tai jopa Tokmannille ostoksille. Jotenkin tuo bisnes kumminkin rullaa…

1 tykkäys

Onkohan tämä viesti siirretty ylläpitäjien toimesta jostan firmaketjusta tänne? Nyt tästä puuttuu vain tieto siitä, mitähän firmaa tämä koskee…

Jotain likimain Tokmannin ja Motonetin alalla toimivaa pörssiyhtiötä, ainakin Puuilo tulee mieleen?

7 tykkäystä

Höh, Puuiloahan tämä koski. Varmaan kaitoun väärään ketjuun tästä kännyltä.

Minä myin autoni Kamuxille keväällä 2022. Kilpailutin liikkeet Autovex-palvelussa ja Kamux tarjosi parhaiten. Prosessi oli molempien firmojen puolelta ongelmaton ja helppo.

Ostanut kolme autoa kamuxilta ja kerran ostivat minulta autovexin kautta. Hyvää palvelua. Sain huomattavasti paremman tarjouksen kuin kilpailijoilta. Noin 2500e enemmän. Olen ollut tyytyväinen. Nuoria poikia kaikki myyjät mutta ei sillä väliä. Itse veikkaan että laatu huomataan sitten kun tulee ongelmia muuten ovat autokaupat olleet kivuttomia aina

1 tykkäys

Kamuxin chatissä hieroin kauppaa noin 40k autosta. Chatissä homma toimi nopeesti ja asiantuntevasti. Myyjä ehdotti että jatketaan Whatsappilla joka sopi mulle hyvin. Yhtään viestiä whatsappiin en saanut.

Kahden päivän päästä tuli tekstari jossa kysyttiin että jos autonvaihto on vielä ajankohtainen vastaa ”kamux”
Vastasin ”Kamux”. Paluu viestissä kerrottiin myyjän ottavan pikaisesti yhteyttä. Meni kaksi päivää ja myyjä otti yhteyttä.

Aika verkkaisesti myyjä vastasi viesteihin vaikka itse vastasin heti ja meni seuraavalle päivälle että sain tarjouksen. Tässä vaiheessa oli kulunut kuusi päivää ensimmäisestä chatistä.

Pääkilpailijalle oli tullut vastaava auto pienemmillä kilometreillä samaan hintaan ja kerroin Kamuxin myyjälle että mulla on kilpaileva tarjous ja hän tyytyi siihen ja ei ole kolmeen päivään kysellyt tarjouksensa perään.

Tässä kävi nyt niin että Kamuxin vetkutteluiden takia kilpailijalle tuli sillävälin kiinnostavampi auto myyntiin ja tein kaupat aktiivisen myyjän kanssa.

Olen tyytyväinen omiin autokauppoihin, mutta erittäin pettynyt osakkeenomistajana Kamuxin hitaaseen myyntiin. En tiedä sattuiko mun myyntiprosessissa joku virhe, mutta ei voi kestää kuutta päivää saada tarjous jos on suht akuutti tarve auton vaihdolle.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

10 tykkäystä

Kuulostaa tutulta, whatsapin puolella vastailu tyssäsi siihen kerran päivässä yksi viesti, vauhtiin.

3 tykkäystä

Oma kokemus myymälästä. Näyttää, että myyjistä revitään kaikki irti ja vielä vähän. Pitkiä päiviä painavat, onnea. Kuuloketta korvassa, pari kolme puhelua pyörimässä yhtä aikaa, siihen wapit, zätit sun muut. Tietämystä autoista ei ole, selvitä itse. Jos havaitsevat että kauppa olis lähellä, alkaa hirveä kiire klousata. Tulee fiilis, että tää olisi ikäänkuin ‘pakko’ nyt ostaa. En jaksa tuollaista. Mun ei ole pakko ostaa mitään jos fiilis ei ole oikea.

7 tykkäystä

Mulla oli kaks samanlaista autoa kiikarissa mistä pyysin chatin kautta tarjoukset.Toinen niistä oli Kamux.Toisesta sain tarjouksen nopeasti ja auto oli jo kotona tuotuna ja kaupat tehtynä kunnes seuraavana päivänä mullekkin tuli tämä Kamux tekstari.
Siinä kyseltiin että vastasimmeko ripeästi ja ehdotimmeko aktiivisesti ratkaisua :joy:
Vaikka siis mitään sieltä ei ikinä kuulunut sen jälkeen kun olin chatissa antanut oman vaihdokkini tiedot.

Itsellä vähän samanlainen kokemus Kamuxilta. Whatsapissa verkkaista toimintaa ja itse on saanut kysellä, että mikä tilanne ja millaista tarjousta autostani voisi saada. Näihin hidasta reagointia missä myyjä on pyytänyt lisätietoja autosta ja nämä annettuani seuraavana päivänä uudella viestillä kuvia autosta. Kyseessä kuitenkin melko houkutteleva ja suosittu automalli. Mutta Kamuxin puolustukseksi se, ettei SAKA kovin paljon paremmin ole suorittanut. Heiltä ei ole tullu vieläkään minkäänlaista yhteydenottoa kun jätin autostani tiedot heidän lomakkeen kautta n. viikko sitten. Mietityttää vaan, että onko kovakin kiire siellä ja kädet täynnä töitä vai missä mättää. Luulisi että nyt haluttaisiin saada autoja myytäväksi…

Ja itselle tosiaan tuli myös tekstiviesti missä mainostettiin, että jos he eivät vastanneet ripeästi niin voi vastata viestiin “KAMUX” ja he ottavat pikimmiten yhteyttä. Ei kiinnostanut itseäni tähän kuitenkaan vastata

Samsung-saaga jatkuu, ja kolmaskaan huoltokäynti ei korjannut sitä :stuck_out_tongue: Nyt Samsung pähkäilee mitä tekevät. Oma veikkaus on, että tuovat suosiolla uuden tilalle (rikkinäinenkin on siis melkein tuliterä).

6 tykkäystä

Yhtiökokouspaikan Nokia Areenan Eventum salin lisäksi testasin Tampere talon Tuhto lounaan ja Salud’ in päivällisen. Jatkoon :slight_smile:

1 tykkäys

Kuulin otteita kaverin työhaastattelusta Nightingale Healthille. Vaikutti uskomattoman toksiselta työympäristöltä, ja HR koki heidän vahvuudekseen sen että 20% uusista työntekijöistä irtisanoutuu koeajalla. Onnea heidän valitsemallaan tiellä :crazy_face:

18 tykkäystä

Tänään vierailin paikallisella Puuilon kaupalla siinä kello 15 jälkeen (makkaratarjoiluperjantai).
Tein ostokseni kaupan puolelta ja tiskiltä kysyin “jokos ne makkaratarjoilut meni?”
“juu, ne meni jo aikaa sitten” oli vastaus. Klo 17 asti olivat varautuneet niitä tarjoilemaan, vaan jo tuohon aikaan grillikojun pitäjä, joka yleensä siinä sisääntuloaukon kohdalla on pitänyt paikkaansa, oli muisto vain. En nähnyt tullessani mitään kojua missään (kun otetaan huomioon aika, mikä siinä menee purkaessa telttapaikka yms).

On siis ainakin täällä makkaransyöjää ollut ja sitä kautta toivottavasti myös varsinasita tiloissa asioivaa asiakasta.

Tavarani sain mitä tarvitsin itse, mutta makkaranhimo jäi. Mutta jäi myös hyvä mieli, että asiakasvirta oli hyvällä mallilla. :slight_smile:

19 tykkäystä

Käyn säännöllisesti Tokmanneilla, 3km ympyrän sisällä kolme liikettä. Iso muutos viim kahden-kolmen viikon aikana. Alennustuotteet poistuneet kokonaan ja sellaisia K-ketjun näennäisalennuksia vain, eli ylihintainen lähtöhinta josta pudotettu. Tarjoustuotteet joita hain oli loppunut, eli vain pieni erä otettu.
Olen pääosin Prisman asiakas ja hakenut läheiseltä Tokmannilta alennustuotteita jossa oli joskus melko suurikin alennus Prisman hintoihin. Nyt havahduin kassaa lähestyessä että en löytänyt mitään edullista ja ostoskori oli täysin tyhjä.
Toisen kaupan layout oli pistetty myös tässä välillä uusiksi ja pois oli halpakaupan rähjäisyys ja tavarapinot, valoisaa siistiä. Eli Tokmannin ei enää yritä olla, eikä edes näyttää halpakaupalta, mutta mitkä kilpailuedut Tokmannille jää.
Olettaisin että lyhyellä tähtäimellä asiakkaat käy vanhasta muistista jonkin aikaa.
Pari vuotta sitten jo ajettiin henkilökunta minimiin ja kaupan puolella täysin nolla, vain kassahenkilöt. Nyt haetaan maksimi myynti ja kate mitä irti lähtee, voiko olla myynnissä koko ketju kohta.

PS. “Tokmanni julkaisi golfvaatemallistonsa 27.3.2024”

6 tykkäystä

Menee varmaan kahvihuoneeseen mutta olen käynyt pari kertaa dollarstoren myymälässä. Karmeata sontaa, tulee mieleen ne entiset realisointikeskukset. Tokmanni tuntemanamanne pitää saada niihin,

Elintaso nousee hyppäyksin tai hissukseen mutta se nousee. Aivan kuollutta myydä kaikkea mikä ei kelpaa oikeisiin kauppoihin.

1 tykkäys