Tuli mieleen, olisiko mahdollista kun Kalmar eriytetty ja MacGregor myyty että Hiab ja Konecranes yhdistyisi? Kun aikaisemmin sulautuminen ei onnistunut.
Katselin eilen tuota webcastia jonkun aikaa ja jotenkin jäi sellainen kuva, että Hiabin johtaja on jollakin tavalla epäamerikkalainen. Hän oli hyvin rauhallinen, jopa hieman unettava puheissaan. Ei ainakaan kovin innostava.
Moro Enska ja muut, pidän Mantsisen hankintaa Kalmarin osaksi hyvin epätodennäköisenä. Kalmar on juuri luopunut raskaiden nostureiden liiketoiminnastaan, sisältäen mm. satama-, pukki- ja kenttänosturit (esim. STS, RMG ja RTG) ja Mantsisen laitteet merkitsisivät paluuta raskaaseen päähän. Luopumisen takana oli toiminnan heikko kannattavuus. Lisäksi Kalmarin profiili on selvästi Mantsista enemmän nimenomaan kontinkäsittelyssä. Terv. Eki
Mahdollisesti taas kerran yksinkertaisen ihmisen kysymys kehiin ? Onko missään mainittu millaista arvoa tuolle Kalmar:n osakkeelle on arvioitu listautumisen yhteydessä ?
Tässä on Ekin tuoreet kommentit analyytikkopuhelusta.
Cargotec järjesti eilen Q2:n hiljaista aikaa edeltävän analyytikkopuhelun. Perusviesti oli markkinan stabiilisuus ja paljon huomiota kiinnitettiin jakautuneen yhtiön raportointitapaan Q2:lla. Uusia merkittäviä kurssiajureita ei tullut ilmi.
Oliko jossain selitetty, miksi Kalmar listattiin, mutta MacGregor on tarkoitus myydä? Voisiko senkin listaaminen olla takaporttina, jos kelpo hintaa ei muuten saada?
Moi Szanne ja muut, MacGregorin listaamista Singaporen pörssiin harkittiin reilu 10 vuotta sitten, mutta sitten aika loppui kesken, suunnitelmat muuttuivat ja Mäkkärin tuloskunto alkoi heiketä. Luulen, että tällä hetkellä teolliselta ostajalta esim. Kiinasta (tai hyvin määrätietoiselta ja kauaskatseiselta finanssisijoittajalta) saadaan parempi hinta kuin pörssistä. Terv. Eki