Kyseessä siis Ruotsin pörssistä löytyvä lähinnä isoille julkisen ja yksityisen puolen toimijoille tekoälyn avustamia asiakaspalveluratkaisuja, kuten chat-botteja tarjoava nopeasti kasvava yritys. Tuotteena on Teneo-alusta, joka: “allows business users and developers to collaborate on creating sophisticated, highly intelligent applications that run across over 35 languages, multiple platforms and channels in record time.”
Marraskuussa vaihtui pitkäaikainen toimitusjohtaja pois, ja tilalle tuli enemmän myyntiorientoitunut toimitusjohtaja, jolla selvästi haetaan uutta suuntaa myynnin kasvuun.
Mielenkiintoista on, että uusmyynti toteutuu koko ajan enemmän kumppaneiden kautta, jolloin huonompi katteinen ja huonommin skaalautuva projekti- ja asiakastyö menee kumppaneille kuten Accenture, Capgemini, KPMG ja Deloitte, ja yritykselle jää lisenssitulot sekä käyttöön perustuvat tulot.
Teneon kautta pyörivä datan määrä kasvaa kovaa vauhtia ja samalla siitä tuleva hyvä katteinen liikevaihto. Korona tehnyt hyvää, vaikka myynti vähän kärsinyt. Datan kasvu johtuu myös siitä, että isot asiakkaat ovat siirtyneet pilotista oikeisiin lisensseihin kuten Skoda ja ICA.
Yhtiö ennustaa kassavirran olevan positiivinen H1 2021.
Redeyen ei vielä Q3 jälkeen päivitetty raportti antaa Base -skenaariolle tavoitehinnan 17 kruunua.
Huomioitavaa asiakkaista:
US Federal Healthcare department:
- “Artificial Solutions® (SSME:ASAI) the leading specialist in enterprise-strength Conversational AI, announced today that an intelligent chatbot developed for a US Federal Healthcare client was built by Deloitte using the Teneo® platform.”
- “For healthcare websites that contain vast amounts of information, an intelligent chatbot capable of delivering an immediate correct response any time of the day is hugely beneficial to the end user,” says Santhosh Vadiyala, Specialist Leader at Deloitte Consulting. “Teneo’s flexible and scalable infrastructure allowed us to develop the digital assistant with relative ease, including integration into third party software to deliver even greater intelligence and capabilities to the end user.”
- Aika huikea referenssi mielestäni
Deloitte Netherlands:
- “Artificial Solutions® (SSME:ASAI), the leading specialist in enterprise-strength Conversational AI, announced today that Deloitte Netherlands has chosen the award-winning, conversational AI platform, Teneo®, to build a virtual assistant to support the HR function.”
- Lupaa hyvää, että partneri kuten Deloitte valitsee Teneon oman firman sisälle, vaikka menikin vain HR-osaston käyttöön, ainakin näin aluksi
Tämän lisäksi esim. Folksam, Kindred, Shell, Swisscom, ICA, Skoda ja Vodafone.
Jos joku on jo tutustunut, niin kommentoikaa!
Linkki Q3-esitykseen:
Linkki Q3-audioesitykseen, lupaavalta kuulostaa väistyvän toimarin viimeinen selonteko: