Tuosta uutisesta puuttui olennaisin eli neljänneksellä lähti jo kolmas high NA EUV -laite asennettavaksi.
CEO statement and outlook
"Our fourth-quarter was a record in terms of revenue, with total net sales coming in at €9.3 billion, and a gross margin of 51.7%, both above our guidance. This was primarily driven by additional upgrades. We also recognized revenue on two High NA EUV systems. We shipped a third High NA EUV system to a customer in the fourth quarter.”
Samat tiedot olleet Mitsuin sivuilla jo viime toukokuusta eli tehdas todennäköisesti valmis joulukuussa ja vuosittainen kapasiteetti 5000 (tähän pääseminen vie kuitenkin aikaa, kun heille täysin uusi aluevaltaus ja prosessin hiominen vie aikaa).
Omistajalistoja tutkaillessani huomasin Vesa Puttosen Enabla Oy:n ilmestyneen Canatun omistajalistalle tammikuun aikana. Itse en hirvittävästi tästä liiketoiminnasta ymmärrä, mutta kokeneempien sijoittajien ilmestyminen listoille ei ainakaan vähennä omaa kiinnostusta yhtiötä kohtaan. Vesan ajatuksia sijoittamisesta olen aina arvostanut, joten jo tämän perusteella pitänee yrittää Canatuun perehtyä hieman tarkemmin.
Tässä vielä tiedotteen tärkein anti jotta säästytte klikkailulta. " Canatu Oyj:n (”Yhtiö ”) sijoittajawarranteilla on 17.10.2024 ja 31.12.2024 välisen sijoittajawarranttien ensimmäisen merkintäikkunan aikana merkitty yhteensä 343 519 yhtiön uutta A-sarjan osaketta."
Sijoittajawarrantin noteeraus tänään (10.2.) oli 3,30 euroa. Jos sen myy, veroton tuotto olisi 2,51 euroa. Eli 20 %:n hankintameno-olettama ja 30 %:n vero.
Jos hankin uuden osakkeen tällä warrantilla 11,50 euron hinnalla, osakkeen myyntihinnan pitäisi olla 15,1 euroa päästäkseni samaan tuottoon. Onko arvon lisäysodotus tosiaan näin paljon ?
Vai mikä minun logiikassa klikkaa ?
Veli
Warrantin hinnassa on aina aika-arvoa. Canatun tapauksessa syksyyn 2029. Siksi sen hinta ei mene käsi kädessä osakkeen kanssa. Voit joko yrittää ostaa 1000 osaketta 12,50 tai 1000 warranttia 3,30 ja jälkimmäisessä skenaariossa sulle jää 9200 euroa muihin sijoituksiin. Tuo 9200 saattaa todennäköisesti tuottaa paljon enemmän kuin warranteista maksamasi 3300 vuoteen 2029 mennessä.
Sijoittajawarranteilla on mahdollista merkitä A-sarjan osakkeita merkintäikkunoiden aikana. Merkintäikkunoita on neljä kertaa vuodessa 1.1.–31.3., 1.4.–30.6., 1.7.–30.9. ja 1.10.–31.12.