Alibaba ja muut kiinalaiset teknot

Nordean analyysi ainakin on positiivinen. Targetti n. 350$ kieppeillä.

Itse tuplasin tänään oman position ja Baba on nyt salkun suurin sijoitus n. 15% osuudella.

6 tykkäystä

Ehkä tuota Ant Groupin merkitystä korostetaan liikaa kokonaisuutta ajatellen. Nytkin ollaan kasvettu sellaista 30 pinnan luokkaa ja jos kurssi kehittyisi samaan malliin niin markkina-arvoa tulisi parisataa miljardia lisää vuositasolla.

Ainahan tuo plussaa olisi, kun saataisiin realisoitua piilevää arvoa

1 tykkäys

Jenkkiartikkeleista sain sen käsityksen että Ant on päässyt 2% pääomavaatimuksella sen vuoksi että sitä pidetään teknologia yhtiönä ja niille sallitaan suurempi vapaus Kiinassa. Nyt kun Jack Ma nolasi Kiinan poliittista johtoa joka istui samassa salissa kuuntelemassa, voi olla hyvinkin että Ant yhtiötä aletaan pitää finanssi yhtiönä, jolloin siihen iskisi sama kontrolli kuin kaikkia muitakin pankkeja kohtaan Kiinassa,
pääomavaatimukset mukaan lukien, käsittääkseni valtio omistaa itse monia pankkeja myös.

1 tykkäys

En hirveän syvällisesti ole tutkinut asiaa mutta ANT listautumishärdellit ei ole hyvä juttu tietenkään. Kuitenkin BABAsta ANT on pieni pala. Koko ANT alaskirjattiin BABAsta melkeinpä tuolloin muutama päivä sitten olleessa kurssilaskussa.

1 tykkäys

BABA jatkaa premarketissa vahvaa syöksyään, joka alkoi eilen. Singles day:n eka päivän tuotto ennätyksellinen.

3 tykkäystä

Mitä tuo kiinan regulaatio käytönnössä voisi tarkoittaa, yrittävät rajoittaa lähes monopoliasemaan päässeitä yhtiöitä? Mutta miten? BABA ja JD molemmat tulleet alas. BABA kaikista eniten isoimpana platformina.

1 tykkäys

Ei mitään käsitystä. Itselle tuli jo ajatus, että pelätäänkö tässä jopa pilkkomista? Jack Ma taisi suututtaa turhaan Kiinan johtoa Antin listautumisen yhteydessä. Näiden Kiina-kohteiden kanssa sijoitukset on aina arpapeliä, milloin kirjanpitokäytäntöjen, milloin näiden viranomaistahojen jne. kanssa.
Itsellä ei ole longina, mutta aloittelin eilen long swingiä, jonka kohtaloa tässä pohdin. Laittelin chartin yhteyteen kommentin tuonne TA-kyselyketjuun

3 tykkäystä

Eikö toi pilkkominen olis jo vähän jenkkien pussiin pelaamista. Itse tulkitsen tämän enemmän uhkailuna Jackin suuntaan, joka vaan unohdetaan ajan myötä. Onhan noita kuulemisia ollut Faangeillakin kun markkina-asema alkaa olla liian valtava, mutta vaikea uskoa mihinkään pilkkomisiin. En toki olisi ekaa kertaa väärässä.

1 tykkäys

Ilman muuta, eihän siinä olisi Kiinan kannalta järkeä. Mutta kommunistihallinnon ajattelumalli taitaa seurata vähän eri latuja kuin kapitalistien, jos joku yksityistaho/yritys alkaa kukkoilemaan? Tämä voi hyvin olla vaan sitä, että jotkut rahastot pienentävät riskiään, mutta lasku on erittäin raju lyhyellä aikavälillä.

1 tykkäys

Jep. Kiinassa taitaa olla melkoisen tärkeää säilyttää kasvonsa ja tollainen suora vittuilu oli kyllä äärimmäisen tyhmää. Josko se Jack osais vähän tulla nöyränä vastaan niin voidaan taas jatkaa suuntaan mihin oltiin menossa. Itse tosiaan availlu tässä avauspositiota droppiin ostoilla kun odotan valtavaa singlesday myyntiä sekä halusin jotain kautta cloud bisnestä salkkuun. Tiedä sitten tartuinko tippuvaan puukkoln.

1 tykkäys

Kyllä toi chartti olisi nurinkurin kurssikäyrän osalta ilman tätä antitrust uutisointia. Singles on tänä vuonna Kiinassa 4pv mittainen, joten ainakin itse lisäilen vielä varovasti, skaalaten. Jos pudotaan 246.10 tukitasolle saakka, aletaan olemaan jo päivätasolla ylimyytyjä. Varaudun siihen tilanteeseen, mikäli tänään ei nousta vihreälle.

2 tykkäystä

Aika long bullina tuntuu suursijoittaja puoli menevän, vaikka lyhyen aikavälin näkymät onkin sumuisia.

https://finance.yahoo.com/news/five-alibaba-investors-doing-plunging-095535410.html

Raymond James maintained Strong Buy

3 tykkäystä

Tässä taitaa olla hyvä paikka aloittaa positio nimenomaan pitkään salkuun. Itse ajattelen tämän Kiinan/idän Amazonina joten potentiaali aivan valtava. Toki lyhyellä tähtäimellä nämä Kiinan poliittiset “kapulat rattaissa” voi näkyä kurssissa.

1 tykkäys

2 tykkäystä

Eipä tullut isompaa dippiä tänään, ainakaan vielä. Ehkä varovaisesti voisi lisätä.

Vastahan tuossa aikaisemmin syksyllä käytiin yli 300 dollarin ja vajottiin näille tasoille. Milloin mistäkin syystä kurssi heiluu ylös ja alas

5 tykkäystä

Jokohan kohta alkaisi kuulua sovittelua ja ANT listaamista uudelleen? Saatettaisiin saada aika nopeasti kurssi takaisin päälle 300$. Jos tulkitsen oikein niin Bear Volume on laskemaan päin ja 256 ja 257 tasoilta alkaa isommat ostot. Isompi Nasdaq dippi saisi käymään vielä 246 tasoilla? :thinking:

5 tykkäystä

Osui IB:stä tämä eilen silmään.

5 tykkäystä