Basware osakkeen ketju

Tuli tuossa juuri aamarissa lisää suositus pahasti laskeneelle baswarelle.
Ajattelin avata ketjun.
Ostin tuossa 18 euron pinnasta erän baswarea kun ajattelin että osakkeessa on hinnoiteltu todella paljon huonoa sisään. Kuitenkin johto on vaihdettu ja kannattavuus oli tarkoitus saada 2020 positiiviseksi. Oletan, että tämä saattaisi johtaa kurssin vahvistumiseen.
Positioni ei ole suurin suuri.

Mitä mieltä olette, kuinka moni jo luovutti ja unohti koko yhtiön?

4 tykkäystä

Mulla ollut sitä jo varmaan 10 vuotta; tuskin pääsen koskaan omilleni!!??

1 tykkäys

Jep jep, ilmeisesti edelleen on? Mulla on sellainen. Kiva fiilis, että hinta olis nyt sopivan alhaalla.

No mutta Baswarellahan oli ihan ok Q2 :slight_smile:
Tästähän pitäisi kai nyt saada vähän voittoakin tekevä firma 2020.

Kurssi hilautui jo yli 20 eur!

Aargh

3 tykkäystä

Mitäs hittoa. Siis pääomistajalle käymässä mitä?

Huomasitte varmaan jo kommenttimme aiheesta, mutta laitetaan vielä tänne ketjuunkin Baswaren pääomistaja sulkemassa rahastojaan | Inderes: Osakeanalyysit, mallisalkku, osakevertailu & aamukatsaus

1 tykkäys

Juu! Itekin ajattelin samoin, eli niin, että kun arrowglass oli kuitenkin myyntiaikeissa, niin joku muu omistaja voisi olla parempikin, kuin he ja tässähän olisi nyt haaska valmiina, kun oma keskihankinta hintakin on alle 18 euroa, niin joku pikku 50% preemio vaikkapa, jo tuntuisi kohtuulliselta, mutta toki joku 35-40 euroa olisi parempi.

Viimeksihän hinta olisi ollut 48 euroa/ osake, mutta ilmeisesti ostajalla ei ollut rahoituskanavat kunnossa.

Miten Viljo Baswaren tuloskunto on näin huono. Törmään töissäni tämän tuosta Baswaren palveluun enkä ole ajatellut toimialan olevan näin vaikea? Mikäs tässä mättää?

Taitaa olla se cloud transformaatio, jossa rahat tuleekin jäljessä. Ja se että paljon energiaa on mennyt vanhojen asiakkaisen siirtämiseen cloudiin. Viimeksi toimari sanoi, että asiakkaisen laatu oli parempi, eli enemmän uusia asiakkuuksia, muistelen.

Minun suurin oston syy oli matala hinta. 17,56 ja reippaat 18 eur erät

Uusi suositus 24 eur.

Taisi se asiakkaiden maksu logiikka pyörähtää etupainoitteisesta jälkijunaan myös.

Ihan ok et kääntyy ylös, onhan näitä laskijoita :stuck_out_tongue:

Jos kansainvälisesti Saas yhtiöt arvostetaan EV sales kertoimella 8, niin Baswarella se kerroin taitaa olla 2,5 luokkaa, kun se ostotarjouksessa olisi ollut n. 5-6 luokkaa alku vuonna.

Ei paljon muusta toki tukea saa. Toisaalta ilmeisesti laskutusmallin muutos on radikaali tulovirralle, mutta korjaantuu?

Mulla ollut tämä lappu jo ainakin 10 vuotta! Koskahan kääntyy?

2 tykkäystä

Et vissiin myynyt kun oli se ostotarjous huhu? Menin sisään 17,5, niin näytti jo komealta 23 eurossa.

1 tykkäys

Joo, on vähän vaikea tietää, milloin on huhu vai nouseeko oikeasti vielä “taivaisiin”.

Itse ainakin ajattelen, että kun basware on omalla alallaan kuitenkin johtavia toimijoita ja tapoiollisuus poistuu 2020 loppuun mennessä ja oletettavasti voidaan edelleen kasvaa, tullaan yhtiötä katsomaan eri lailla. Petrin mukaan osteltu aktiviteetti on alalla korkealla tasolla ja saas firmojen EV sales arvostus keskimäärin 8 luokkaa ja basware lla 2,5 luokkaa?

Cloud maallissa rahat saadaan jälkikäteen ja uudetkin sopumukset ilmeisesti jaksotetaan usealle vuodelle ja sitten kk laskutus perään, ilmeisesti tässä vaiheessa kun transformaatio on vielä tuore, ollaan vähän kuin siinä välitilanteessa, kun maksujen kumuloitumista odotellaan? Kustannusta on oletettavasti tullut massiivisemmin vanhojen asiakkuusien siirrosta cloudiin, nämä oletettavasti laskevat.

Perustin ostoni siis spekulatiivisesti alhaiseen arvostukseen, tuloskunnon tervehtymiseen ja cloud tilauskanta An. Ja siihen, että vanhoja asiakkaita kun on tarpeeksi saatu siirrettyä cloudiin, tulee mahdollisuus keskittyä uusien haalimiseen.