Avidly-ketju (Zeeland Family)

Päin vastoin. Hyvä, että saadaan uudet kuskit.

Zeeland listautui 2011 Eirikuvan avulla FN-listalle ja on sen jälkeen tehnyt kumulatiivisesti tappiota lähes miljoonan euroa. Tältä vuodelta tappiota tulee lisää. Talousjohtaja/vt. toimitusjohtaja on ollut ilmeisesti jo lähdössä jonkin aikaa, koska nyt nimitettiin uusi talousjohtaja, vaikka avoinna on ollut toimitusjohtajan paikka. Varatoimitusjohtajaa ei taaskaan nimitetty toimariksi edes väliaikaisesti. Mahtavatkohan uudetkaan kuskit saada rattia käännettyä oikeaan suuntaan.

1 tykkäys

No niin, nyt on yhtiö saanut myös uuden toimitusjohtajan Jesse Maula Avidly Oyj:n uudeksi toimitusjohtajaksi | Inderes: Osakeanalyysit, mallisalkku, osakevertailu & aamukatsaus

Mielenkiintoinen tausta. Idean on muuten yhtiö, jonka CapMan Growth Fund myi aikoinaan erittäin kovilla arvostuskertoimilla Capgeminille CapMan's subsidiary Norvestia exits Idean Enterprises Oy -

5 tykkäystä

jes, pääomistajan mies selvästi? Kasvukokemuksella. Äkkiseltään kuulostaa hyvältä!

Ottakaa uus TJ roastii

2 tykkäystä

Kasvuakin tärkeämpää: vahva ymmärrys kannattavuuden päälle ja on siitä konkreettista näyttöä esittää:

Idean CEO

Jan 2010 – Sep 2013 3 years 9 months

• When I started as a CEO of Idean (Sept. 2009) the company was facing major difficulties in revenue and profit vice. Also major clients were about to leave. By the end of year 2013 when heading to new challenges Idean’s revenue was over doubled and it makes strong profits. The company is now operating in US having studio in Palo Alto and Austin. About 50% out of the revenue comes from US operations. The growth has been financed with incoming cash flow without any investor money.
• At he same time company is focused on Experience Design and has become one of the domain leaders in the world (nominated among top 10 companies in domain globally).
• Idean was nominated (by Talouselämä & Tietoviikko) one of the top three growth companies in Finland in 2010

• When I started as a CEO of Idean (Sept. 2009) the company was facing major difficulties in revenue and profit vice. Also major clients were about to leave. By the end of year 2013 when heading to new challenges Idean’s revenue was over doubled and it makes strong profits. The company is now operating in US having studio in Palo Alto and Austin. About 50% out of the revenue comes from US operations. The growth has been financed with incoming cash flow without any investor money.
• At he same time company is focused on Experience Design and has become one of the domain leaders in the world (nominated among top 10 companies in domain globally).
• Idean was nominated (by Talouselämä & Tietoviikko) one of the top three growth companies in Finland in 2010

Vaikuttaa hyvältä mieheltä ja samalla vaikuttaa siltä, että uuden CEO:n ja CFO:n johdolla markkinointiviestintäliiketoiminnasta hakeudetaan eroon ja Avidlysta tulee puhdas automaatioyhtiö. Sellaisena uskon, että yhtiöllä on mahdollisuus arvonnousuun. Työvoimavaltaisella ja kallispalkkaisten suunnittelijoiden työstämällä markkinoinnin suunnittelulla ei ole skaalautuvia kasvunäkymiä. Ainoa mutta tässä on se, että siitä voi olla vaikea päästä eroon.

Jollain aikavälillä varmaan olis hyvä päästä eroon vanhasta, kun pitää alkaa saada avidly kasvua paremmin näkyviin.

Myynti laita vähän ohot, eikö innosta mahdottoman halvalla myydä. Nyt vois edullisesti pompauttaa kurssin nousu kärkeen
:joy:

Sama nixussa. Myyntilaita15€. Komeat olis nousuprosentit😁

@Petri_Aho ja @Verneri_Pulkkinen

Huhuillaampas tätä Tatun ehdotusta uudelleen. Olisiko uudesta TJ:stä mahdollista saada roastia tai ainakin jonkinlaista reilumpaa haastattelua?

7 tykkäystä

Videohaastattelu olisi kieltämättä paikallaan.

Netistä löytyvän tiedon valossa vaikuttaa hyvältä matchilta siihen mitä uusi kansainvälistymiseen painottuva strategia edellyttää:

2 tykkäystä

IR-boss myös saatu rekrytoitua taloon.

Reposella on takanaan mittava työura talousviestinnän ja sijoittajasuhteiden parissa. Avidlylle hän siirtyi Finnairin Financial Communications Directorin paikalta, jossa hän työskenteli lähes kahdeksan vuotta. Lisäksi hän on työskennellyt sijoittajaviestinnän parissa CapManilla ja SanomaWSOY:lla. Pitkä ura listayhtiöissä houkutteli Reposen katsomaan maailmaa myös toiselta puolelta pöytää.

”Jaan Marin kanssa näkemyksen yli yksikkörajojen toimivasta yhteistyöstä ja aidosti lisäarvoa tuottavasta IR-viestinnästä. Onnistunutta sijoittajaviestintää ei tehdä lain kirjain täyttämällä. Sääntely ja listayhtiöiden yhdessä sopimat käytännöt luovat reunaehdot ja vähimmäisvaatimukset, mutta erityisesti kansainvälisesti erottautuakseen tarvitaan yhtiökohtainen, kiinnostava tarina”, kertoo Alhava.

2 tykkäystä

Kiitos kysymyksistä. Jäi oikein vakuuttava kuva uudesta toimitusjohtajasta ja hänen tausta sopii hyvin Avidlyyn.

“Tutustumisprosessi” liittyi siis huolelliseen ja pitkään rekrytointiprosessiin, jonka Avidlyn hallitus aloitti jo kesällä.

Vaikutti siltä, että esimerkiksi yritysostojen sopivuuteen ja organisaation yhtenäisyyteen tullaan kiinnittämään lisää huomiota. Odotan mielenkiinnolla myös strategiatarkennuksia.

5 tykkäystä

@Petri_Aho kysymys: missä kehitysvaiheessa Suomessa mennään inbound markkinoinnin käytön suhteen? Onko hajua minkä kokoluokan yritykset näitä eniten käyttää? Näyttäisi, että Google Trends hakujen perusteella pidemmillä aikajanoilla kiinnostus selvästi maailmalla kasvaa.

1 tykkäys

Hyvä kysymys. Sanoisin että Pohjoismaissa ja Suomessa ollaan markkinointiteknologian käytössä edelläkävijöitä maailman mittakaavassa, mutta markkina on silti edelleen voimakkaassa kasvussa erityisesti keskisuurten yhtiöiden kokoluokassa. Isoilla yhtiöllä on käytössä jo kaikilla käytössä markkinointiteknologiaratkaisut, mutta niiden käyttö varmasti laajenee edelleen.

2 tykkäystä

Avidly nimetty Elite HubSpot -kumppaniksi - Avidly Oyj.
@Petri_Aho

3 tykkäystä

HubSpot on tyypillinen Golden Products -tyyppinen “pyramidihuijaus”. Diplomeita saa pitkälti lisenssien myynnin määrän ei organisaation tuottaman lisäarvon perusteella. Kultatason osaaminen voi olla monelle asiakkaalle paljon timanttia relevantimpaa. Elite-partnerilla osaaminen ei välttämättä läpäise organisaatiota, vaan moni asiakas jää harjoittelijoiden ja junioreitten palvelun varaan. Toki koko ei myöskään haittaa. Isossa joukossa on varmasti myös huippuosaajia.

1 tykkäys

Hieman Avidlyyn liittyvää kommentointia kauppalehden keskustelupalstalta. Asiapitoista kommentointia👍

1 tykkäys