Osakesijoittaminen

Ålandsbanken -ketju

Eli osinko irtoaisi vasta huomenna, itsellä näkyi eilen välittäjällä osinko jo saatuna, eli irronneena?

Osinko maksetaan vasta 12.01.2021…kenelle se nyt kuuluu :wink:

Olit aivan oikeassa CONTRAFUN :+1: …osinkoa ei saanut ostaja joka osti ÅABn maanantaina.
Aloin epäröidä jos tuli tehty vikaliike kun möin maanantaina.- ei ollut ainakaan osingon suhteen.
Ålandstidningen kirjoitti puppua.
Asia vielä varmistettu tänään ÅABn kanssa…

2 tykkäystä

Nordnet näyttää vieläkin, että 12.1.2020 olisi A-osakkeesta tulossa osinko 0,80 € ja juhlavuoden lisäosinko 0,20 €. Sen sijaan B- osakkeesta saisi vain lisäosingon 0,20 €.

Kirjoittelin asiasta tässä ketjussa 30 pv sitten ja kerroin olleeni asiasta yhteydessä Nordnettiin, joka lupasi pyytää pörssiä korjaamaan asian, tiedot kun tulevat sieltä.

Ei mitään kiirettä, ei.

1 tykkäys

Sama juttu…minäkin kirjoitin Nordnettiin ja sain vastauksen muistaakseni että tieto on Morningstarilta.
Vähän “not my table” asennetta.
Sama kylläkin ÅAB,saa tänään…eivät lähde korjailemaan Ålandstidningen virhekirjoituksia …mielestäni on pankin intressissä ettei media levitä väärä tietoa osakkeiden suhteen.
Minä en mediaan ota yhteyttä…minä voin sanoa not my table :slight_smile:

1 tykkäys

Möin maanantaina ja ostin takaisin torstaina kurssiin 21.30€
Olin “vuorenvarma” että nouse perjantaina…muttei.
Mielestäni kuluneen vuoden PE arvo on aivan liian alhainen pienelle menestyvälle pankille.
PEn pitäisi nousta noin 35% saavuttaakseen Aktian.
Mitäs mieltä olette?

Joku asia jarruttaa B-osaketta voimakkaasti. En tiedä, jotain outoa mielestäni kurssikäyttäytymisessä. En tosin ole pitkään omistanut ja voi olla vaan oolantipankin osakkeen spesifi ominaisuus. Jotain hämärää(=eroa) ollut osinko myös ilmoituksissa eri osakelajeille, ehkäpä B:n osakekurssi korjautuu kun/jos molemmille osakkeille tulevat täysimääräisinä tiistaina tileille.

lisäys, itse asiassa näyttäis olevan niin että änivaltaisempaa A-osaketta ei vaan haluta myydä. Palauttaa Aktia-spekulaatiot jälleen framille…selittäisi myös yllättävän osinkojenmaksu päätöksen, osinkojen maksu ulos vanhoille omistajille olisi tällöin kuulunut alkuperäiseen diiliin ja oli pakko siksi toteuttaa EKP:stä huolimatta.

Tein virheen kun myin taannoin A:ta laskun pelossa, kun ei lähtenytkään laskuun, ostin halvempaa B:tä tilalle. Ilmeisesti jotain yhdistymiskuviota voi olla taustalla tulossa ja äänivallasta tullut merkittävä asia.

1 tykkäys

Aktia maksaa vuoden 2019 osingot ja 13.04 päätetään 2020 osingoista.
Melko varmasti maksavat myös keväällä…eikä siirrä sitä syksyyn maksettavaksi.
Eli ÅAB tekee todennäköisesti saman liikkeen koskien 2020 osinkoa
Ålamdsbankenilla 2020 oli vielä parempi vuosi elikkä ei luulisi osingon olevan 2019 varsinaista osinkoa pienempi joka oli 0,80 euroa.
Aktia nousussa tänään…

2 tykkäystä