Bitcoin - Suuria mahdollisuuksia

@Winston Hiljaiseksi on tämäkin ketju mennyt. Bitcoinille on tyypillistä, että kun se tekee nousuyrityksiä, niin kohu nousee. Mutta kun se lähtee siitä sitten laskemaan, kaikki hiljenee. Tämän vuoksi nämä keskusteluketjut on aika turhia pitemmän päälle ainakin Suomessa. Tuli tämä mieleen, kun olen seuraillut, että missä kohtaa taas uudet “pohjat” löytyy.

4 tykkäystä

Itsekin tässä ajatellut jotain krypto sijoitusta. Vielä ajatus asteella kumminkin. Tosin latasin jo coinmotionin :grin:. Onko @DayTraderXL tietoa vechain tai chainlink? Voisi olla kovia nousijoita muutamassa vuodessa.

1 tykkäys

Itse en laske esim. ChainLinkin varaan kyllä yhtään. Mielestäni ainoat hevoset on BTC tai ETH. Omasta mielestä ETH ekosysteemissä on edelleen potentiaalia, mutta nämä on kyllä otettava todella tarkasti stoppareiden kanssa haltuun. Coinmotion - jos suomalaiselle laskee jotain ylimääräistä arvoa, niin miksei. Itse en halua maksaa yhtään ylimääräistä vaihtokuluista. Paljon pienemmillä kuluilla pääsee, kun näkee vähän vaivaa.

2 tykkäystä

Nopealla vilkaisulla tosiaan ethereum voisi olla hyvä. Pitää vähän perehtyä. Kryptot on ihan uutta vielä mulle ja nuo välittäjät. Ihan hyvät ennusteet ethereumilla “From a purely numerical standpoint, the CoinSwitch team believes that ETH will rise to $1,550 by the end of 2020, and to around $3,844 by 2025.”

1 tykkäys

Tästä samaa mieltä, Bitcoinia “pitkässä” salkussa, muut marginaalisemmat kryptot on lyhytaikaista spekulaatiota. Chainlinkistä sain hyvä tuotot kun onnistuin suht huipuilla myymään, mutta nyt näyttää ilmat siitäkin jo lähteneen.

Perustin oman kryptotilini aikoinaan sen kummemmin vertailematta/ajattelematta Coinbaseen kun se oli iso/tunnettu ja helppo, mutta onhan tuossa nuo kaupankäyntikulut suht isot niin ei sillä nyt kauheasti treidailla viitsi. Onko suosituksia jostain halvemmasta (mutta kuitenkin helposta) kauppapaikasta / tavasta tehdä kauppaa? Miten @DayTraderXL ostat omasi?

1 tykkäys

Itselle tilejä on kertynyt eri puolille, mutta nykyisin Bitfinex ja Binance käytössä. Coinbase toimii eräänlaisena turvasatamana kotiutuksille. Vaikka eihän nuo Tether-riskit ole toteutuneet, niin paljon kuin niistä on matkan varrella ollut juttua.

1 tykkäys

Itse tutkin innokkaana kaikkia uusia mahdollisuuksia. Törmäsin tähän: https://sijoitusrahastot.org/bitcoin-prime/.
Uhka vai mahdollisuus? Onko kukaan kokeillut mitään vastaavaa aiemmin?

Vilkaisin sivua n. 15 sekuntia ja heti osui silmään pari punaista flägiä:

  1. Jos sinun pitää heti ensimmäisenä yrittää ampua alas väite “onko tämä huijausta”, yleensä se on.
  2. Logo on pöllitty Amazonilta
  3. “Toimii XX%n varmuudella” (lähellä 100%a)
  4. “Meillä on tekoälyä joka ostaa halvalla ja myy kalliilla”

Ylipäätään hyvä lähtöoletus kaikista “varman, riskittömän, ylivoimaisen tuoton” omaavista palveluista on, että ovat huijauksia. Aiemmin nämä eivät olleet niin paljon suomalaisten riesana, koska kielimuuri, mutta nykyään tehdää suomeksikin tosi uskottavan näköisiä huijauksia.

Älkää hyvät ihmiset laittako rahojanne tällaisiin. Bitcoinia voi kyllä ostaa, mutta se kannattaa tehdä ihan itse eikä minkään tällaisen huijauspalvelun kautta (joka tuskin edes ostaa Bitcoinia vaan toimii pyramidihuijauksena).

14 tykkäystä

Pelkkä tuon artikkelin kuvakaappauksen näkeminen kyseisestä palvelusta riitti😁 En tuollaisiin kyllä laittaisi edes euroa testimielessä. Tuollainen 250€ minimi puhuu vahvasti pyradimihuijauksen puolesta.

4 tykkäystä

Jahas. Tästä minulle yksi kaveri tuossa kuukausi sitten soittelikin ja kyseli, että olenko kuullut. Tiedustelin vähän, että mitä siellä luvataan kun en itse päässyt katsomaan.

Olin asian jo unohtanut kun kuulosti niin hölynpölyltä. Vissiin luvatta mainostettiin joidenkin liikemiesten nimilläkin.

Kehotin pysymään mahdollisimman kaukana.

Pakko kommentoida kun huvittaa tuo “käteistä livenä juuri nyt” bänneri :joy: aivan kuin “kuumia sinkkuja alueellasi” bännerit mutta rahan himoisille suunnattu

9 tykkäystä

Onko kenelläkään kokemusta Nordnetin Bitcoin -sertifikaateista?

Ei taida olla Bitcoin sertejä.Trackereitä löytyy ja niillä olen pari kertaa ollut mukana ja voitollisesti molemmat. Nyt on suoraan Bittejä ja Riottia.

1 tykkäys

Näemmä PayPal ottaa bitcoinit käyttöön alustalleen:

5 tykkäystä

PYPL +5% premarketissa

Bitcoin myös reilu +4%.

1 tykkäys

BTC sai nostetta, kun SQ ilmoitti investoivansa 50Musd

2 tykkäystä

Ehdottomasti mielenkiintoinen uutinen ja varmasti tuo lisäboostia BTClle. Paljonkohan kaikilla Paypal-tileillä makaa rahaa? Mikäli ymmärsin oikein niin tässähän voisi tehdä niin, että tuon rahan muuttaa bitcoineiksi ja sitten vaan kun normaalisti makselee Paypalillä niin ne muuttaa sen esim. USDiksi. Ei Paypal ole käsittääkseni ensimmäinen, joka tätä tekee, mutta isona globaalina pelurina tällä on varmasti vaikutusta jos tuodaan helposti saataville isolle joukolle uusia käyttäjiä ja BTC mainstriimaantuu entisestään.

Varoitus Ledger-kryptolompakon omistajille redditissä. :scream:
Kalasteluviesti on ulkoasultaan hyvin samannäköinen kuin aito Ledgeriltä tullut sähköposti. Otsikko “Your Ledger Live client may be compromised” sai varuilleen. Sähköposti on siis kalastelua ja huijausta.

1 tykkäys

image