Bitcoin - Suuria mahdollisuuksia

Se on vähän maku asia, käyttääkö vipu-tuotteita vai käyttääkö margin luottoa. Itse pyrin välttämään vivutusta normioloissa, mutta jos tilanne näyttää riittävän hyvältä, käytän margin luottoa. Sitä on helpompi hallita, koska silloin pystyn seuraamaan suoraan kurssihintaa. Viputuotteiden ajantasainen seuranta ei ole niin yksiviivaista ja niiden vaarallisuus piilee juuri noissa isoissa ja nopeissa pudotuksissa varsinkin, jos vipu on iso (4x, 8x jne). Vipujen käyttö on ihan ok lyhyissä treideissä, mutta itse yritän aina juoksuttaa vähän pidempään ajallisesti, jolloin itselleni on paljon helpompaa käyttää lainaa.

  • se on välittäjästä kiinni, tarjoaako se lainaa vai ei (ja millä korolla). Uudemmat välittäjät tarjoaa ainoastaan viputuotteita (esim. FTX)
  • edit: jäi vastaamatta noihin pienempiin altteihin - en kyllä käyttäisi vipuja lainkaan, itse en käytä vipua muuhun kuin btc/eth. Alttien liikkeet voi olla todella rajuja, kun ollaan näin korkeissa “arvostuksissa”.
1 tykkäys

Kiitos vastauksesta, selventää kuvioita.

Olen sen verran vanha jäärä, että suhteellisen pieniä sijoituslainoja lukuunottamatta en varmaan koskaan lähde vivuttelemaan. Aikapreferenssi sen verran alhainen.

Mutta aasinsiltana: olen pyöritellyt eri skenaarioita kryptoexittiin. Alan pikkuhiljaa kallistua siihen, että ellei kupla ole aivan pöyristyttävä, en myisi kaikkea pois vaan jättäisin esim. 10-20 % pysyvään pitoon. Kun markkinoilla olisi jokin tasapaino, lainaisin euroja tuota positiota vastaan - ehkä 20 %:n LTV:llä. Celsius taitaa (tällä hetkellä) olla ylivoimainen tuohon yhdysvaltalaisille, mutta en ole vielä hahmottanut mikä olisi kustannustehokas (=ilman verojen laukeamista ja alhaisella korolla) tapa tehdä tuo kuvio täällä Suomessa. Jos joku on jo ehtinyt miettiä, saapi kertoa. Jos ei, jatkan itse selvittelyjä.

Edit: ja siis tarjoitus ei ole tuolla kuviolla ostaa lisää kryptoja vaan verotehokkaasti saada eurolaina pankkitilille ja siitä eteenpäin “mihin vaan haluaa”.

1 tykkäys

Blockfi:stä lueskelin taannoin, niillä piti olla suunnitelmia Eurooppaan, mutta en sen tarkemmin tunne näitä defi-markkinoita täälläpäin:

1 tykkäys

Onko tietoa/ajatuksia mistä tuo viime yön droppi mahtoi johtua?
Näyttäisi ainakin valtaosalla kryptoista klo3 alkaneen…

1 tykkäys

BlockFi:ssä minulla on vähän bitcoinia ja etheriä. Tällä hetkellä siellä USD-lainoille on kovat 4,5 % korko + 2 %:n aloituspalkkio. Celsiuksen 1 % on todella kilpailukykyinen taso.

Mutta tosiaan palvelut varmaan kehittyvät ja laajenevat, joten jo vuoden sisään tuo markkina voi olla ihan toisenlainen. Varsinkin, jos euroalueella isot pankit lähtevät tarjoamaan kryptosäilytystä, kryptovakuudelliset lainat seuraavat luultavimmin heti perässä.

1 tykkäys


On toki, omenavarkaat vähän kävi puita potkimassa, ettei tartte oksille kurkottaa

6 tykkäystä

öö… ei noobi tajua…

Veikkaanpa että kyseessä oli sarkastinen lausahdus sen takia, että isossa kuvassa ei kyseessä ollut mikään sen kummempi “droppi”, vaan pieni viikonvaihteen korjausliike. Nyt on ETH jo löytänyt tiensä ulos kuopasta, ja BTC:lläkin näyttäisi tuo yön pohja pitävän.

ETH/BTC-suhde pyrkimässä myös ylös laskutrendistä:

3 tykkäystä

ECB President Christine Lagarde Asked Will Central Banks Hodl Bitcoin - Feb 10th 2021

:thinking: :man_shrugging:

2 tykkäystä

@Mitani23 Coinmotioniin tiemmä tuloillaan mahdollisuus kryptovakuudelliseen eurolainaan, yksityiskohdista ja aikatauluista mulla ei tarkempaa tietoa. Mutta odotellaan.

1 tykkäys

Noniin, nyt on ainakin 50-rajapyykki virallisesti saavutettu.

3 tykkäystä

Jep, kova myyntipaine vielä mutta jospa mentäis läpi

siellä ei usko lopu :smiley:

4 tykkäystä

MicroStrategy estimates that the net proceeds from the sale of the notes will be approximately $879.3 million (or approximately $1.0 billion if the initial purchasers exercise in full their option to purchase additional notes), after deducting the initial purchasers’ discounts and commissions and estimated offering expenses payable by MicroStrategy.

MicroStrategy intends to use the net proceeds from the sale of the notes to acquire additional bitcoin.

taitaa olla kysyntää

3 tykkäystä

Mitä luulette että vaikuttiko 50k rajapyykin rikkominen milllään lailla kryptoihin? Onko odotettavissa rallattelua ylöspäin vai keventelyä isompien toimijoiden kotiuttaessa voittojaan?

Omassa kuvassa suhteet ja odotukset btc osalta ovat hyvinkin härkämäiset, vähän odottelen että 50k rajapyykin jälkeen btc market dominance lipuisi taas sinne 65% paremmalle puolelle. Uutisointikin ollut pitkästä aikaa positiivisen oloista verrattuna tammikuun alun regulointi ja tether uutisointiin.

2 tykkäystä

Kaipa jenkki-ETF on myös tuloillaan. Morgan Stanley tässä mukana.

2 tykkäystä

Tiistaina tuli julkisuuteen tieto $600M+90M POC:ista, nyt se on jo $880M+120M. Jotenkin on fiilis, että ahneus kasvaa silmissä. MSTR ei ole enää ohjelmistoyhtiö, minusta se on muuttunut käytännössä Bitcoin ETF:ksi.

5 tykkäystä

Sivumennen tuollaisen pikkufirman CIO sanoo, että alkaneet ostaa bitcoinia.

2 tykkäystä

https://twitter.com/DocumentingBTC/status/1362103267287834627?s=20

semmosia huhuja liikkeellä

2 tykkäystä

tuollaisen pikkufirman CIO sanoo, että alkaneet ostaa bitcoinia

Tämä on muuten taas yksi iso uutinen lisää. Tiedossahan oli mustan kiven kiinnostus, mutta tähän mennessä ei ollut mitään konkreettista, vain yleisiä kommentteja kullan korvaamisesta, jne.

Itseäni pohdituttaa tässä kohtaa kovasti se, että onko mahdollista että merkittävä osa bondeihin sijoittavista alkaisi vaihtaa osan varoistaan bitcoiniin paikatakseen niiden muuten negatiivista tuottoa? Asiasta oli jotain juttua aikoinaan, mutta en löydä mitään hyvää lähdettä tähän hätään.

Tällä voisi toteutuessaan olla aika järisyttävät vaikutukset kun tunnetaan bondimarkkinan koko.

2 tykkäystä