Alma Media - ketju

En nyt tähän hätään löydä arvioita markkinaosuuksista, vaikka jotenkin on semmoinen mielikuva, että jonkinlaista arviota olen noista nähnyt jossain. Toki tuo markkina on keskittynyt Suomessa, joten siinä mielessä kilpailuviranomaisilla voisi olla sanansa sanottavana.

Samalla en ole aivan varma, olisiko tuon ostaminen Alman näkökulmasta järkevää. Tuossa liiketoiminnassa Almalla on vahva brändi ja liiketoiminta pyörii yhtiön omalla “alustalla”. Silloin en näe, että kannattaisi maksaa jostain toisesta brändistä tai teknologiasta tms., vaan idea olisi asiakkaiden ostamisessa eli volyymin kasvattamisessa. Siinä nousee sitten se kysymysmerkki, että miten asiakkaista saadaan pidettyä kiinni yritysostovaiheessa ja minkä verran asiakkaat käyttävät useampaa tarjoajaa. Pienemmille yhtiöille rekrytointi ei ole jatkuvaa, joten tämmöisistä asiakkaista kiinni pitäminen olisi tietysti vaikeampaa. Tässä ensiajatukset, täytyypä vielä pohtia tätä!

3 tykkäystä