Kiitos kommenteista!
Sijoittajat arvottavat yhtiön tällä hetkellä 0,58 p/b kertoimella joten kurssiin mahtuu jo aika paljon negatiivista. Näkemyksesi oli, että Asuntosalkku on täysin yliarvostettu edelleen.
Siitä olen samaa mieltä, että suurehkot jälleenrahoitustarpeet muodostavat riskin ja toimarin kommentit eivät sijoittajan silmissä vakuuttunutta olotilaa saanut aikaan. En tiedä toki miten toimari voi kertoa, jos neuvottelut ovat kesken.
Viron asuntojen yli tasearvojen toteutuneet myynnit kuitenkin antavat ihan hyvää indikaatiota taseen arvostuksen kestävyydestä vaikkakin myynneissä puhutaan melko pienestä määrästä. Toinen positiivinen indikaatio oli Tallinnassa Asuntosalkun peruuntuneet ostot, koska rakentaja oli kesken rakentamisen nostanut hintoja erittäin merkittävästi joka kertoo voimakkaasta kysynnästä. Tämä ainakin viestii minulle, että Tallinnan asuntojen tasearvostuksissa ei välttämättä ole valtavaa alaskirjausriskiä JOS markkinoilla ei tapahdu jotain aivan merkittävää muutosta huonompaan.
Asuntosalkun tase ei ole äärimmilleen vivutettu ja vuokrausasteet ovat korkeahkot joten mikäli Asuntosalkku saa hoidettua jälleenrahoitustarpeet jollain lailla järkevällä tavalla niin itse näen lähivuosille selkeää potentiaalia ylöspäin jos rahoitukset järjestyy ja korkotasossa on huiput nyt nähty. Voi toki käydä toisinkin. Katsotaan kuinka käy.