Alibaba ja muut kiinalaiset teknot

6 tykkäystä

Tuntuu ehkä joistakin hullunkuriselta sanoa, mutta nykyisessä markkinatilanteessa Alibaba on verrokkeihin nähden täysin aliarvostettu. Jos tarkastelee Amazonin p/e 90 tai MercadoLibren uskomatonta nousua, niin tämä on jäänyt mörnimään p/e <35. Ei siis mikään pieni luku, mutta ottaen huomioon pilvipalvelut joka on nyt kääntynyt voitolliseksi, Aasian (ja myös jenkkien) markkinapaikat, maksupalvelut, sijoitukset, niin tämän pitäisi treidata p/e 60-80 välillä, jos kauppasota ja kiinan puolue riskit ei tätä varjostaisi.

Ensi vuonna nähdään BABA +$600? :grin:

11 tykkäystä

Kyllähän tuossa hinnassa näkyy selvä epävarmuus Kiinaan sijoittamista kohtaan. Täysin oikeutetusti kun tietää mikä määrä valtaa siellä valtiolla on yrityksiin. Itse sen riskin tiedostin ja ostin. Ehkäpä jenkit on kuitenkin suurempi vihollinen kuin oman maan yritykset Kiinan johdolle :slightly_smiling_face:

1 tykkäys

Paikkaillaan välejä hallituksen kanssa?

4 tykkäystä

Totuus kuitenkin lopulta on se, että Kiina tarvitsee näitä teknojättejä taistelussa länsimaita vastaan. Samalla ne tuottaa valtavan määrän dollareita maahan, joita puolestaan Kiinan valtio kahmii mielellään ja ostelee niillä sitten jenkeistä kaikkea mahdollista. Show must go on!

8 tykkäystä

Osaako joku ottaa kantaa skenaariosta jossa BABA delistaus toteutuisi Jenkkien pörssistä?

4 tykkäystä

Minusta todennäköisyys on niin pieni, että asialla on turha lähteä spekuloimaan tässä vaiheessa.

5 tykkäystä

Tuolla juttua joka kannattaa lueskella liittyen yleisesti tuohon laki asiaan ja näin myös Alibabaan jos kiinnostaa.

1 tykkäys

Haluaisin ymmärtää BABAn arvostusta vertaamalla sitä Googlen antamiin Target Price -analyyseihin. Esimerkiksi money.cnn.com “The 51 analysts offering 12-month price forecasts for Alibaba Group Holding Ltd have a median target of 2,324.00, with a high estimate of 2,578.77 and a low estimate of 1,785.89. The median estimate represents a +810.80% increase from the last price of 255.16.” Onko tämänhetkinen arvostus niin alhainen Kiinan epästabiilista tilanteesta? Jostain muusta? Jos näihin arvioihin on mitään luottamista, niin ostopaikkahan tämä on! baba

1 tykkäys

En nää tätä CNN dataa luotettavana millään tapaa lukujen perusteella. Uskoisin enemmän Marketscreeneriin: ALIBABA GROUP HOLDING LIMITED : Target Price Consensus and Analysts Recommendations | BABA | US01609W1027 | MarketScreener

3 tykkäystä

CNN taitaa nyt sotkea CNY:n ja USD:n keskenään. (Yksi CNY on noin 0.15 USD). Eli jostain syystä he (ja näköjään Googlen perusteella pari muutakin) ottaa tavoitteet CNY:nä mutta nykyhinnan dollareina…

6 tykkäystä

Hyppäsin juuri Alibaban junaan ilman sen kummempaa analyysiä. Nyt kun rahat on pulkassa, on mielenkiintoisempaa tutkailla yhtiötä syvemmin. Itse olen kaupan alalla töissä ja joulumyynti on noussut meillä 50% viime vuodesta. Minulla on kova luotto verkkokauppojen kasvuun ja itse olen tilannut aliexpressistä kamaa hyvällä fiiliksellä jo useampia vuosia.

Ainut epäkohta, mikä minua hiertää tässä on liiketoiminnan hiilijalanjälki. Jos yhtiö onnistuisi kehittymään ympäristöystävällisemmäksi etenkin logistiikan saralla, olisi alibaballa entistä paremmat tulevaisuuden näkymät. Kiinallahan on näitä suuria ilmastotavoitteita, joihin myös Alibaban tulisi kiinalaisena yhtiönä pyrkiä. ESG-rating näytti olevan Alibaballa (24.6), kun Amazonilla se on (27.4). Lähde

3 tykkäystä

ilmeisesti menny jotain ohi, mutta tänään tuli Nordealta ostotarjouslaput Baban lapuista.
Ponos Industries tarjonnu 290$ / lappu.
Tarjousaika vain 16.11.-17.12…
En toki olis myyny muutenkaa.

1 tykkäys

Nordnetissä ei tällaista näkynyt. Vai johtuiko siitä, etten osaa katsoa?

https://www.investors.com/promoted-content/ponos-industries/notice-of-offer-to-purchase-for-cash-up-to-1000000-american-depositary-shares-of-alibaba-group-holding-limited-at-290-00-net-per-share-by-ponos-industries-llc/

1 tykkäys

Tarkemmin kun tuota kattoi, nii haluavat ostaa 0,036 % osakkeista, eli ei vissiin ihan joka jarmolle oo tarjousta tullut. :sweat_smile:

3 tykkäystä

Itselleni tuli myös tänään postissa ostotarjous. Aika viime tinkaan jättävät kun tänään viimeinen vastauspäivä :confused:

Sain myös. Tänään klo 20:00 olisi viimeinen hetki myydä puhelimitse Nordean kautta.
Edot: hinta 290$ (premio 10%)
Maksuaika:- ei mainintaa (pienellä präntilla annetaan vapaat kädet maksuajalle ilman viivästyskorkositoumusta.)
Nordea toimii vain välittäjänä
En ainakaan siviilityössä uskaltaisi tartua tälläiseen tarjoukseen
Politiikkaa en ymmärrä , mutta BABA;n näkymät näyttää todella hyviltä lyhyellä ja pitkällä tähtäimellä, joten uskoisin että nousee yli 300$ .
Mitä mieltä?

2 tykkäystä

Ite ainakin tankkaillut tässä pariin otteeseen kun on halpaa vaikuttanut olevan. Ihmettelen suuresti jos ei kohta olla takaisin $300 yläpuolella.

3 tykkäystä

Noita tullut ymmärtääkseni useamminkin muiden yhtiön osakkeista. Jos ymmärrän oikein niin 1 ehdoista on että osakkeen clousing on tarjousajan jälkeen tarjoushinnan yläpuolella eli tässä tapauksesa 18 Dec Alibaban pitää ylittää 290$, joten häviät aina jos tartut tähän.

1 tykkäys