Bitcoin - Suuria mahdollisuuksia

Mielenkiintoinen nähdä, mihin muodostuu uusi HL. Kestääkö 20k raja vai käydäänkö vielä sen alapuolella kurkkaamassa. Jännä nähdä, millä tasolla myyntipaine alkaa lisääntymään. Todella vahva bull näkemys olisi, jos kynttilöissä ei näkyisi terävää piikkiä ja nykyisellä tasolla pysyttäisiin hetki.

1 tykkäys

Asiaa on seurattavissa volumen kautta, uusi nousu vaatii isoa bull volumea ja vastaavasti lasku bear. Jos volume laantuu, ryhdytään tekemään konsolidoitumista 20k yläpuolelle ja nykyisen LH:n alapuolelle.

2 tykkäystä
2 tykkäystä

Tuossa seuranta näistä julkisista bitcoin-sijoituksista. En tiedä kuka tai kuinka hyvin päivittää, mutta menee itselleni kirjanmerkkeihin.

Uutispuolella on ollut vilkasta, tuossa muutama lisäpoiminta.

https://www.bloomberg.com/amp/news/articles/2020-12-16/bitcoin-whale-surfaces-with-1-billion-and-alan-howard-s-backing

Tällä hetkellä myyntikirjat ovat ilmeisesti ohuet, joten rallittelulle on vielä tilaa. Toki saattaa muuttua nopeasti. Jos vielä sijoittaisin kryptoihin, käyttäisin rauhassa DCA:ta sekä katsoisin suurennuslasilla laadukkaita altcoineja - siellä ainakin muutaman kuukauden aikajänteellä on paljon nousuvaraa. Riskit kannattaa pitää mielessä. Stablecoinit ovat suurin huoli kryptoyhteisössä, ne ovat luultavasti niin harmaalla alueella Yhdysvaltojen hallinnon näkökulmasta, että ne tullaan jossain kohtaa kieltämään. Koska se tapahtuu, ja aiheuttaako se minkälaista paniikkia, se jää nähtäjäksi. Lähikuukausien relevantimpi asia on Bidenin hallinnon järjestäytyminen. Tuossa hyvä pieni yleiskuva asiasta bitcoinin kannalta:

3 tykkäystä

Hämmentävän vähän täällä ollut nyt hehkutusta, vaikka btc puskee yhä ylemmäs. Selkeä ero tämän ja osakeketjujen välillä, jossa blue skye breakouttia hehkutettaisiin tasaisena virtana.

Nyt kun tuossa seurannut näitä uutisia hiukan ja lukenut hyperbulleja btc 400000$ ennusteita, silmiin pistää aika monessa argumentti, että btcn täytyy tästä vaan nousta, koska jos koko maailman kullan arvoon vertaa, on btc aivan liian halpa. Olisi kyllä mielenkiintoista oikeasti kuulla järkevä argumentti tuohon, eli mikä muu yhdistää mitenkään kultaa ja btc, kuin se että joku on joskus sanonut btcn olevan digitaalista kultaa. En itse edelleenkään näe esim. turvasatama argumenttia kovin pätevän, koska btc on edelleen melkoisen spekulatiivinen kohde. 6kk kurssikäyräkin voisi olla lähes minkä tahansa hypeosakkeen:

Mainitaan nyt vielä, että olen itse btc kanssa aiemmin tehnyt hyvää tiliä, enkä ole ollut enää vuodesta 2017 mukana. Olisi jopa hyvä kasa btc saatavia surullisen kuuluisan bitcoin24 jupakan jäljiltä (onko muuten kohtalotovereita tällä foorumilla?). Eli en mitenkään yritä karhuilla tämän kanssa😊

1 tykkäys

Itse sivusta seuraajana ollut lähinnä enemmän kuin sijoittajana mutta pikkuhiljaa sitä tulee vaivihkaa Bitcoiniin laiteltua pieniä siivuja. Kryptoja on pirusti ja kaikkia mahdotonta ymmärtää ja näin ollen turvallisen Coinmotionin kautta sijoittanut. Hyvä ja toimiva saitti ja näin “uuden” äärellä tuntuu turvalliselta.

Uskon kyllä nousuun ja jonkinlaiseen turva-asemaan mutta onhan nuo jotkut spekulaatiot vähintään mielenkiintoisia.

Ja samaa mieltä että yllättävän vähän tässä ryhmässä pöhinää ja keskustelua. Luen kyllä mielelläni jos valveutuneemmat valaisevat :grin:

1 tykkäys

Kuten @Reisga ehti sanoa, opiskelu on hyväksi. Kyse on viime kädessä siitä, mitä raha on. Tuo mainittu kirja on yksi valaiseva teos asiasta.

Vertailu kultaan yleensä lähtee rahan kautta. Kumpikin erittäin kovaa rahaa; esim. kummankin inflatointi 1-2 %:lla vaatii valtavan määrän resursseja ja energiaa. Vs. FIAT-valuutat, joita inflatoidaan rajattomasti tuosta vaan.

Ei siitä nyt sen enempää. Ehkäpä paras tiivistys bitcoinista nykyisessä makroympäristössä on seuraava: on suurempi riski olla omistamatta bitcoinia kuin omistaa sitä. Tuossa näppärästi yksi kultalähtökohdasta tehty laskelma siitä:

1 tykkäys

jaahas

1 tykkäys

Coinbase on omien muutamien vuosien perusteella kaikkein vähiten kehittynyt välittäjä/treidausympäristö ja kaiken lisäksi kallein, mitä on tullut käytettyä. Itselleni se on ollut lähinnä siirtopiste FIAT:in ja krypton välillä. Siellä on joutunut valitettavasti nuo vaihdot suorittamaan, jotta on saanut coinit sitten muualle. On ollut luotettavin tähän tarkoitukseen, mutta viime aikojen kaatuilut, todella huonot käyttöliittymätoiminnot (esim. transferista ei saa kunnollisia väliaikatietoja), sekoilut omassa työyhteisössään jne ei kyllä ainakaan minulta saa IPO:sta latiakaan. No, josko tämä ketään kiinnostaa.

  • jenkit on olleet aika pakotettuja tämän käyttämiseen, kun eivät pääse reggautumaan helposti moneen muuhun ei-USA:ssa sijaitsevaan välittäjään.

In a recent interview, Coinbase co-founder Fred Ehrsam told Fortune the company is “spiritually” built to go public via an offering involving digital tokens on a blockchain—the ledger technology that underpins Bitcoin, and which crypto enthusiasts view as the future of financial infrastructure.

voiko tämä mennä läpi ja jos niin aina vaan mielenkiintoisemmaksi menee tämä kryptojen “esiin marssi”

1 tykkäys


Tämän kehitys on vähintään mielenkiintoista

Mitä mieltä olet enemmän kokeneena Krakenista? Sori offtopic tähän väliin. Päätin siirtää osan kassasta hajautus mielessä ja katsoa tämänkin kortin.

1 tykkäys

Minulla on siellä tili, oli eka paikka, josta aloitin aikoinaan. En ole sen jälkeen käyttänyt, mutta on luotettava. Krakenilla on suht paljon eri coineja vrt esim. Coinbaseen ja tukee myös euroja. Muusta en osaa valitettavasti sanoa.

  • europarit (esim. EUR-BTC-EUR) on kyllä suht vaarallisia, oikeastaan kaikki muut valuutat paitsi USD. Ne on niin vähän likvidejä, että niiden liikkeet voivat olla hyvin arvaamattomia. Nämä havaintoina matkan varrelta. Mutta jos sulla ei ole valuuttatiliä, niin vaihtoehtoja USD:n käyttämiseen ei ole.
  • kannattaa tarkistaa, saako välittäjällä vaihdettua esim. EUR->USDT (tether). USDT:lle löytyy sitten paritukset.
2 tykkäystä

:smiley:

en kyllä ikinä lähde tähän huijaribisnekseen mukaan! samalla tavalla toki tuolla voi olla yhtälailla arvoa, kuin paperirahalla. Mutta eihän kukaan tuota kuluta mihinkään, kun alkaa arvot olla niin absurdeja??? Kaikki vaan säilövät, kunnes tajuavat ettei tässä ole mitään järkeä.

Eiköhän tämä tule aika rajusti alas, kun pörssieuforiakin joskus loppuu.

Virtuaalivaluutta voi olla joskus kovakin juttu, mutta en usko että se on bitcoin.

3 tykkäystä

No toi tästä vielä puuttui. Nyt kaikki valtiot kilvan iskemään rahaa bitcoiniin ja vielä FEDin brrrr siihen mukaan, niin saadaan kunnon nousut. Valtiovelat häviää, kun myydään aina coinit tupla hinnalla naapurimaalle😁

1 tykkäys

Bitcoinin arvon muodotumiseen liittyen ei kannata olla liian rajoittunut omissa näkemyksissään. Tällöin sen luomat mahdollisuudet jäävät huomaamatta. Kultavertauksessa merkittävin asia on psykologinen merkitys. Sama psykologia, joka estää ostamasta sitä 4k, 10k, 20k lukemista, tekee siitä houkuttelevan kohteen 28k lukemissa.

Noilla kursiin liittyvillä ennustuksilla ei mielestäni ole mitään merkitystä ja niille ei mielestäni kannata antaa juurikaan painoarvoa. Lähinnä niiden merkitys on saada huomiota ennustuksen tekijälle.

aikanaan olin filippiineillä kun silloinen naisystäväni toi saarelle Leocoinin. Winkapita oli juuri kyykähtänyt.
Tartuin seikkailun mahdollisuuteen ja olin ns firman palveluksessa jonkun aikaa… kursseilla. Minun olisi pitänyt tuoda se suomeen mutta en uskonut siihen vaikka välillä mut puhuttiin pyörryksiin. en kuitenkasn sanonut sitä…silloin bitcoin maksoi 250$.
katsoin että Leocoin on nyt 0.08$ mulla on niitä minimimäärä. oli pakko ottaa.Leon Omistajina oli ruotsalainen varakas mies ja yksi pakistanilainen.
karseeta katsoo kun rikas otta todella köyhien suusta leivän. No mä kommentoin voimakkaasti tätä niin jouduin karkaamaan yöllä kun porukka rupes ärtymään. passi oli piilotettu. jmv. se sai lähtemään.
Vois olla elokuvaainesta. :blush:
lähdin kuitenkin bitcoiniin mukaan ja uskon että se voi hypätä todella korkeelle. monista syistä

1 tykkäys

En tosiaankaan ole mikään ammattisijoittaja. Mutta olen sisäistänyt yhden tärkeimmistä sijoittajan periaatteista: se on ihan yksi ja sama mitkä yhden ihmisen uskomukset ja mutut ovat. Tärkeintä on seurata sitä, mitä maailma tekee ympärillä, ja sijoittaa sen mukaisesti. Markkinat ovat lopulta aina oikeassa.

7 tykkäystä

Tässä kyse ei ole siitä, että Yhdysvallat lähtisi spekuloimaan bitcoinin arvonnousulla. Kyse on bitcoinin mahdollistamasta siirtymästä moninkertaisesti vivutetusta repo-markkinasta kohti tasapainoisempaa rahapolitiikkaa. Cynthi Lummis on melkoinen idealisti senaattoriksi, mutta ydinkohta hänen puheissaan ei ole bitcoin, vaan huoli Yhdysvaltojen velkatalouden kasvusta.